We hebben het bedje een tijdje opgemaakt gehad om het kamertje er alvast mooi 'af' uit te laten zien. Onlangs alle lakentjes en dekentjes gewassen, en nu nog niet weer opgemaakt. Wil het niet te vroeg doen, want dan wordt het stoffig, maar het is ook niet handig om het tijdens de weeen misschien nog te moeten doen Hoewel het natuurlijk ook nog altijd kan wanneer we terugkomen van het ziekenhuis. Maar ik heb zo'n gevoel dat je hoofd niet echt staat naar bedjes opmaken. Wanneer hebben jullie het babybedje definitief opgemaakt?
Je kan het nu opmaken als je dat leuk vindt, de kraamhulp zal het waarschijnlijk opnieuw opmaken om te kijken of alles er goed op ligt en voor t lekker fris! Maar je kan het dus ook gewoon onopgemaakt laten
Vandaag . Had het een week of drie geleden al opgemaakt voor de show, maar toch maar weer de lakens uitgewassen en nu dus definitief opgemaakt (hoop ik dan he, stel dat t nog twee weken duurt... Pff)
Hier hadden meiden me al gewArschuwd dat de kraam het toch over ging doen. Heb het voor de show wel eens een uurtje opgemaakt gehad in deczwangerschap, maar toen alles weer de kast in en wiegje op zn kop ivm het stof. Tijdens de ontsluiting heb ik de wieg goed gezet en beddengoed en de lege kruik erin klaargelegd, heb even gemist wie (verlos of kraam) en wanneer (tijdens persen of toen ik van mijn meisje lag te genieten) het precies is opgemaakt.
Ahh ok Als zij het toch over gaan doen dan laat ik het ook bij het klaarleggen van de lakentjes en het dekentje wanneer de baby zich begint aan te dienen!
Hier had ik het mooi opgemaakt liggen en heeft de kraamverzorgster alles opnieuw opgemaakt toen de kleine er daadwerkelijk was . Ik vond dat ook zo leuk staan, en zo kaal zonder!
ik heb het bedje een week geleden opgemaakt. Alle dekentjes en lakentjes gewassen en toen opgemaakt. Maar goed voor ons is het al de 2e dus ik weet hoe het werkt inmiddels (al is het niet heel moeilijk) Ik heb het plastich van het nieuwe matras eroverheen gelegd voor het stof. Ook het aankleedkussen heeft zn hoes er al op en daar heb ik het plastic ook weer overheen terug gegdaan. Ik zal wel zien of de kraamhulp het bedje straks weer opnieuw doet. xx
Ik heb het pas opgemaakt toen ik uit het zh kwam. Was misschien niet ideaal, maar ik was anderhalve week daarvoor onverwachts naar het zh gegaan en kwam pas na de geboorte weer thuis. Als het al opgemaakt was geweest had het dus anderhalve week gestaan. (Op zich ook niet een ramp.) Bij nader inzien had ik het mijn man op kunnen laten maken vlak voor we thuiskwamen, maar dat is toen in alle hectiek niet in me opgekomen. Toch zou ik het een tweede keer niet langer van te voren doen. Het bedje opmaken is in een minuut gebeurd, zelfs ik deed er toen hoogstens twee minuten over en ik was eigenlijk nog min of meer aan bed gebonden omdat ik net een ks had gehad... Mijn dochter lag zolang nog even in de mc, waarin ze in de auto vanuit het zh naar huis was vervoerd.
Toen mijn weeen echt begonnenw waren volgens de vk. Tot die tijd een ander setje op het bedje voor de leuk.
Ik heb het nu gezellig opgemaakt en in de baby kamer ligt naast de kruiken en de kraamwijzer ook het setje klaar wat ik er gelijk na de geboorte op wil hebben. Hoef ik het niet uit te leggen en krijg ik wel wat ik wil.
Ik had de wieg ook al eerder opgemaakt, maar na de bevalling heb ik het weer opnieuw laten opmaken. Ik vind dat wel zo fris.
Ik had het bedje en het wiegje ook al opgemaakt omdat het er veel gezelliger uitzet. Maar zoals meerderen al zeiden heeft ook bij ons de kraamhulp het gewoon weer over gedaan. Ook ivm het 'kort' opmaken. Konden we zelf ook meteen zien hoe het moest!
Hier ligt het lekker e luchten en mag de kraamhulp het doen als ik uit ZH kom. Baby kan wel even op de arm/bed/ of iets anders slapen. Elke kraamhulp doet het vast toch weer net iets anders. Wil dat het bedje gewoon lekker fris is.
Het bedje zelf stond er al (met een zeiltje er over) en heb 4 dagen voor de bevalling alles er opgelegd, waarna het zeiltje er ook weer over ging om stof tegen te gaan.
ik heb nu alles al klaar liggen opgemaak en zo goed als af hoe ik het wil moet alleen nog een keertje ff de wasmachine in gooien en dat willen we van het weekend doen en dan rustig weer alles terug leggen en opmaken tot de beeb geboren is om het bedje en waskussen doe ik een soort zeiltje of vuilniszak leggen ivm stof
Ik had het week 36 klaar. Opgemaakt. Week 38.1 ingeleid. Dag erna thuis. De kraamverzorgster heeft het niet opnieuw gedaan en zo laten liggen..terwijl ik zei dat het al 2 weken zo lag en of ik het wel goed gedaan had..
Volgens mij 2 weken geleden (was toen 30 of 31 weken zwanger ofzo). Ik heb toen alles gewassen en dat wat ik niet gebruik in plastic verpakt. Één set op het bedje gedaan, zodra de kleine er dan is, moet de kraamhulp het er maar afhalen en het bedje met het spul uit het plastic het bedje op de juiste manier opmaken. Dan is het gelijk stofvrij en op de juiste manier opgemaakt! De andere set kan dan in de was voor de volgende ronde.