Hier voor 600,- de borg van de huur, nooit meer iets gezien van die man, hij nam snel een ander nummer en adres. ( de verhuurders die in t huis kwamen na mij, hadden hem nooit gezien, hij had via tussen persoon alles geregeld, waarschijnlijk zodat ik geen contact kon zoeken) Een keer met baby kleertjes, was maar 20,- maar aangifte gedaan, daar werd niks mee gedaan maar uiteindelijk werd die vrouw een wederzijdse kennis, dus toen gelijk even m'n geld gevraagd. Toen ontkende ze alles maar had alle mailtjes nog dus ze heeft het al snel met rode wangen betaald. Ook KPN online, die hadden een fout gemaakt en daardoor werd t niet aangesloten. Maar kon wel een jaar lang betalen. Dus die hoef ik hier nooit meer als provider.
ik een keer met concert kaarten.. onder rembours opgestuurd, tnt betaald, lege enveloppe. Was 150 euro voor 3 kaartjes en ik was student.. echt zuur
Ja hier helaas ook 200 euro Och wat waren we woest. Via mp ook. Helaas nooit meer wat terug gezien, niks traceerbaar
Ja lastig is dat. Misschien online laten overmaken, dan weet je zeker dat het geld echt is. Maar dat kan niet altijd, wij deden dat wel toen wij een nieuwe auto gingen kopen maar die persoon woonde in ons dorp. Via de zelfde bank is het vaak gelijk binnen en kan de transactie zo waar je bij staat gedaan worden.
Ja voor 2400,- via een garage dus .. Auto nieuwe APK service beurt enzo .. Maar bleek echt een sloop auto .. Maar rechtzaak aangespannen en gewonnen . Hij heeft tot half januari de tijd om een nieuwe auto vergelijkbaar aan te bieden .. Doet hij dat nietsen moet hij het geld terug betalen .. Doet hij dat niet komt er elke dag 100,- boete bij .. Dus we krijgen het wel.. Nu al1,5 jaar geleden .. En afgelopen 3 december is de rechtzaak geweest .. Hij kreeg behoorlijk op zijn donder de eigenaar .. Alles ontkennen maar wij hadden alles zwart op wit ..
Wow als dat iemand uit de stad is hier wil ik graag weten wie haha voordat wij ooit dezelfde fout maken
Ik helaas pas geleden nog. Gelukkig wel maar voor 16 euro, maar dat geld had ik ook goed voor iets anders kunnen gebruiken. Ik koop al jaren dingen via mp en nooit is het fout gegaan, tot laatst dus. Ik controleer altijd of ik de naam en het rekeningnummer van de verkoper niet ergens kan vinden op lijsten met oplichters. Dit was deze keer ook niet, helaas was het toch echt een oplichtster. Voortaan de spullen maar ophalen aan de deur Ik heb wel het idee dat steeds meer mensen denken dat dit een makkelijke bron van inkomsten is. Ben er dus bang voor dat er alleen maar meer oplichters komen.
Een keer voor 500 euro; dat ging om een kamer huren (zwart natuurlijk). Meneer zei na twee dagen dat het niet meer ging en ik weg moest; terwijl ik gewoon op mijn werk zat en niks verkeerd had gedaan. Ik moest voor het weekend weg zijn - uiteraard waren de helft van mijn spullen weg en heeft hij de huur/borg nooit terug willen geven. Hij zou meelopen naar de pinautomaat en daar lukte het pinnen niet, dus hij zou het zogenaamd overmaken - hoe goedgelovig we op dat moment waren, zo gedesillusioneerd waren we daarna. Het is nooit meer boven water gekomen. Omdat het teveel kilometers verderop was, zijn we maar 2 keer terug geweest en uiteraard was er niemand thuis. Af en toe Google ik zijn naam nog wel eens, maar helaas geen matches. Sindsdien let ik altijd goed op en heb ik weinig vertrouwen in mensen. Daarom doe ik via MP alleen maar zake tot een bepaald bedrag (maximaal 15 tot 20 euro overmaken), alles daarboven ga ik ophalen en dan neem ik het geld wel mee. Tot nu toe nog niet via marktplaats opgelicht, maar het zou iedereen kunnen gebeuren.
Gelukkig ikzelf nog niet. Hopelijk gebeurt dat ook niet. Mijn man haalt altijd de spullen zelf op aan huis en zelf verkoop ik nooit wat via mp. Of ik geef het weg / kringloop of houdt het zelf..
Nee gelukkig niet. De kans dat ik heb hier tegen het lijf loop is nihil gelukkig. Woont gelukkig een eind hier vandaan (bij Eindhoven).
Nee, ik heb betaald aan iemand die ik zelfs aan de telefoon heb gesproken en waarvan ik een rijbewijs heb gekregen (bleek van iemand anders te zijn) en vervolgens de kaartjes niet gekregen
Aangeboden voor dezelfde prijs, gezegd dat ze toch andere plannen hadden en toen heb ik betaald en vervolgens niets meer gehoord. Ik had een foto van een rijbewijs gekregen en contact gezocht met de persoon op het rijbewijs. Deze persoon is ook opgelicht op dezelfde dag door iemand die hetzelfde rekeningnummer gebruikt en op zijn beurt een foto van zijn rijbewijs had gestuurd. De oplichter gebruikt dus zijn rijbewijs als een soort geruststelling.
Jeetje, ik zie hier hoge bedragen voorbij komen zeg! Ik voelde me al zielig met m'n 65 euro Ik heb drie maanden terug ook nog iets meegemaakt. Op mp werd er een Tricot Slen van ikbenmama.nl aangeboden. Kreeg ik dat ding binnen was het overduidelijk een zelfgemaakte, onbruikbare 'draagdoek'.
Yep.. Een 1 maand oude Macbook via Marktplaats verkocht. Aardige nette jongen kwam 'm kopen. Mooi opgelicht voor 1000,- aan nepgeld. Gelukkig pas daarvoor gekocht met de creditcard (waardoor het verzekerd was) en na aangifte de nieuwwaarde (dus meer dan het opgelichtte bedrag) terug gekregen.
Is iets verzekerd als je opgelicht wordt bij doorverkoop? Dat is toch alleen als het gestolen wordt of zo?
Ja, met een telefoon. Paar dagen later werd de crimineel opgepakt, hij had honderden mensen opgelicht...