Wat ik begreep van de mevrouw van de kraamzorg is dat dekbedjes en hoofdbeschermers zeer afgeraden worden bij baby'tjes! Dit heeft te maken met verstikking... En over de hoeveelheid...ik zeg altijd maar zo, de winkels zijn tegenwoordig bijna 7 dagen per week open, dus mis je iets is het zo bijgekocht toch? Hier ziet het bedje er (straks) zo uit: -matras -katoenen molton -aerosleep dekje -aerosleep hoeslaken (anders werkt het dekje natuurlijk niet) -kind -lakentje -dekentje
Ik gebruik graag slaapzakjes, maar die eerste weekjes ligt je kindje bijna de hele dag in bedje tussen de voedingen door, en dan lekker op de borst bij papa en mama en dan is 't handig om gewoon een lakentje en dekentje te hebben. Tegen de tijd dat je je kindje echt voor een dutje of 3 in bed gaat leggen is een slaapzakje wel te doen, maar echt vers uit het ei zijn lakentjes en dekentjes toch makkelijk!
ik heb matras, aerosleeptopper, aerosleep hoeslaken, laken, deken. Door de aerosleep heb je geen molton of waterdichte zeiltjes enz meer nodig doordat vocht door de aerosleep topper gata maar niet doorlekt naar het matras. xx
Wij hebben gister een Aerosleep met topper gekocht. Dus wordt dan aerosleep hoeslakentjes kopen en dan de lakentjes en dekentjes. Vind zo'n rand wel mooi staan denk ik, als ik dat zo zie. maar vraag me af of zo'n fleecedekentje die in sommige winkels liggen wel voldoende zijn. Zo'n koeka deken bijvoorbeeld of van baby's only ofzo zijn veel dikker..