Hee dames , Wie herkent dit ? Ik ben van mijzelf vrij snel gestrest en kan niet goed tegen onrust . Heb de laatste weken best veel op mijn bordje gehad en merk dat ik steeds moeilijker weer kan ontspannen en de rust kan vinden . Toch is er momenteel niks meer waar ik mij druk om moet maken maar sinds twee dagen overvalt me een vreselijk gejaagd onrust gevoel , mijn hart slaat super snel en als ik rustige buik ademhaling ga doen word het iets beter maar niet zoals het hoort en ik word er gek van .. het savonds op de bank kan ik wel ontspannen voor een leuke serie met een kop thee en ga dan rustig naar bed maar het duurt dan maar even en dan begint de spanning weer en lig ik uren klaar wakker en stap ik gespannen weer uit bed Ik ben er echt zat van ! Iemand herkenning / tips ? Ik heb trouwens niet idee dat mijn bloeddruk hoog is hoor want die is juist altijd erg laag en heb verder ook geen lichamelijke klachten ..
Ja herken ik. Hoort (helaas) gewoon bij de zwangerschap. Je lijf moet extra bloed ook rondpompen en dus harder werken. Ik heb zelf ook bij vlagen dat t ineens erg aanwezig is en op andere momenten niet waarbij ik t ook niet aan stress kan linken. Maar vervelend is t wel, echter niks aan de hand. Gewoon maar zoveel mogelijk negeren
Die hartkloppingen horen er idd bij. Hier begon dat rond de 12wk. Rond de 18wk ging het weer over. Net of m'n lijf toen gewend was aan dat extra bloed. Dat onrustige gevoel komt ook mede doordat je hart zo jaagt. Het word beter met de tijd.
Hoe hoger je hartslag, hoe lager je bloeddruk....bij mij dan. Mijn bd is maar net goed met 140/90, maar als ik en paar uur hartkloppingen heb rond de 145 slagen per minuut, dan keldert mijn bd naar normaal. Dat vind ik nog veel naarder voelen, dat ga ik niet missen volgende maand XD
Ik herken het ook hoor, ook wanneer ik veel gegeten heb gast Mn hart op hol. Heel akelig maar t hoort wel bij de zwangerschap. Mocht je twijfelen altijd bellen he
Ja ik herken het ook, de laatste weken gelukkig niet meer. Ik had altijd ook een goede bloeddruk in de zwangerschap, maar mijn hart sloeg wel regelmatig op hol. Daar ga je, je ook opgejaagd van voelen. Wat mij hielp was gezonde voeding, ademhalingsoefeningen, yoga en meditatie. Bij twijfel wel even je bloeddruk laten checken, want bij mijn vorige zwangerschap schoot die met 37 weken ineens omhoog en toen heb ik me een potje opgejaagd gevoeld, wist niet waar ik het zoeken moest. Zwangerschap werd toen ook direct beëindigd (omdat ik 37 weken was) dmv inleiden.
Oh gelukkig Voor Meer herkenbaar ! Ik heb zaterdag me Toch even laten checken en de bloeddruk was inderdaad juist laag .. pols aanvaardbaar , mijn schildklier waardes waren afgelopen juni geprikt na alle Miskramen en deze was iets aan de hoge kant maar nog net acceptabel , gynaecoloog wou afgelopen zaterdag voor de zekerheid ook even weer de schildklier waardes prikken . Gisteren uitslag gehad , liggen net op het randje maar Valt nog onder acceptabel gelukkig ! Het is voor nu dus helaas echt een zwangerschaps kwaal Ik probeer veel Buikademhaling te doen en voldoende rust te nemen want merk dat Het met drukke momenten heel Erg toeneemt ..
Ik ben van mezelf ook snel gestresst en onrustig. Tijdens zwangerschap veel meer en ook snelle hartslag en gejaagd gevoel. Alsof ik niet kan ontspannen. Mijn bloeddruk is juist extreem laag 70/50.. Volgens vk komt het mede daardoor. Vraag mezelf wel af of mijn lage bloeddruk juist niet kan komen door mijn gestress. Vervelend gevoel meid ik herken het!
Oh heb echt precies hetzelfde als jou ! Ik wil niet klagen maar dit is wel echt een enorme rot kwaal Ik maak me om alles druk en voel me dan de halve dag opgefokt zo vervelend .. moet het maar gewoon voor lief nemen want het is niet anders haha
Ik heb ook last van een hart wat ophol slaat... rondje supermarkt... ik ben al een paar keer zonder boodschappen naar buiten gegaan omdat het me teveel werd. Ik heb ook een erg lage bloeddruk en mn hartslag kan ineens naar 130.a 140 gaan. Maar zit bij mij in de zwangerschap eigenlijk bijna standaard op 100. Voor de zwangerschsp zat t op 70 a 80. Wat ik even wilde meegeven... ik heb dit vorige zwangerschap ook gehad en het duurde nog een tijdje (lees meerdere weken) na de bevalling voor t weer normaal werd. Ben benieuwd hoelang t nu duurt. Toch wel lekker om een rustigere hartslag te hebben
Ik heb ook altijd een lage bloeddruk en vaak een opgejaagd gevoel (ook voor de zwangerschap). Wat mij helpt is meer drinken en zorgen dat m'n bloeddruk wat omhoog gaat. Heb bijv altijd zoute dropjes bij me. Miss is dat de tip voor je?