opgejaagd gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalou, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Sinds een week of twee, kreeg ik 's middag op mijn werk een periode waarin ik een opgejaagd gevoel kreeg. Het gevoel is moeilijk te omschrijven, maar het is net alsof je hart tekeer gaat. als ik dan aan mijn pols voel, dan is die gewoon redelijk rustig.

Sinds gisteren komt dit gevoel 's ochtends al en gaat het de gehele dag met tussen pozen door.

Dit gevoel herken ik van toen ik nog nachtdiensten draaide. Toen had ik ook tegen het begin van de ochtend een periode, waarin ik een opgejaagd gevoel had.

Ik weet dat je wat meer bloed aanmaakt in je lichaam en dit is ongetwijfeld het gevolg van het feit dat je hart wat harder moet werken, maar ik ben benieuwd of nog meer mensen hier lat van hebben, want ik lees het niet zo veel terug.

groeten Jalou

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Jalou, drink je koffie, thee, of andere dranken waar cafeine in zit?

Ik kon vroeger al niet goed tegen cafeine, maar sinds mijn eerste zwangerschap totaal niet meer. Van 1 glas cola voel ik me urenlang opgejaagd en kan niet slapen. Thee kan ik alleen tot een uur of elf drinken (of cafeinevrije natuurlijk).

Kan het hier mee te maken hebben?

3. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik drink 's ochtends vaak twee koppen thee en vandaag heb ik daar ook nog een kop koffie bij gedronken.

Misschien is dat nu inderdaad al te veel voor mij. Ik heb daar nooit last van gehad, maar ik ga morgen gelijk proef op de som nemen!!

Handige tip. Ik dacht dat ik niet zo veel caffeïne innam, maar blijkbaar nu misschien wel.

4. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook een gejaagd gevoel krijgen van een snelwerkende schildklier. De werking van de schildklier kan veranderen door zwangerschapshormonen en de hormonen die de placenta gaat aanmaken. Als het gevoel blijft na het minderen van je caffeine zou ik voor de zekerheid even mijn schildklierfunctie laten controleren. Kan d.m.v bloedonderzoek en de uitslag kan je al binnen 1 dag hebben.

Succes!

5. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik had het ook idd...
    en slapenloze nachten ook en mog geen koffie of cola meer drinken en heeft echt geholpen....

6. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb het ook gehad met die termijn. Is wel vanzelf weer overgegaan. Ik drink nooit koffie of thee oid.
    Vervelend is het wel, ms gaat het bij jou ook vanzelf weer weg..

7. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    tja slapeloze nachten heb ik inderdaad ook al de gehele zwangerschap. Ik zal het eens in de gaten houden.

Ik functioneer gewoon wel goed, maar het blijft een vervelend gevoel.

Bedankt in ieder geval voor de tips

8. Henriette76

28 mei 2008
    24
    0
    0
    Schiedam
    Oh, dat klinkt echt bekend. Ik heb het echt op verschillende momenten van de dag en drink nauwelijks koffie, thee en cola al helemaal niet.

Een week of drie terug had ik het vooral ´s avonds als ik na het werk lekker rustig op de bank ging zitten. Dan moest ik gewoon regelmatig even opstaan en een rondje lopen.

Sinds deze week heb ik het ook overdag op m´n werk. Misschien is de kleine dan net even wat drukker dan op andere momenten?

9. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Hier ook regelmatig een opgejaagd gevoel. Drink ongeveer 2 koppen thee en 1 kopje (1 slok en het is op), niet echt veel volgens mij.

Het komt eigenlijk meer met vlagen. De ene keer zit ik rustig op de bank en het andere moment moet ik vanalles gaan doen.

Hoop dat het vanzelf over gaat.

Deel Deze Pagina