Hoi Dames, Afgelopen week ben ik via marktplaats opgelicht door adverteerde Aad (noemt zich aan de telefoon Mark Otto), welke uit Sas van Gent zou komen. Hij heeft een advertentie geplaatst dat hij via een failissement verkoop kinderwagens heeft opgekocht en via marktplaats wilde verkopen. Dit gaat over de Joolz Day Earth in drie verschillende kleuren. De prijs was 649 euro, dat dat was een erg mooie aanbieding!! Ik heb telefonisch contact gezocht (0653201642) en een afspraak gemaakt voor een bestelling welke thuis afgeleverd zou worden. Voor bezorging diende ik 325 euro, de helft over te maken op het volgende nummer NL19INGB0679410376. Helaas is de kinderwagen nooit bezorgd en heb ik vele malen deze man proberen te bellen en kreeg ik steeds voicemail. Zijn er nog meer mensen die door deze man zijn opgelicht? Ik ga in ieder geval via internet aangifte doen bij de politie en een melding maken bij Marktplaats. Dus dames.... PAS OP!!
Je kunt het beste even bij Opgelet op Internet kijken (website) daar kan je andere gedupeerden tegenkomen en ze helpen je meestal wat verder. Ik kende iemand die oplichtte en dit gaat zo gemakkelijk: je geld zie je niet meer terug. Maar een aangifte is altijd een goed begin inderdaad en nooit meer van te voren geld overmaken
Ohh zo balen hè. Ik in augustus ook opgelicht via mp. Het ging om een stokke scoot en het leek zo waterdicht. Plaatjes van ongebruikte scoot in doos wegens overleden kindje in de zwangerschap ( ongelooflijk dat mensen daar over liegen hij stuurde een foto van zijn id kaart in een volgende mail. betaald en natuurlijk niets meer van gehoord. Laatste mail was geld is ontvangen ik ga dadelijk de deur uit om hem te poosten. En vanaf toen bleef het stil. Aangifte gedaan, geld terug willen boeken (kan niet want je hebt digitaal ondertekend). Maar je staat gewoon nergens een oplichter heeft gewoon vrij spel. En idd toen ik op opgelicht ging kijken kwam betreffende naam gc noya (vergeet hem nooit meer) heel veel keren voor in het oplichten in stokke spullen met verhaaltjes over verhuizen, verloren kindje. kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik daar niet eerder op gekeken of gegoogeld had. Maar door overleden kindje, foto stokke in doos en id kaart foto leek het niet fout te kunneN gaan. Mp regelmatig in de gaten gehouden maar nooit meer die advertentie of naam tegen gekomen. Wel makkelijk geld verdienen zo als oplichter en ze kunnen ze niks maken want eindelijk zijn ze nog vrij goed beschermd. Succes en hopelijk krijg jij wel reactie op je aangifte of reactie van adverteerder
Hoi Nikkei, Helaas ook opgelicht door dezelfde "Mark". Ik heb gereageerd op de site van opgelicht.nl op dit bericht; https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=26&t=15409 Misschien dat jij hier nog iets aan hebt en doe in ieder geval aangifte. Ik weet niet of deze "Mark" jou ook een adres heeft gegeven, maar ik ga morgen bellen met de eigenaar van dit adres en als zij ook aangifte doet staan er in ieder geval 5 aangiftes in het systeem van de politie. Hopelijk is dat genoeg voor de politie om ons aanstaande mama's onze centjes terug te bezorgen . En mocht de politie geen actie ondernemen dan laat ik het er niet bij zitten; een erg domme man die een vrouw met een lichaam vol hormonen boos maakt En mamadeliefste; wat erg dat dit soort dingen gebruiken om vertrouwen te kweken bij de kopers... echt afschuwelijk! Heb je nooit meer iets van je geld terug gezien?
Misschien ook een tip bij het terugkrijgen via de bank. Aangeven dat je een foutje hebt gemaakt met overmaken. De bank neemt dan contact op met de rekeninghouder om het geld terug te laten storten. Die doet dat niet waarschijnlijk, maar dan gaat de bank op een gegeven moment het adres van de rekeninghouder aan jou doorgeven. Op deze manier hebben wij ons geld een keer terug gekregen bij marktplaats oplichting. De oplichter zat er kennelijk niet op te wachten dat wij zijn adres kregen. weet niet of het nu zo werkt, jaar of vier geleden wel!
Het werkt inderdaad nog steeds zo, mijn moeder heeft pas geleden ook zo'n foutje gemaakt en dan word er inderdaad een brief gestuurd door de bank met verzoek tot terugstorten en als dat niet gebeurt krijg je inderdaad adresgegevens. Het koste bij sns bank wel 23 euro om deze procedure te starten. Nog makkelijker misschien als de ander dezelfde bank heeft.
Hoi Beertje en Alexa, Dat is ook de beste manier! Ik ben alleen iets te eerlijk geweest want je moet dus heel duidelijk zeggen dat je de persoon echt niet kent (dus gewoon een cijfertje verkeerd hebt ingevuld). De bank wil namelijk niets te maken hebben met oplichting ed (zogenaamd voor onze eigen veiligheid) dus vertel dat er nooit bij. Op de pagina opgelicht op internet staan nog 2 anderen die zijn opgelicht door dezelfde man en die gaan deze manier ook proberen Groetjes
Bedankt allemaal voor jullie reacties. @Vdvl95: Ik ga zeker op de site van Opgelicht kijken! Daar staat inderdaad ook al een andere gedupeerde op. Hoe meer er aangifte doen hoe beter, lijkt me! @Mamadeliefste: Dat vind ik helemaal erg, dat ze zon verhaal erbij verzinnen dat hun kindje zou zijn overleden Dat zijn serieuze zaken en daar ga je toch geen misbruik van maken!!! Echt belachelijk! @Desii: Ik was nummer twee die gereageerd heeft bij Opgelicht, dus we hebben nu 3 gedupeerde gevonden Ik ben benieuwd als je morgen gaat bellen wat die vrouw gaat zeggen Ik zou het fijn vinden als je me op de hoogte houdt. Ik ga in ieder geval naar de bank met mijn beste pokerface, om aan te geven dat ik de verkeerde bankrekening nummer heb ingevuld Mogelijk krijg ik zo uiteindelijk nog zijn adresgegevens te pakken! Ik ben benieuwd!
Wat een naar verhaal nikkei. Helaas wordt er erg veel opgelicht via mp. Toen ik nog bij de bank werkte kwam het om de haverklap voorbij. Helaas wordt er weinig aangedaan en zie je je geld niet terug. Hopelijk kunnen ze de persoon wel aanhouden die het heeft gedaan. Sterkte en succes!