Net gestopt met pil, zo moeilijk om niet op symptomen te letten!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Daan1985, Apr 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan1985

Daan1985 Lid

Apr 16, 2014
    33
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen hier op het forum en dacht bij mezelf, zal nu ook eens een bericht plaatsen om mijn ervaring te delen.

Ik heb op 20 maart mijn laatste pil ingenomen en heb van 23 maart tot 28 maart mijn onttrekkingsbloeding gehad. Als ik een normale cyclus zou hebben, dan zou ik aanstaande zondag 20 april mijn nod hebben. Maar na het lezen van alle verhalen hier, ben ik me er wel degelijk van bewust dat er een grote kans is dat mijn lichaam eerst weer moet wennen en dat de kans groter is dat mijn cyclus niet meteen normaal is. Tevens hoop je natuurlijk stiekem dat het meteen raak is maar aan de andere kant weet ik ook dat het lang kan duren voordat het raak is.

Ik heb de eerste week een beetje hoofdpijn gehad. Rond mijn 'verwachte' ovulatie heb ik wat meer afscheiding gehad en ben ik ook een dag misselijk geweest. Daarna weinig klachten gehad maar wel veel last van witte waterige afscheiding. Ik heb me voorgenomen om niet teveel letten op symptomen en kwaaltjes maar dat is, zoals velen van jullie wel zullen weten, erg moeilijk. Tot nu toe lukte het aardig maar afgelopen maandag avond had ik een beetje bloedverlies. Ook gisteren heb ik wat bloedverlies gehad. Ik dacht dus dat mijn menstruatie een week te vroeg is gekomen. Alleen nu heb ik vandaag weer nergens last van.... Als het mijn menstruatie is, dan ben ik blij dat die is gekomen omdat ik dan weet dat het allemaal nog wel werkt in mijn lichaam. Maar het is wel erg kort toch?

Dus tja, zoals jullie al wel kunnen raden, ga ik nu twijfelen of het niet een innestelingsbloeding is. Pfff, wat kan je jezelf toch gek maken. Echt respect voor alle meiden die al maanden bezig zijn! Ik heb wel testen liggen maar ik heb mezelf maar voorgenomen om af te wachten tot zondag. Of denken jullie dat eerder testen zinvol is? Voel nog niet echt een testdrang, voel me eigenlijk best rustig over de hele situatie. Echt raar....

2. mamsie21

mamsie21 Actief lid

Apr 8, 2014
    349
    0
    16
    Female
    Hoi Daan1985,

Herken mezelf opzich wel in dit verhaal. Ik vind het ook zo moeilijk om nergens op te letten en er niet mee bezig te zijn..
    Uit mijn eigen ervaring zou ik zeggen wacht nog even tot 20 april en daarna nog 3 á 4 dagen. Gewoon om teleurstelling te voorkomen.

Het kan wel zijn hoor dat je cyclus gelijk normaal is, maar bij 9 van de 10 vrouwen duurt dit gewoon even, zoals het bij mij ook duurt.. ik ben eerste 2 maanden niet eens ongesteld geworden..

succes!

3. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

May 28, 2012
    1,051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hoi daan,

Het enige wat je kan doen ia afwachten... de bloeding kan inderdaad een innesteling geweest zijn, het kan ook gewoon deel zijn van het ontpillen natuurlijk. Ieder reageert er weer anders op, ik hoop voor je dat het gewoon raak is... spannend hoor!
    Ik duim voor je mee!:)

4. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

Apr 15, 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Spannend hoor, sterkte met afwachten hoe moeilijk het ook is

5. Daan1985

Daan1985 Lid

Apr 16, 2014
    33
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hey dames, bedank voor jullie reacties. Ik had nooit verwacht dat het me zo bezig zou houden. Nu zag ik net weer beetje bloed bij het naar de wc gaan. Ik wordt gewoon heen en weer geslingerd tussen positieve gedachten (yes, misschien is het wel raak) en negatieve gedachten (zie je, ben toch ongesteld). Echt irritant om niet te weten waar je lichaam mee bezig is!

Maar ja, ik ga proberen wat zovelen hier doen... wachten tot het moment dat ik eventueel kan gaan testen. En dan zien we wel weer verder.

p.s. Ik zie genoeg meiden hier die al een paar dagen voor hun nod testen en waarvan sommigen ook positief testen. Kunnen sommige testen dan al zo vroeg iets meten?

6. SabHout

SabHout Niet meer actief

Jezelf gek maken gaat heel makkelijk! Ik ken het... en hoe meer klachten hoe moeilijker het is om ze te negeren. Ik was voor de pil altijd heel heftig ongesteld. Nu na 58 dgn een mini menstruatie gehad! 2 dgn wat bloedverlies. That's it. 5 dgn daarvoor heftige steken in de linker zij. Innesteling?? Ehhh nee.... toch niet. Wat het dan wel was geen idee maar symptomen zeggen soms dus niks!

Mammie21 had je daarna meteen een normale cyclus? Of onregelmatig? Ben benieuwd of ik na mijn eerste lange cyclus weer zolang moet wachten....

7. SabHout

SabHout Niet meer actief

O en Daan. Er zijn inderdaad testen die zeggen vanaf 4 dgn voor nod te kunnen testen. Ook die van de kruidvat. Maar de meting is wel veel minder betrouwbaar omdat het HCG pas stijgt vanaf de innesteling en na 1 wk op een goed te meten peil is. Er zijn daarbij ook genoeg vrouwen die vlak voor hun NOD negatief testen en pas op de dag zelf of erna positief (door bv stiekem een wat latere innesteling dan gedacht). Het is dus heel verleidelijk om eerder te testen maar kan ook voor (soms onterechte) teleurstellingen zorgen....
    Je test kan ook licht positief zijn voor je NOD maar door een foutieve vrucht kun je je alsnog ongesteld worden. Allemaal onzekerheden en teleurstellingen voor niks!
    Dus mocht je je makkelijk in kunnen houden.... vooral doen! En toi toi toi uiteraard ;)

8. mamsie21

mamsie21 Actief lid

Apr 8, 2014
    349
    0
    16
    Female
    Mijn cyclus was echt klote.. Heb de eerste 2 maanden geen menstruatie gehad en heb er nu totaal denk ik 2 of 3 gehad.. Maar kan mijn cyclus niet bepalen want nog steeds een beetje onregelmatig, volgens mij is ie nu redelijk op gang aan t komen..

9. Daan1985

Daan1985 Lid

Apr 16, 2014
    33
    1
    8
    NULL
    NULL
    Nou meiden, inmiddels ben ik al weer even verder maar nog geen duidelijke menstruatie in aantocht. Heb vandaag wel al een testje gedaan omdat ik benieuwd was maar die was negatief.

Ik heb nu totaal geen idee wat ik van mijn cyclus moet denken. Ik weet alleen het volgende:

- 20-3 laatste pil geslikt
    - 23-3 tot 28-3 onttrekkingsbloeding gehad
    - 14-4 tot 17-4 hele lichte bloeding gehad
    - 23-4 nog steeds niets te bekennen van menstruatie en test negatief

Moet ik nu die lichte bloeding van vorige week als menstruatie zien? Het was totaal niet te vergelijken met mijn andere menstruaties. Heb namelijk nauwelijks ergens last van gehad en het bloedverlies was minimaal.

Pff wat verwarrend allemaal want nu weet ik ook niet hoe ik verder moet gaan rekenen. Wil eigenlijk nog niet gaan beginnen aan temperatuur meten of ovulatietesten want wil het allemaal nog een beetje zijn gang laten gaan. Maar toch zou ik graag iets meer inzicht krijgen in mijn eigen lichaam haha. Vervelend he? Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

10. Esselte

Esselte Niet meer actief

Heen daan.. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje...
    Vervelend he dat je geen duidelijkheid hebt :(

Wij gaan er ook voor.
    - Eind juni 2013 laatste prikpil gehad.

In december dagje ongesteld
    20 maart een dagje ongesteld

En 10 tot 15 april echt ongesteld!!
    Clear blue digital ovulatiestest gekocht.

Weet mijn cyclus niet dus ben vandaag begonnen met testen..
    Helaas nog geen smiley!

Share This Page