Autostoeltje titanium

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door goblins, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wat vinden jullie van dit autostoeltje?

Autostoeltje bij babyshoppen

Volgens mij is dit een goed stoeltje, maar zou graag jullie bevindingen willen.

WIj hebben nu wel een autostoeltje, maar we hebben twee auto's, dus de gene die we al hebben vor de 1 en deez voor de ander.
    Dee zal komen in de auto die het meest gebruikt wordt.

2. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ik lees even mee! Had deze toevallig ook gezien. Vooral dat die zo plat kan liggen leek me top!

maar volgens mij is die nog heel nieuw, dus weet niet of mensen er al ervaring mee hebben!

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou een normaal babystoeltje kopen.
    Die is ontwikkelt speciaal voor baby's en veiliger. Tevens kan deze stoel maar tot 10 kg. achterwaarts gebruikt worden, ipv 13 kg. bij een 0+ stoeltje. Hoe langer achterwaarts, hoe veiliger.

Naast bovenstaande, kan een autostoel voor zo'n lage prijs nooit veilig zijn. Zeker niet als hij ook nog 6 jaar mee zou moeten gaan.

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Nou nou.. tot 10 kg achterwaarts.. Ze doen alsof ze t ei van columbus gevonden hebben..
    Ik zou dit nooit nooit nooit kopen!

5. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Wat een onzin... Heb je daar een bron van, dat een autostoel een minimumprijs moet hebben voor hij veilig is? ;)

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het lijkt me heel logisch. Hoe duurder een stoel, hoe beter de materialen zijn die gebruikt worden en de duurdere stoelen worden vaak uitgebreider getest.
    Een stoel van een paar tientjes is echt niet veilig. Je kunt het gelijk wel zien en voelen dat zo'n stoel niks voorstelt.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Bij duurdere stoelen betaal je gewoon voor de naam hoor en verder niks

En als ne verder leest zie je dat hij wel
    Degelijk tot 25 kg tegen de rijrichting in kan... Aangezien deze nog niet met de iso fix gebruikt kan worden

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tot slechts 10 kg. achterwaarts en daarna tot 18 kg. voorwaarts met harnas waarna je hem van 18-25 kg. als verhoger met de gewone autogordel gebruikt.

Ik ben autostoel veiligheidsadviseur en ben goed op de hoogte van welke autostoelen er te koop zijn en welke wel of niet veilig zijn.

9. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Volgens mij moeten autostoeltjes toch echt allemaal aan dezelfde veiligheidseisen voldoen in Nederland. Ook de goedkope.

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Klopt. Zolang bij een aanrijding van 30 km/u de dummie niet met zijn hoofd op de voorstoel smakt, krijgt een stoel een keurmerk ;)

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Omg, serieus?!
    Wat een rare wetgeving hebben we hier in nl..
    Goedkope k u t zooi zou niet verkocht mogen worden, maar deze test houd dat dus gewoon in stand. Bizar :eek:

12. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Een kindje zit met een 5 punts gordel die je ook nog kan aantrekken al gauw goed toch, ik zie dan echt geen verschil met een stoel van 500 euro.
    Deze stoel is ook bij babydump te koop, hun zeiden dat ze enkel veilige stoeltjes de winkel in laten komen. Ik vertrouw hun wel! Wij hebben deze niet genomen omdat we hem niet zo mooi vonden maar een andere van eveneens 89 euro genomen. Lijkt mij een prima stoeltje.

Deel Deze Pagina