Opgelicht

Discussie in 'De lounge' gestart door RoxannaG, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Via een fb groep. Had gereageerd op 4 spijkerbroeken maat 48. Heb zelf maat 46 maar ik was ze nodig om te sleutelen aan mijn oldtimer vw kever, en wou daar niet mijn eigen goede broeken voor gebruiken.
    Ik dacht nog 1 maat te groot dat is fijn kan er met die kou een maillot onder als ik de schuur in ga.

Broeken gekocht voor 30 euro en kreeg ze binnen ze zagen er niet uit en stonken vreselijk maar dat vond ik niet erg. Waren er 2 broeken maat 38 en 2 broeken maat 50. Ik netjes haar een berichtje gestuurd dat dit niet klopt en ook niet eerlijk is.

Haar antwoord was ik nog het meeste kwaad over ze zei namelijk: Ja je weet als je iets koopt via fb of mp dat je opgelicht kunt worden, dit is dus je eigen schuld.

Heb de broeken weggegooid en gelukkig was het maar een klein bedrag maar moest wel weer opletten met mijn uitgaven. Dit had ze dus expres gedaan.

2. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Jup, een keertje schoenen gekocht via een onbekende webshop. Had wel gegoogled of ik wat kon vinden. Bleek uiteindelijk toch een oplichter te zijn. Toen ik eenmaal z'n naam had en daarop ging googlen, kwam ik wel veel berichten tegen. Hij had dit al vaker gedaan, steeds onder andere webshop namen, etc. Ging om 90 euro, geloof ik. Paar keer heen-en-weer gemaild, maar wist gelijk; foute boel. Steeds smoesjes, etc. En dus nooit de schoenen gekregen. En ook geen geld terug, helaas. Wel aangifte gedaan, etc.

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Precies dit. Dat stond ook in het politieraport vermeld. Verzekering vd creditcard deed in geen enkel opzicht moeilijk. Hebben de dag van indienen gelijk geld terug gestort gekregen. Dus neem aan dat zij dat ook zo zien.

4. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Sorry maar ik vraag me altijd af waarom je zulke kaarten niet gewoon via de officiële weg zou bestellen?

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik weet niet echt of ik (met opzet) opgelicht ben, maar zo voelt het voor mij in ieder geval wel.
    Jaren geleden ben ik verliefd geworden op iemand. Maar die persoon had continue geld problemen, waar hij vooral over uitweidde als we samen waren. Dan weer een lege tank, dan weer een deurwaarder in aantocht. Zo was er steeds wel wat. En ik zo verliefd en naïef dat mijn pinpas op volle toeren draaide :). Ineens leek hij van de aardbodem verdwenen. Wat heb ik me jarenlang rot, smerig (en dom) gevoeld. Jaren later nam hij ineens contact met me op. We hebben toen een goed gesprek gehad, maar ik merkte aan mezelf dat dat geld tussen ons in bleef staan. Heb hem gezegd dat voordat we weer verder zouden gaan, hij me eerst dat geld moest terugbetalen. Hij wilde daar inderdaad over meedenken, want hij voelde zich er ook rot onder hoe het toen gelopen was. Was volgens hem zeker geen opzet in het spel. Maar vrij kort daarna was meneer weer ineens spoorloos, zonder ooit zijn schuld af betaald te hebben.;)

6. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Een keer met baby kleertjes, was maar €20,- maar aangifte gedaan, daar werd niks mee gedaan maar uiteindelijk werd die vrouw een wederzijdse kennis, dus toen gelijk even m'n geld gevraagd. Toen ontkende ze alles maar had alle mailtjes nog dus ze heeft het al snel met rode wangen betaald.

die is interessant! hoe werd ze dan wederzijdse kennis?

Deel Deze Pagina