Mijn armen zijn verbrand......

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, Apr 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Zijn de hele dag op pad geweest, op een plek waar geen schaduw was en nu zijn mijn armen verbrand. Het doet al een beetje pijn. Zou dit kwaad kunnen voor de kleine?

Mijn gezicht is volgens mij niets aan te zien. Het is trouwens echt warm he?

2. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Volgens mij kan dit geen kwaad, er is mij wel verteld dat je niet met je buik in de volle zon moet gaan. Dus ik heb vanmiddag gezond met een laketje over mijn buik, haha.. :)

Ben zelfs nog lekker verkleurd! :D

3. Niet meer actief

Het is echt lekker weer, we zitten nu even binnen, maar dadelijk lekker bbq buiten! Heerlijk!

Niet aan denken dat we morgen moeten werken

4. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    je mag volgens mij best wel met de buik in de zon gaan zitten hoor! ik zou niet weten waarom niet eigenlijk?
    ik heb vandaag ook gewoon met de buik even in het zonnetje gezeten.. niet dat het lang duurde want de zon heeft mij vanzelf wegejaagd :)

en het is niet schadelijk voor het kindje hoor! die vind het heerlijk, die van mij draait echt naar de zon toe zelfs ;)

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Je moet alleen oppassen voor een zw-masker, dat schijn namelijk niet meer helemaal te verdwijnen.

6. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hihi! Als ik dat zo lees kan ik niet wachten tot ik verder heen ben en ons beebje ook kan voelen! :D

Ik hoorde van VK dat het niet heel goed is, je kindje kan dan zonnesteek oplopen of iets dergelijks.. :( Maar goed, even in de zon zal dan waarschijnlijk niet zo erg zijn..

Heb trouwens helemaal geen last van zwangerschapsmasker, kan dit nog komen?

7. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik heb ook geen last van een zw -masker, maar neem het risico ook liever niet hahah dus blijf ook niet te lang.. maar om eerlijk te zijn, kook ik nu nog van buiten van het zonnetje die ik vanmiddag even genomen heb..
    zw-masker kan komen, niet iedereen heeft er last van, maar ik doe het liever niet, ik wacht nog ff wat maandjes hihihi 8)

8. Female

Female Niet meer actief

Of het geen kwaad kan voor de kleine als je armen verbrand zijn? Tja.. als die kleine bij jouin je armen zit ipv in je buik...

Nee maak je niet druk, dat is juist niet goed voor de klein e

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    ZW-masker kun je krijgen zolang als je zwanger bent, maar ook als je BV geeft.

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Ik zou niet weten of het gevaarlijk is. Alleen het zwangerschapsmasker wat je kan krijgen lijkt mij erg vervelend.
    Maar inderdaad het is echt ineens heerlijk warm, helaas duurt dit maar even!

Liefs Kiss

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    We hebben nog een hele zomer voor ons. 8) Nu gewoon van genieten.

12. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    ik denk als je je kleurtje geleidelijk opbouwd dat je dan minder kans op een zw masker hebt.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Lees dit maar als je er meer over wil weten

Pas op: Zwangerschapsmasker!

Te veel zon kan een zogenaamd zwangerschapsmasker veroorzaken. Dit komt omdat je onder invloed van je zwangerschapshormonen, meer pigment in je huid hebt. Je ziet dit bijvoorbeeld aan je tepels. Ze kleuren donkerder dan normaal. Door de grote hoeveelheid pigment in je huid, zul je sneller bruin worden of sproeten krijgen. Maar het kan ook zorgen voor pigmentvlekken. Dit zijn donkere vlekken die ontstaan op je voorhoofd, bovenlip, kin of nek. We noemen dit een zwangerschapsmasker. Gelukkig is het zwangerschapsmasker niet blijvend. Als je eenmaal bevallen bent, verdwijnen de donkere plekken vaak vanzelf weer. Om te voorkomen dat je pigmentvlekken ontwikkelt tijdens je zwangerschap, is het verstandig om je gezicht niet aan het directe zonlicht bloot te stellen. Zorg bijvoorbeeld dat je altijd een goede zonnehoed draagt als je naar buiten gaat. Daarnaast is het belangrijk om je goed in te smeren. Gebruik daarvoor een zonnebrandcrème met hoge beschermingsfactor. Blijf zoveel mogelijk in de schaduw tijdens de heetste uren van de dag. En blijf vooral genieten. Bedenk dat jouw zonmomentjes wel weer komen. Wanneer je eenmaal bevallen bent, mag je weer volop genieten van die zonne-uurtjes.

14. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Loeki, bedankt voor de informatie.

Ik neem het zekere voor het onzekere. Gister armen en benen met factor 20 ingesmeerd en gezicht met factor 50. Dan maar iets minder bruin, maar ik weet wat ik niet wil krijgen.

Succes en voorzichtig genieten allemaal!

@Loeki: hoe is het? Is de warmte geen aansporing voor je kindje? Succes!

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nee, de warmte is beslist geen reden voor mijn kleine om er uit te komen.

16. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    En wederom, namens iedereen, bedankt voor de link!

En nogmaals sterkte en succes; ik denk aan je op deze hete dag.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Dank je Juud, ik denk dat mijn kleine er nog wel 2 weken aan vast plakt.

Share This Page