Opgelicht op mp, wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MvN, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Maar idd als het kan moetj e het doen.. hier kon het niet zeiden ze!

2. Tyra

Tyra Actief lid

18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Werk zelf bij de politie dus kan jullie wel vertellen wat de formele regels zijn. Echter is het aan de persoon die de aangifte opneemt of hij/zij em opneemt. Formeel is het geen strafbaarfeit gepleegd als er een overeenkomst tussen 2 partijen niet wordt nagekomen. Dit is een civiele zaak dan. Echter als dit vaker voorkomt idd meer als 3x binnen een bepaald tijdbestek dat lijkt het om
    oplichting te gaan en dat is wel een strafbaar feit. Moet alleen wel met alle eerlijkheid bekennen dat zulke zaken het langst blijven liggen. We zijn al blij als we de ernstige feiten kunnen oplossen ivm capaciteitgebrek. Maat baat het niet het schaat sowieso niet! Dus altijd aangifte doen!

Succes!!

3. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Hallo!

Ik ben ook ooit opgelicht via marktplaats, voor een wii balanceboard, ik kon hem voor 50 euro kopen maar helaas, deze persoon bleek een bekende te zijn, daar kwam ik achter via ; www.kopersbelangen.nl er was daar al een topic over! ze hebben mij daar (en anderen) echt goed geholpen, zo vonden zij het ip adres en dus zo ook het adres en wie het werkelijk was (geen vrouw maar een gozertje van 17). Iedere dag bleef ik hem mailen en dat heeft ook geholpen want ik heb mijn geld terug gehad (vooral dankzij de site)! je kan het daar iig proberen, het is toch 30 euro, gaat er niet om hoeveel het is, laat die mensen lekker zelf werken voor hun centen! en het niet zo 'verdienen' .

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jeetje er staat wel heel veel over die persoon op internet!
    Wat balen. Ik zou hoe dan ook aangifte doen, als is het alleen maar om het principe.

Deel Deze Pagina