Wat je zelf kunt doen is dan meer gericht op dat emotionele aspect: niet met boosheid blijven zitten, het uiten, loslaten. Uitzoeken waar je stress van krijgt.. is dat het waard om je zo opgejaagd te voelen, moet het nú of kan het wachten, kan je er op een andere manier mee omgaan. Dat tik ik zo makkelijk maar dat is vaak gewoon lastig en heeft tijd nodig. Ik ben zelf acupuncturist. Vaak zo voor mn menstruatie heb ik ook die irritatie en opgeblazenheid dan zet ik 2 naalden en dan gaat het wel weer dus je zou ook eens in de buurt naar een acupuncturist kunnen kijken om de balans een beetje terug te brengen.
Ik krijg een buik die lijkt alsof ik 8 maanden zwanger ben, als ik witte pasta eet. Bij spelt krijg ik het veel minder/nauwelijks
Oja wat ik nog wilde toevoegen.. juist als het gaat om te volle buik of teveel emoties dan helpt bewegen. Daarmee zorg je dat de energiestroom weer op gang komt. Dat hoeft niet keihard sporten te zijn, gewoon wandelen ofzo helpt ook al.
Google eens op Fodmap dieet. Dat is voor spastisch darmen. (Oftewel als er medisch niets vindbaar is wat de darmproblemen veroorzaakt, zoals opgeblazen gevoel) Je zou er zo achter kunnen komen, wat jouw Trigger kan zijn. waarschuw je alvast, het is niet makkelijk vol te houden. Hier alvast de lijst om je een idee te geven http://www.fodmapdieet.nl/pdf/Lijst%20met%20FODMaParm-rijk.pdf
Een goede vriendin van mij heeft een maagverkleining gehad en kon een tijd geen enkel elastiek van wat voor onderkleding hebben. Ik had vd zwangerschap nog echte oma onderbroeken en dat zat het beste. Loop jij de inspectie rondes alleen. Weet bij ons dat ze altijd met zijn 2en zijn. Zeker na werktijd.
Ik vermoed dat jij andere rondes loopt dan ik. Ik loop deze ronde op brandveiligheid op gebouwen, of ze nog voldoen aan bouwbesluit 2012. Niet voor brandwacht oid.
Bij ons is het de receptie waar een receptioniste zit en een beveiliger. Soms doen we in de ochtend een rondje mee als 1 vd 2 soms wat later is. Begrijp je goed hoor, dat je juist tijdens een ronde moet poepen zeker als je er ook de tijd voor hebt. Heb ik in de ochtend, het is allemaal wat druk eer ik kan gaan werken en als ik dan een half uurtje aan het werk ben moet ik heel vaak toch achter mijn bureau vandaan om naar het toilet te gaan.
Tijdens mijn zwangerschap werkte het bewegen beter als de middeltjes van de huisarts / vk. Die middeltjes opzicht deden 1/3 vh werk maar zonder bewegen zat ik dan een half uur op het toilet. Gewoon nou ja gewoon even een blokje om en dan geen deuren op slot en hardlopen kon ik niet maar wel vaker met ligt geknepen billen via de poort naar binnen gegaan op het toilet ging het dan een stuk sneller.