je kan niet zomaar achter een adres komen hoor, hoogstens de stad, das alles. of heb je een goeie site waar dat wel kan
He Bambi, Hier precies hetzelfde meegemaakt in januari (en hier toevallig ook een topic voor aangemaakt hier in de lounge ) Kaartjes gekocht voor een concert, geld overgemaakt en helaas kaartjes en geld nooit gekregen... Heb echt ALLES gedaan wat je maar kan doen op zo'n moment: - ik ben zo lang mogelijk in gesprek gebleven met de dader (die bleef zelf ook terugmailen raar genoeg) - ik heb het IP-adres achterhaald - ik heb me aangemeld op het forum voor internetoplichting en hun stappenplan gevolgd. - ik heb een melding gemaakt bij de politie - ik heb zelfs een rekening geopend bij de SNS-bank zodat ik 1 cent naar die persoon kon overmaken. (van SNS naar SNS overboeken geeft je de echte naam van de klant op je afschrift) - ik heb zowel mijn bank als zijn bank een brief geschreven waarin ik heb verzocht om terugboeking. Uiteindelijk had ik dus naam, woonplaats, rekeningnummer en IP-adres en ben ik met mijn hele dossier naar de politie gegaan om mijn melding om te zetten in een aangifte maar ik werd gewoon weggestuurd. Je mag in Nederland serieus geen aangifte doen van internetoplichting... Ik kan weer boos worden als ik er aan terugdenk! Je staat daar dus omdat je bestolen bent en je weet zelfs door wie en toch doen ze niks... Ik heb daarna dagelijks mijn melding herhaald op het meldpunt internetoplichting van de politie, met daarbij de boodschap dat ik mijn melding dagelijks ging herhalen totdat de politie mijn aangifte serieus nam maar na 3 weken was ik dat beu en was ik er moe van. Conclusie van dit hele verhaal: in Nederland komt iedereen weg met internetoplichting zelfs al breng je de naam van de dader naar de politie. De enigen die hier serieus wat aan willen doen zijn die mensen van dat forum voor internetoplichting en die hameren er dan ook echt op dat je hun stappenplan uitvoert. Als er niet genoeg meldingen gemaakt worden over 1 persoon bij de politie dan doen ze gewoon niks helaas... Het is triest dat je bijna moet hopen dat jouw dader nog meer mensen oplicht die ook allemaal een melding maken bij de politie want alleen dan maak je een kans... Succes met alles! Ik heb het na 3 maanden opgegeven. Liefs BB Ps misschien hebben we wel dezelfde oplichter...
Ik ben 1 keer via marktplaats opgelicht. Kwam er ook achter dat er wel 20 mensen waren die datzelfde hadden met die man. Heb via internet al zijn gegevens achterhaalt. Meneer had een hyvespagina niet afgeschermt. Heb zijn werkgever en iedereen om hem heen ingelicht. Hij smeekte me een dag later om daarmee te stoppen als hij het geld over zou maken. En zo kreeg ik mijn geld terug. Politie doet naar mijn idee niets.
je mag wel degelijk aangifte doen hoor!! je moet je alleen niet weg laten sturen Ik heb pas aangifte gedaan, was voor 60,- opgelicht, alles mooi terug gekregen!
hee bedankt voor de reacties, ik ben hier zeker nog niet klaar mee idd!! ik heb de beste man tot maandag gegeven om het geld terug te geven (niet dat ik daar vanuit ga hoor) maar dan onderneem ik stappen en de tips houd ik er zeker bij. Echt heel naar te horen dat de politie zo weinig hieraan doet, maar ik ga zeker door!
Ik heb niks terug gevorderd gekregen van de oplichter, wat ik ook niet had gedacht hoor, maar heb hem iig een kans gegeven. Maar nu heb ik aangifte gedaan en idd het stappenplan gevolgd van de website opgelicht op internet. de dader is XXX (deze gebruikt ook vele andere namen, zelfde rekeningnummer) Kijk alsjeblieft uit voor je wat koopt!!!