Opgelicht door riool ontstoppingsdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 9 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.888
    7.955
    113
    Alleen met punt 1 ben ik het niet eens. Ze hebben expres een naam die lijkt op het bekende bedrijf. Dit doen ze bewust om mensen te misleiden ga daar maar vanuit.

Gewooniemand, Luna86 en DQueen vinden dit leuk.
  2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar je KAN geen aangifte doen van iets wat geen strafbaar feit is volgens het wetboek van strafrecht. Je hebt in deze geen strafbaar feit. Oplichting is het niet. Je hebt geen dwaling, geen afpersing oid, dus het wordt heel lastig.

Bailey07, Luna86 en DQueen vinden dit leuk.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.907
    9.430
    113
    Gelderland
    @amdaa
    Ook met punt 4 ben ik het niet eens ;) we hebben er niet zelf aan geknutseld. We hebben het zelf gemaakt. Het is nu gewoon goed zoals het hoort :) door een een hele handige harry die zo’n beetje alles kan. Hij heeft alleen de materialen niet om de boel door te spuiten.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.907
    9.430
    113
    Gelderland
    Ik heb nog nooit ergens aangifte van gedaan en ben niet bekend met en bij de politie. Ik volg alleen het advies op van het andere bedrijf. Of de politie er wat mee zal doen? dat zal wel niet.
    maar.. ik geeft het bedrijf eerst nog de kans om met een duidelijke uitleg te komen en mijn klacht op te lossen. Dan pas kan ik er zelf ook wat mee.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.907
    9.430
    113
    Gelderland
    Dank voor je uitgebreide reactie, ook via pb.
    Als er op een andere manier gewerkt was en het bedrijf was anders over gekomen, begrijp ik de hogere prijs. Nu ruikt het gewoon naar de boel belazeren ;)
    We zijn altijd bereid meer te betalen voor een goede service en een goede naam en zoek echt niet op het goedkoopste. Het is fout gegaan bij de misleiding van de naam en daarna hebben we ons mee laten slepen door de druk van het oplossen.

Ik pb je over de vervolgstappen! Voor nu wil ik het graag hierbij laten omdat ik nu een goed beeld heb van de situatie.

DQueen vindt dit leuk.
  6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je kan het eventueel wel op Tros Radar zetten. Mocht er niets uit je klacht komen...

Gewooniemand, Zara75, din0 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    En anders tijdens volgende telefoontje de naam tros radar ect noemen meestal schrikken ze daat wel van

Gewooniemand en Nellie4 vinden dit leuk.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat kan, maar een naam die ergens op lijkt is niet verboden.
    Daar kun je echt geen aangifte tegen doen, loop voor de gein de kvk site eens langs per branche.

Ze hebben geen omleidingen op internet die je via verborgen link oid naar een andere site leiden.
    Jullie hebben bewust hun eigen telefoonnummer op hun eigen site gebeld.

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.888
    7.955
    113
    Uh ik ben niet TS hè :D

Ik zeg ook niet dat dat verboden is, maar wel opzettelijke misleiding.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #90 amdaa, 12 jul 2019
    Laatst bewerkt: 12 jul 2019
    Nogmaals: als je zelf het werk gaat aanpassen vervalt de leveringsgarantie meestal.

Je kunt het verhaal invullen op allerlei manieren, maar dat verandert niet de feiten.

En dat andere bedrijf probeert jullie ook te beïnvloeden zodat ze er zelf voordeel uit halen tegen hun concurrent. Als zij stappen willen ondernemen tegen mogelijke verwarring qua handelsnaam kunnen ze gewoon naar de rechter stappen. De vraag is waarom ze dat niet doen terwijl 'ze dagelijks boze klanten spreken'.
    Ik zou echt even achterover leunen en goed nadenken wie werkelijk wat heeft gedaan in deze situatie.

Je kunt een klacht indienen tegen het verrichte werk, meer kun je niet doen.
    Maar aangezien jullie EN het werk schriftelijk hebben geaccepteerd EN daarna nog hebben aangepast geef ik je weinig kans. Ze zouden uit coulance nog wat kunnen doen, maar zijn dat niet verplicht.
    In het uiterste geval kan dit bedrijf jou nog beschuldigen van laster, want daar ben je nu mee bezig.

chrystel73, Mamalove2014, suus1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.907
    9.430
    113
    Gelderland

Allemaal helemaal prima.

Maar echt, als je deze gasten gezien hebt, de site gezien hebt en de manier van communiceren dan zie je dat er niks klopt van dit bedrijf. Maar ik snap dat je je punt duidelijk wilt maken en ik weet dat wij zelf ook stom geweest zijn maar deze mensen belazeren de boel waar je bij staat.
    Ik vind dat dat moet stoppen want dit soort gasten zouden niet werkzaam mogen zijn in deze markt.

12. DQueen

DQueen Niet meer actief

En dat is dus waar je tegen aan gaat lopen, iedere kluns met 2 linkerhanden mag zich inschrijven bij de kvk en zich voordoen als loodgieter.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.907
    9.430
    113
    Gelderland
    Bizar eigenlijk hè! Dan zie je hoe belangrijk het totaal plaatje is. Gelukkig bestaan er voornamelijk eerlijke bedrijven!

DQueen vindt dit leuk.
  14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik begrijp de frustratie, echt.

Alleen kun jij niemand laten verbieden om een beroep uit te oefenen omdat ze in jouw ogen 'vage gasten' zijn. Je verhaal stuit in principe alleen op subjectief gevoel en indruk.

Als je de feiten op tafel legt in een klacht of een aangifte hebben ze vrij weinig verkeerd gedaan. Vooral omdat je het werk geaccepteerd hebt.

chrystel73 vindt dit leuk.
  15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #95 amdaa, 13 jul 2019
    Laatst bewerkt: 13 jul 2019
    Behalve een paar beschermde beroepen mag in principe iedereen elk beroep uitoefenen.
    Wat denk je van de hele wildgroei aan 'lifecoaches', 'kindercoaches', 'homeopaten' enz. Dat kunnen jij en ik morgen ook op een bordje naast de voordeur hangen.

Daarom is bewust en gedegen vooronderzoek heel belangrijk.

Gewooniemand, chrystel73, einad en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.907
    9.430
    113
    Gelderland
    Daar ben ik het zeker mee eens! We dachten dat ook gedaan te hebben en dat we dat andere bedrijf hadden laten komen. Dat is een landelijk bekende en een goede!
    Ze hebben me meteen gemaild en gebeld en telefonisch nog advies gegeven om de boel in de kruipruimte goed te krijgen, super aardig!

amdaa vindt dit leuk.
  17. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Helemaal waar, ik kan zefs met kinderbadje in de achtertuin mijn zwemschool beginnen

Reviews, recensie mond op mond reclame zijn zo belangrijk

18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.824
    2.679
    113
    Dit is al zo vaak aan de orde geweest bij Tros Radar (rioolontstopping, sleutelmakers, dakdekkers etc die slim bovenaan staan in Google) dat het me verbaast dat TS er uberhaupt ingetrapt is.

DQueen vindt dit leuk.
  19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Dit hoor ik nu ook pas voor het eerst, ik kijk nooit Tros Radar.;)
    Het zou mij dus ook gewoon kunnen overkomen.

Luna86 vindt dit leuk.
  20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.907
    9.430
    113
    Gelderland
    Nogmaals, we dachten het bedrijf te hebben die hier in het dorp zit. Het busje stond ver weg en pas toen ze de boel gingen bespreken had mijn man in de gaten dat het een ander bedrijf was. Door de hoge start/voorrijkosten hebben we ze de boel laten doorspuiten.

TROS radar kijk ik trouwens niet. Wel geleerd dat we de volgende keer ons gevoel volgen en niet zomaar meer mensen over de vloer laten komen. Sowieso voel ik me nu een beetje genoodzaakt de boel wat extra te beveiligen. Ze hebben rustig kunnen kijken via waar en hoe ze naar binnen kunnen.

Deel Deze Pagina