Baby voelen - tweede kindje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cookies, Dec 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cookies

Cookies Actief lid

Jun 18, 2016
    482
    224
    43
    hoi allemaal!

Mijn eerste voelde ik met 16 weken. Deze baby heb ik ook echt al gevoeld, eerder ook als de eerste. Toch heb ik het idee dat ik deze baby minder goed en vaak voel, al weet ik eerlijk gezegd niet zo goed hoe realistisch dat is op dit termijn. In mijn herinnering voelde ik mijn eerste gelijk zo goed als dagelijks. Moet ik daar wel bij vertellen dat ik mijn baan toen verloor en dus de tijd had om er veel op te focussen. Nu vergeet ik soms zelfs bijna een beetje dat ik zwanger ben :roflmao:! Ik merk dat ik me best wat zorgen maak over de hoeveelheid dat ik de baby voel. Ik word er enorm onzeker van. De zwangerschap verloopt helemaal prima, en mijn placenta ligt (gezien met 10wk) op de bovenkant van mijn baarmoeder (niet voor en niet achter dus). Een echte rede om me zorgen te maken heb ik dus niet.

Zijn er mensen die me een beetje moed in kunnen praten met gelijke ervaringen?

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik voelde deze ook een stuk eerder al kriebelen, maar daar bleef t ook heel lang bij....gekriebel en t werd maar niet duidelijker.

Vanaf een week of 19/20 dat ik t ook echt als schopjes enzo voel, en sinds een week kun je de buitenkant zien bewegen :)

T ukkie is nog zo klein, heeft echt tijd nodig voor je t duidelijker voelt.

Die van ons ligt overigens ook nog eens heel graag met zn rug naar boven tegen mn buikwand zeg maar, en trappelt dus naar binnen vooral (wat je niet voelt). Dus ook dat kan nog meespelen ;)

Pas vanaf 28 weken moet je ze echt dagelijks geregeld voelen, daarvoor zegt t nog helemaal niks aldus mijn vk

3. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    Pas richting 30 weken moet je iedere dag leven voelen. Nu is het nog te klein om het echt steeds te voelen. Ik had rond 25 weken wel eens dat ik een dag echt niks voelde. Zelfs eens tijdens een echo dat hij zei voelde je dat en ik voelde niks.
    Nu wil ik soms terug naar toen :roflmao::roflmao::roflmao: word nu bont en blauw getrapt van binnen :rolleyes:

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,959
    15,002
    113
    Ik voelde de kleine hier sinds 2 dagen, vermoedelijk met 12w+2, placenta ligt schuin aan de voorkant (als in buikwand). In dit geval ergens niet helemaal blij mee maar dat komt door de situatie waar we helaas op t moment inzitten.

Mn dochter voelde ik destijds pas tegen de 18 weken geloof ik. Die was tot en met de bevalling aan toe ook niet te missen, die schopte dr weg naar buiten gewoon door.

5. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    Mijn zoontje voelde ik met 14 weken dagelijks en duidelijk.. deze vanaf 12 weken af en toe een plopje.. echt maar heel af en toe.. was er juist gister nog over aan het mopperen maar vanmorgen voelde ik het ineens superduidelijk, alsof het aan het tapdansen was ofzo en even wilde laten weten dat het er wel was.. maar helaas sindsdien ook weer helemaal niks meer :rolleyes:

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Ik ben vorig jaar helaas bevallen met 12 wkn, dan komt er een kant en klaar mini mensje uit, vergelijkbaar met de baby van Barbie en Ken. Ik kan me echt niet voorstellen dat je dat kan voelen eerlijk gezegd.

Nu gelukkig een mooie zwangerschap, placenta aan de voorkant, dus duurde toch echt wel even eer ik wat voelde. Zo rond de 18/19 wkn dacht ik zelf wat te voelen en het duurde nog meer weken eer Man wat kon voelen.

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Mijn 1e voelde ik vanaf 14 weken, ze schopte tegen de doptone aan van de vk en ik voelde een plopje van binnen uit, en nu voel ik afentoe weer die zelfde plopjes als toen, en t geeft mij rust om te zeggen dat dat de baby is :D
    Kan me ook niet schelen als mensen me wel voor gek verklaren, maar ik voel wat ik voel en precies t zelfde als met mn 1e :) lekker in mn bubbel blijven zitten:rolleyes:

8. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Idd zoals de vorige reacties. En bovendien is dit een ander kindje hè. Miss wel een stukje rustiger dan je andere kindje ;)

9. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,837
    2,180
    113
    Female
    Ik voelde de 2e ook eerder als de 1e.
    En ook minder goed, eigenlijk de hele zwangerschap. Ze is ook rustiger als onze oudste tot nu toe.

Later in de zwangerschap vroeg ik mijn man soms om even met zijn oor op mijn buik te luisteren of hij het hartje kon horen, als ik me zorgen maakte.
    Ook vergat ik soms ook gewoon dat ik zwanger was, ook omdat je er nog eentje rond hebt lopen.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, en anders gewoon de verloskundige bellen als je het niet vertrouwd.

Share This Page