Opgelicht door riool ontstoppingsdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 9 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Wij zijn er zojuist achter gekomen dat we zwaar zijn opgelicht door een rioolontstopper bedrijf.

    We moesten met spoed het riool laten reinigen. De eerste die we belde in onze plaats kon helaas niet. De eerst die naar boven kwam op onze plaatsnaam hebben we gebeld. Globaal gekeken naar de prijzen en het leek ons zo rond de 200 te gaan kosten.

    Ze mannen kwamen in een bus zonder logo maar stond ver weg geparkeerd dus viel in eerste instantie niet op.
    De voorrijkosten waren ineens 180 euro, omdat ze er al waren kregen we het gevoel niet terug te kunnen. De klus moest geklaard worden ivm loshalen toilet en grote problemen, kaasje voor ze natuurlijk.

    Ze hebben de boel doorgespoeld en waren binnen een uur weer buiten, de rekening was 630!! Euro. We schrokken ons kapot. Nog niet wetende dat het echt niet klopt kijken we net online en ik zie helaas verontrustende berichten.

    Het bedrijf heeft een soortgelijke naam als een grote in NL. Er staat namelijk alleen een extra - in.
    We dachten deze dus ook te hebben maar in alle haast niet goed gekeken, stom stom.

    Wie heeft er ervaring met oplichters en wat kunnen we nu?
    Ik ga ze morgen meteen bellen maar ze gaan niet thuis geven.
    Wij hadden beter moeten kijken, meer moeten vragen maar in alle haast, geen toilet hebben en klaar met alle puinzooi niet gedaan.. we balen er natuurlijk flink van.
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    #2 Berte, 9 jul 2019
    Laatst bewerkt: 9 jul 2019
    Maar ze hebben dus wel gedaan waarvoor je ze hebt ingehuurd?

    En ze zijn met meerdere personen met spoed gekomen?

    Waar vandaan in Nederland moesten ze komen?

    En laten we eerlijk zijn, ook voor een loodgieter is het riool ontstoppen niet meteen de leukste klus, dus dat kost ook extra.

    Ik vraag me dus af of je wel van oplichting kunt spreken. Als ik 's avonds met spoed bijvoorbeeld naar de dierenarts ga, betaal ik ook minimaal het drievoudige (weet ik helaas uit ervaring).
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Ze hebben het riool doorgespoeld. Toilet hebben ze fout terug geplaatst dus konden wij daarna nog fixen, kosten voor maken. Ze hebben het verder niet gecontroleerd..

    Ze stonden bovenaan toen we onze plaatsnaam intypte. Dit was hun werkgebied. Nu zag ik dat het bedrijf hier ruim 60/70 km vandaan zit. Ze werken natuurlijk vaker landelijk dus dat mag geen probleem zijn.

    Het was geen echte spoed maar we hebben gevraagd of het vandaag kon en dat was geen probleem. Dit was vanmiddag rond 14.00 uur. We baalde ter plekke natuurlijk flink en daarna maar gelaten. Nu thuis vanuit ons nieuwe huis en hebben we zitten googlen en zien we dat het oplichters zijn..
     
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    En hebben jullie ze de kans gegeven om de fout met het toilet te herstellen?

    Ik wil wel zeggen dat ik meer dan 600 euro flink prijzig vind, maar ik vermoed dat je hier niets tegen kunt beginnen.

    Een loodgieter wordt goed betaald, dus reken zo 100 euro per uur (daarin zitten ook materiaal kosten, etc.). Ze zijn met 2 personen gekomen, zijn een uur bezig geweest en hebben daarnaast zo'n 2 uur reistijd gehad.

    Ter vergelijking, wij konden meer dan 60 euro aftikken voor nog geen 10 minuten werk, voor één loodgieter, gevestigd in onze eigen woonplaats.
     
    DQueen en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Waarom vraag je geen offerte op voordat je een bedrijf laat komen? Niet rot bedoelt maar je wil toch een inschatting van de kosten hebben om te weten waar je aan toe bent.

    Heb je dat bedrijf wel de kans gegeven om het probleem met de verkeerd opgehangen toiletpot te fixen?

    Ben je toevallig verzekerd voor dit soort zaken? Want wellicht kan je de factuur opgeven bij je verzekering.

    Ik vind het bedrag wat hoog klinken maar je had jezelf echt wel beter mogen informeren. Vind zwaar opgelicht dus echt wel zwaar overdreven. Want ze hebben gedaan waar jij om vroeg, alleen was het wel wat hogen qua prijs dan je had verwacht.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dezelfde dag nog komen kost natuurlijk extra. En dat ze bivenaan stonden in jullie zoekresultaat kun je ze moeilijk kwalijk nemen - je had ook toen kunnen checken waar ze gevestigd zijn.
    Die wc hadden ze correct moeten terugplaatsen, dus daar zou ik zeker contact over opnemen (maar heb je ze de kans gegeven de fout te herstellen?).

    Maar verder klinkt het ook alsof jullie de eerste hit op google hebben gebeld en je totaal niet hebt verdiept... ik lees niet direct oplichting, wel een hoge rekening die verklaarbaar kan zijn door allerlei factoren.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  7. rums

    rums Niet meer actief

    Waarom ben je opgelicht? Omdat je vind dat je teveel hebt betaald of omdat mensen dat zeggen op internet?
     
    Novi en Chelsey88 vinden dit leuk.
  8. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Dubbel
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dit vraag ik mij ook af.
     
  10. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nee maar dat is ook geen vergelijking.
    Ten eerste dus omdat je bij een groter bedrijf werkt en dus een ruimere marge hebt.
    Ten tweede omdat jij niet met spoed langskomt.

    Ik begrijp wel dat een spoedklus meer geld kost. En ook vies werk kost meer geld.
    Dus ja het is duur. Maar ik vraag mij af of het écht zo afwijkend duur is.

    En ts; heb je ze gebeld dat de wc verkeerd zat? Zo nee: dan kun je ze niks kwalijj nemen dat jij daar kosten voor hebt gemaakt.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  12. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Dit is toch belachelijk veel geld?? Wij hadden een hele zware verstopping en de rioleringsdienst moest op zondag langskomen. Ze zijn een uur of twee bezig geweest en we hebben -met zondagtarief- naar ik meen 230 euro betaald. Of het oplichting is kan ik niet beoordelen maar ik vind ruim 600 euro voor een uur werk absurd duur.
     
    dds en Athina vinden dit leuk.
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Ja veel te veel! Ik zal de berichten even erbij zoeken..
     
  14. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd snap ik ook alle “hoezo dan” reacties niet goed. Ik vind het ook absurd veel geld voor wat er is gedaan. Ik geloof dat wij voor ongeveer hetzelfde €125 betaalden - maar dan niet met spoed en een paar jaar geleden (toen we nog in NL woonden). Het dubbele vanwege spoed of weekend zou ik dan wel kunnen accepteren, maar dit is gewoon meer dan 4-dubbel!

    Oplichting is misschien niet het juiste woord, maar uitbuiting dan. Ik zou toch wel willen stellen dat ze op z’n minst een beetje misbruik gemaakt van de “haast” die de klant hier voelde.
    Ik vrees alleen voor TS dat je ze niks kunt maken..
     
    Viviennee vindt dit leuk.
  15. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Je hoort dit
    Dit lijkt ook wel een beetje op de verhalen bij slotenmakers. Daar worden ook giga bedragen gevraagd om mensen uit te buiten.
    Bijvoorbeeld: sleutel vergeten en je voordeur moet open. Je hebt ze dus nodig. Dan komen ze, flipperen je deur open en je mag 800euro afrekenen.
     
    Gewooniemand, Zara75 en Luna86 vinden dit leuk.
  16. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Er zit een gigantische marge bij dit soort bedrijven het licht er zelfs aan in welke regio je woont kwa kosten.

    Wij hadden in ons vorig huis een dienst per 3 maanden betaalde we 30 euro en dan was alles gedekt kwa riolering problemen. Hier in de regio werken ze niet maar gaan we straks wel weer doen als we terug in onze oude woonplaats wonen.
     
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Wij dachten dus de grote te pakken te hebben hè? Die zit in onze woonplaats gevestigd. Het verschil is een - in de naam en een andere letter. Bij die gasten hebben we de prijs ook gezien en toen besloten ze te bellen.
    Stom dat we te snel hebben gekeken maar het was een combinatie van werkdruk. We moesten de kozijnen eruit hebben en daarvoor moest het toilet eruit zijn. Dat kon alleen als we boven konden gebruiken en dat was dus het probleem. We hebben het huis net een weekje dus voor ons is alles nieuw. We wisten niet van deze problemen, de oude bewoners ook niet.

    Het bedrijf heeft als werkgebied onze woonplaats. We zien dat het gevestigd is in plaats A maar op de site staat een hele andere plaats. Kortom, het zijn 100% oplichters met belachelijke prijzen.

    Nu de vraag, wat te doen?

    Ik lees verzekering, die gaan we bellen. Zal het zin hebben om aangifte te doen?
     
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Dit soort bedragen zien wij nu ook voorbij komen. Voor ons is dit alles ook nieuw. Nooit eerder problemen gehad met het riool dus geen idee qua prijzen.
    We hebben van de voren gekeken maar dus het verkeerde bedrijf gebeld.. stom stom van ons maar kan in alle haast gebeuren.
    Toen we daar achter kwamen dachten we dat het vast nooit zo veel kon schelen. Ze kwamen ook niet in hun Porsche aanrijden ofzo ;) nee gewoon een gare bus met 2 gare werkmannen zonder veiligheidsschoenen enz. Als eerste zeiden ze ook de voorrijkosten, tja dan zit je er al in.. plus het moest gemaakt worden want dan konden wij ook door.
     
  19. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Nee we hebben niet de eerste hit gebeld, we dachten het bedrijf hier in de buurt te hebben omdat dat bijna hetzelfde is. Maar het bedrijf wat geweest is heeft onze plaats als werkgebied hè?
    Iets hogere voorrijkosten dat kan. Het eerste uur zat er bij in. Toen kwam er nog 20 euro per meter bij en daarna nog btw. Het zag er op papier later best kloppend uit. Nu ik zie dat het eerder 200 had mogen zijn voel ik me opgelicht.
    Ik ga ze zo bellen, ze mogen de bon toelichten en mijn andere vragen ook. Hopelijk zijn ze bereid tot een oplossing te komen en anders ga ik stappen ondernemen. Waarschijnlijk voor niks maar ik accepteer het niet zomaar.

    Ik was er gister ook maar half bij betrokken trouwens. Ik was met hele andere dingen bezig en mijn man en vader hebben dit geregeld.
     
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Jeetje inderdaad zeg, wat een oplichters. Wij hebben pas ook ons riool moeten laten ontstoppen... die man is een uur en kwartier bezig geweest en heeft ons maar zo'n €150 gekost.
    €630 is echt niet normaal. Heb je een factuur gekregen? Ik zou kijken of je ze kunt bellen en ze dan even stevig toespreken. Of je aangifte kunt doen, geen idee... misschien kijken of er nog meer 'slachtoffers' zijn en vragen wat zij voor stappen hebben ondernomen?
     

Deel Deze Pagina