wanneer naar diëtiste en wat kan je verwachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Afval topic 12442392

Nu alweer een tijdje bezig met letten op mijn eten en sporten na de laatste bevalling. Van de zwangerschapskilo's zitten er nog 3 hardnekkige aan.
    In totaal zou ik nog 5 kilo willen afvallen.

Maar het wil niet...

Ik eet niet gek, snaai of snoep niet bijzonder veel en beweeg ook nog wel wat :cool:
    Maar ik val dus niks af...echt helemaal niks. Schommel in mijn gewicht tussen de 74 en 75 kg. En dat is gewoon wat te zwaar bij een lengte van 1,72.

Nu denk ik er over om een consult aan te vragen bij de diëtiste. Want ik wil heel graag in ieder geval naar de 70 kg.
    Maar wat kan ik verwachten? Krijg maar 3 consulten vergoed per jaar, dus wil me wel wat oriënteren op dit gebied.

Wie heeft ervaring die ze wil delen?

2. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Muh, ruilen? Ik ben even lang en ik zou een móórd doen voor zo'n gewicht (waar ik door mijn bouw echt niet kan komen) :p

Neh, sorry dat is je vraag niet, kun je geen diëtiste bellen om eens te vragen of een consult wat voor jou is? Gewoon vrijblijvend, om te informeren of je niet 'voor niets' komt? :)

Liefs,

3. Luja

Luja Niet meer actief

Ik zit bij een dietiste om áán te komen. Niet om af te vallen.
    ( helaas door ziekzijn op dit moment 53 kilo bij 1,82)
    Maar misschien heb je toch wat aan mijn reactie :)
    Ik klopte aan toen ik onder de 56 kilo kwam.
    Moest een schema bijhouden van 2 weken wat ik at en wanneer.
    Dit deed ik door een app van voedingscentrum, mijn eetdagboek.
    Ook moest ik alle beweging opschrijven.
    Dit scheelde een heel consult dus bij de kennismaking kreeg ik alleen veel tips en adviezen over mijn bijgehouden gegevens.
    Zoals juist wel meer bewegen.
    Ik ben in 2 maanden toch 2,5 kilo aangekomen door haar adviezen.
    En toen werd ik ziek.... Gelukkig is het afvallen nu weer gestopt.
    Door de huidige stand van zaken moet ik nu komende maand al terug. Dan in het najaar nog eens. Maar zo was mijn introductie in ieder geval.
    Korte vragen mag ik altijd mailen, over twijfel tussen 2 producten bijvoorbeeld. En de grote dingen neem ik mee naar komend consult :)

Deel Deze Pagina