Ik begin alles in twijfel te trekken dus ook dit wanneer start mijn ongi of einde cyclus eigenlijk? Stel op dag 34 s'avonds zie ik licht bruine afscheiding maar nog maar net en dag 35 meer en dag 36 is het echt op gang wanneer kan je zeggen "ik heb zoveel dagen in cyclus" 34 35 of 36 dagen?? Vandaag is mijn NOD voorlopig nog geen ongi maar als die morgen start is het dan 35 dagen? verder klopt het dat de lutaele fase nooit hetzelfde is? én klopt het dat ondanks ik bv 3X al 34 dagen cyclus heb dat mijn ei nooit op de exact zelfde aantal dagen komt? ik heb een regelmatige cyclus is het nog aan te raden dat ik temperatuur?
De eerste dag van je cyclus is de dag waarop je bloeding doorzet, dus het bruinverlies telt niet mee.
Dag 1 is de dag van rood bloed, dus als je vandaag ongi wordt, dan duurt je cyclus het aantal dagen tot gister. Je LF is elke maand ongeveer hetzelfde (dus jou stelling klopt niet) (mijne is altijd 12-14 dagen, maar wisselt wel tussen de 12-14 dagen, maar veel marge hoort er volgens mij niet in te zitten, met een uitzondering daargelaten, heb ook wel eens een LF van 9 gehad). Je ei kan wisselen. Ik heb eisprong gehad rond dag 14, 16, 17 en zelfs dag 21 Ik heb ook een regelmatige cyclus, en heb wel getemperatuurd om meer zicht te krijgen wanneer mijn eisprong precies was (in combinatie met ovulatietesten). Maar na een paar maanden ook weer mee gestopt (behalve ovulatietesten). Of je dat wilt, moet je zelf bekijken, ik ben daarmee begonnen toen we in ronde 8 of 9 zaten.
De 1e dag van de menstruatie is inderdaad de 1e dag van helderrood bloed. De luteale fase is altijd hetzelde, zoals hierboven gezegd wordt met minimale marge. Aantal dagen voor eisprong kan (vrij sterk) varieren. Dat deed het bij mij in ieder geval wel, heb 'm wel eens gehad op dag 10 en wel eens gehad op dag 18 bijvoorbeeld (vastgesteld door ovulatietesten). Luteale fase altijd 14 dagen.
Ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat dag 1 de dag is met rood bloed. Mijn gynaecoloog heeft mij vorige week verteld dat dag 1 de dag is met bruinverlies of wat dan ook. Zelfs als het om 23.55u 's avonds is is het nog dag 1.
vreemd, geen wonder dat ik nog niet zwanger ben geweest. We zijn grandioos fout geweest tot nu toe. We deden het elke dag aan de hand van ovulatie testen, MAAR rond de uitgerekende datum klopte dat wel! dus m'n testen waren bv 2 dagen negatief en begonnen toen plots op te lopen en dat was de tijd dat we alle dagen sex hadden tot het weer afliep en dan kon mijn man ook niet meer (meestal nét voor eisprong). maar de ovu testen moeten toch juist zijn? (kruidvat 5 voor 14 euro) ik wou deze maand beginnen met de testen van clearblue en elke 3 dagen sex vanaf dag 10 tot na ei ma ei zou pas dag 25 komen... weet even niet meer hoe tellen, als het bruin niet telt heb ik 36 dagen, als bruin wél telt heb ik 34 dagen zoals altijd.
de meeste gyns en fertiliteitsartsen tellen helderrood bloed pas als dag 1 zo moet ik ook voor mij IUI bellen, en eigenlijk, op Moess na, iedereen die ik ken moet tellen vanaf rood bloed. Dus 36 dagen. Ik zou, de dag dat je helderrood verliest als dag 1 tellen, en als je ovulatie testen gebruikt, zeker als hij positief klussen! En als je je ei rond dag 25 hebt, heb je een LF van 11 dagen. Maar je ei kan wel op wisselende dagen vallen. Je kan eens proberen te temperaturen om meer inzicht te krijgen in je cyclus?
dank je deze maand was helderroodbloed op 34 dagen cyclus (zogezegd gelijk anders) Ik heb zo bang dat m'n ei niet komt wanneer de ovulatitesten het zeggen. Heb meestal de goedkope. Maar ze komen wel altijd positief uit waneer een site die ik gebruik om het uit te tellen het zegt. Mijn man is ook bang dat hij het om de zoveel dagen niet gaat aan kunnen. Zijn probleem is dat na een week elke 2 dagen doen het gevoel weggaat en hij wel stijf wordt maar niet meer tot een orgasme geraakt met de nodige frustratie langs beide kanten. even ter verduidelijking. cyclus 34 dagen eisprong zou 25 nov moeten komen als ik uitga van andere maanden klopt dit ook met de ovulatie testen. dus ik hoef niet op voorhand te testen? ga deze maand opnieuw temp bijhouden vanaf morgen (waren op vakantie geweest)
De dag van helderroos verlies is dag 1 Je cyclus kan hetzelfde zijn, maar je ei kan wisselend zijn. Hij kan op dag 18 komen, maar ook op dag 22. Daardoor kan je lf wisselen. Als je positieve ovutest hebt, springt je ei gemiddelt 24-48 na die tijd, en dan is je ei nog 12 uur in leven. Voorbeeldje : vandaag positieve ovutest, dan kan het zij dat ei morgen springt maar kan ook dinsdag, en als de ei springt is die gemiddeld nog 12 uur in leven. Zaad leeft langer, dus als je het om de dag of om de 2 dagen doet is het ook geen probleem. Met tempen zie je alleen of de eisprong is geweest, dat zie je dus achteraf pas. over het algemeen kloppen de ovutesten wel hoor, dus als die positief is kan je het de dag van positief doen, dan dag niet en de dag erna wel weer. zo zit je vaak wel goed.