Ja, je hebt het consumentenrecht aan jouw kant. Bedenk vantevoren wat je graag wilt. Auto terugbrengen? Of alsnog korting op de prijs ter compensatie van de extra kilometers. Kan die andere garage een inschatting geven van wat de auto waard is en wat een goede prijs zou zijn?
ben wel oprecht naar welk bedrijf in zwolle, mocht je willen weten of ze betrouwbaar zijn of niet, mijn pa kent heel veel bedrijven in zwolle en weet ook meestal goed waar je wel en niet moet kopen. inderdaad eerst bellen, confronteren, koop ontbinden maar geen idee of het kan, Ik heb nl even gegoogeld, en helaas is het pas vanaf 2014 strafbaar, balen dus als het een gerenomeerd bedrijf is wat ergens is aangesloten zou ik wel melding maken.
Even hun site checken om te zien of ze (volgens zeggen) bij de bovag aangesloten zijn, dat is wat je nu kunt doen. En inderdaad morgenochtend gelijk actie ondernemen door contact te leggen met het bedrijf. Reageren ze niet op jullie klacht of bieden ze geen oplossing dan schakel je de bovag in. Zij kunnen je namelijk precies vertellen waar je recht op hebt en of je nog afstand kunt doen van de aankoop, dat heeft namelijk ook te maken met het contract dat je ondertekend hebt (voorwaarden) en de aankoopprijs. Daarnaast zou je evt. het juridisch loket kunnen bellen voor advies, dat is gratis. Aangifte doen zou ik echt achter de hand houden voor als er geen opties meer zijn.
Volgens mij heb je wel wat rechten omdat je hem bij een bedrijf gekocht hebt. Mij is helaas 2 jaar geleden hetzelfde overkomen. Ik vond papieren van een oude keuring en daarop was de km stand dik een ton hoger dan de kmstand van dat moment. Onmogelijk dus. Heb meteen mijn rechtsbijstandverzekering gebeld. Omdat ik 'm particulier gekocht had konden ze helaas niets voor me doen. Te erg. Ik had gewoon bewijs, zwart op wit, en toch konden ze niets voor me doen. Achteraf denk ik weleens, had ik maar aangifte gedaan tegen die man.
dames, alle reacties zijn welkom. Fijn dat jullie me niet afvallen. Maar willen helpen. Ik moet alleen morgen om zes uur beginnen en voel me iets gerustgesteld dus ga even een slaappil nemen en zien dat ik wat slaap krijg. Morgen reageer ik weer en ga k al jullie berichtjes doorlezen.
Je hebt iets gekregen waarvoor je niet hebt gekozen... je hebt gekozen voor een auto met X-kilometer op de teller en niet eentje met X+130.000 km
Heb zo'n vermoeden welk bedrijf, een grote bedrijf op marslanden bij de brandweer in het blok achter? Wat verschrikkelijk balen... Zacht uitgedrukt!
Koop is te ontbinden op grond van dwaling. Maar het heeft weinig zin dit tegen dat bedrijf te zeggen. Zeg gewoon wat je wel wilt in je eigen woorden. Misschien wisten zij het ook niet en werken ze gewoon mee.
aangifte heeft helaas nog geen zin, Terugdraaien km-tellers vanaf 2014 eindelijk strafbaar - Autoblog.nl dus ik zou echt met rust proberen de boel te kunnen oplossen.
Waarom zou iedereen je afvallen? Dit kan gebeuren, natuurlijk had je het kenteken eerst na kunnen (of moeten) trekken voordat je de auto kocht, maar als je je auto bij een bedrijf vandaan haalt kan ik me voorstellen dat je daar misschien niet aan denkt omdat je er (rederlijkerwijs) vanuit mag gaan dat je koopt wat je beloofd wordt, met een kloppende kilometerstand dus. Geef de moed niet op, er zijn nog voldoende mogelijkheden om je recht te halen! Sterkte met alles...
Wat een verschrikkelijke oplichters zijn dat dan, bah. Je hebt al goede tips gehad hier, hoop dat het goed gaat komen. Sterkte!
je hebt de auto via een bedrijf gekocht las ik...zeker als deze is aangeboden met nap, (nationale auto pas) moeten de km stand kloppen. bedrijf bellen waar je dat ding vandaan hebt, zeggen dat je hem terug komt brengen en per omgaande je geld terug wil omdat je anders aangifte doet....
Vraag ik me idd ook af... Sterkte meis... Ik zou zeker verhaal halen en misschien is t nog niet strafbaar ik zou t absoluut melden. Tegen t bedrijf zeggen dat je gelijk even de kranten op de hoogte stelt als zij niks doen... Bedoel dan moeten ze maar eerlijk om gaan met hun verkoopwaar hoor.
Het is niet strafbaar, wel moeten ze er eerlijk over zijn als je er om vraagt maar goed wie doet dat. Vanaf 2014 wordt het wel strafbaar gelukkig. Ik zou idd contact opnemen met de verkoper en kijken of je er samen uitkomt. Weet niet of je met een auto ook de tijd hebt om terug te komen op de verkoop. Denk het niet. In het beste geval moet de verkOper dingen die stuk zijn repareren of vervangen. Terug goed draaien van de meterstand schiet je niks mee op natuurlijk. kijk ff wat de verkopende partij voor je wil of kan doen. Succes
En idd slechte reclame of twitter/ Facebook en waarschuwing in de krant is een goede optie doen ze niks
Daar ben ik normaal gesproken helemaal voor maar in dit geval zou ik 10 na denken, niet echt fijn volk
Enneh eerst gewoon normaal een praatje maken met de verkoper hoor! Op een rustige manier. Dan bereik je vaak veel meer dan met dreigen en boos worden. Succes!
ik zou met de auto teruggaan naar dat bedrijf en het voorleggen en dan vragen wat ze hiermee gaan doen... dat je anders andere stappen onderneemt! heel slecht van zo'n autobedrijf!! gaat ze klanten kosten...