Nederlandse taal cursus?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wie weet waar je een nederlandse taal cursus omgeving rotterdam kunt volgen? Via het Albeda college of Zadkine gaat het niet lukken. Om dat Turkse onderdanen niet meer verplicht zijn om een inburgeringsexamen te maken, wordt de taalcursus niet vergoed door de gemeente. En dan moeten we rond de 6-8 duizend euro zelf betalen. Bij het volksuniversiteit kan het wel maar dat is maar 1 avond per week. Het liefst zoeken we iets met minimaal 3 avonden per week.

Wie heeft er tips?

Ow ja het is voor niveau 2

2. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaat het om een turkse man/vrouw? Moet je even langs de gemeente. Mijn vriend kreeg de inburgeringscursus van de gemeente vergoed. Maar aanraden zou ik het je niet. Mijn vriend is uiteindelijk gestopt vanwege de belachelijke vragen / onderwerpen. Hij kreeg elke dag les en daarvan slechts 1 uurtje taal. De rest was grote nonsens over waar wij de was ophangen enzo. Serieus. Geen grap.

Daarnaast geven ze ook nog foute informatie. Dat vind ik toch wel ernstig.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    In onze gemeente gaat de cursus via t ROC. Ik denk dat je daar ook "zelf" terecht zou kunnen.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou toch gaan voor de universiteit, ondanks dat het maar 1x in de week is. Mijn man heeft zijn taal ook via de universiteit geleerd en kon in 3 maanden ontzettend goed Nederlands!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

6000-8000 zelf betalen voor een NL cursus? Wat belachelijk zeg!
    En nederland maar klagen dat veel buitelanders geen NL kennen en daardoor niet werken. Is echt een schandalig hoog bedrag zeg :$

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik kan niet geloven dat taalcursussen niet meer vergoed worden voor Turken. Het is nog steeds de grootste groep allochtonen! Nog eens navragen misschien? Staat er iets over op de website?

PS: Turkije heeft geen 'onderdanen', want daar moet je een koninkrijk voor zijn, zoals Nederland en Marokko :)

Deel Deze Pagina