opgenomen, beginnende weeen met 29.3 weken

Discussie in 'Prematuur' gestart door Luuz, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Geen idee of hier iemand nog leest, maar zal toch even een update plaatsen:D

Afgelopen woensdag een echo gehad.. Omdat ik geen weeën of zelfs harde buiken (op 2 na) heb gehad was de kans dat de bmm alsnog open was gaan staan minimaal.. Hij heeft dus geen inwendige echo gemaakt, hij vond het risico om iets te triggeren te groot..

Dus alleen een uitwendige echo.. Alles zag er super uit.. Lag netjes met hoofdje naar beneden, nog niet ingedaald.. Hartje was goed, navelstreng in orde.. Hij kon wederom niks vinden dat op een naderende bevalling zou duiden..

Dus de bankrustplicht is van de baan.. Nu uiteraard niet gaan tillen en zware dingen doen, gewoon rustig aan.. maar kan wel even op mn werk een kopje koffie gaan doen.. Verder heb ik een naaimachine aangeschaft en blijft Lenn gewoon 3 dagen naar de opvang gaan voorlopig.. Dus mijn dagen kom ik wel door, ben alleen niet meer zo huis gebonden.

Het gaat dus super:) Beter dan verwacht en hopelijk houden we het nog een paar weken zo vol..

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Goed om te horen, Roeltje. Op naar de 40!

Suus

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha ik ben al blij als we woensdag halen.. de 32 weken grens vind ik op één of andere manier toch heel belangrijk.. En daarna leven we maar van dag tot dag haha..

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Roeltje, wat een super nieuws en wat fijn dat ze zo voorzichtig met je doen. Ik moet wel zeggen, toen ik zag dat je hier weer gepost had dacht ik als eerste: Oh jee het zal toch niet? Maar gelukkig gaat alles nog prima, hou ons op de hoogte!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Oh, en van die 32 weken snap ik hoor. Het is een soort van grote grens waarbij je kindje niet op een NICU hoeft (tenzij het slecht gaat) en vaak de longetjes al een stuk beter in orde zijn. Na zo'n 33 weken is het meestal toch voornamelijk gewicht en verder groeien, maar is het kindje al wel af.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het is vooral ook dat het centraal zenuwstelsel dan al wat meer af is, zodat je niet te maken krijgt met haperende ademhaling en zo. Enfin, op naar de 40 dus, hahaha.

Suus

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Jippie, 32 weken! Gaat alles nog steeds goed?

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja alles loopt op rolletjes:) Vanaf vandaag hou ik geen mijlpalen meer aan.. Ik vind het allemaal wel prima en ik zie het allemaal wel..
    Wel een ziek peutertje in huis en had verwacht dat ik daardoor wel harde buiken etc. zou krijgen, maar niks van dat alles.. Terwijl Lenn nu wel behoorlijk aanhankelijk is.. Afgelopen nacht tot 3 uur in de weer geweest met een spugend kindje.. Bed verschoont, handdoeken bij de hand houden, continue heen en weer lopen van onze kamer naar die van hem.. Dus had heel wat verwacht vandaag maar niks:)

maar goed, ik doe ook vrij weinig, dus rust zal het sleutelwoord ook wel zijn..

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Super dat t nog steeds allemaal goed gaat.
    Beterschap met je mannetje!

10. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    fijn dat het zo goed gaat! lekker rustig aan doen dus!

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tegen alle verwachtingen in hebben we gisteren de 33 weken behaald.. ! Toch weer een kleine mijlpaal.. Vanmiddag controle bij de VK dus ben heel benieuwd..

Af en toe wat harde buiken of voorweeën, maar daar is de termijn natuurlijk inmiddels ook wel naar..

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Super meid, elke dag is er een he.
    Veel succes bij de vk.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier helemaal blij.. Vandaag 34 weken! oooh wat bijzonder zeg :D Had het echt niet verwacht.. Had wel het gevoel dat ze nog een tijdje bleef zitten, maar zowel de gyn als ik hadden de 34 toch niet verwacht toen ik in het zh belandde..

Eng hoor, over 3 weken mag ik thuis bevallen.. Risico gaan we niet lopen, gaan naar het zh..

Wel vreselijk in de voorweeën vandaag, maar zet gelukkig (nog) niet door.. Maar goed, is normaal natuurlijk voor deze termijn.. Heb het met Lenn ook gehad.. Stiekem hoop ik wel dat het gerommel íets doet, zodat het straks met de bevalling niet meer hoeft.. Maar goed, nog even blijven zitten, maar heb goede hoop:)

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Super, Roeltje! 34 weken is een enorme mijlpaal, inderdaad.

Suus

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja, ben er enorm blij om.. Lees overal op internet dat als je de 34 weken hebt gehaald je je veel minder zorgen kan en mag gaan maken..

Ook wel een raar idee... Vandaag is de ziektewet omgezet naar officieel zwangerschapsverlof..

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hey meis

wat fijn dat je de 34 weken zowiso hebt gehaald! knuff

17. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net je topic even nagelezen maar wat was het spannend zeg en super dat je de 34 weken hebt gehaald!!!

Hier begon de ellende met 27 weken en ben toen op 3x daags nifedipine (adalat) gezet om de weeen te verminderen/stoppen....
    Gelukkig werkte het vrij goed en vrijdag is mn laatste dag en dan moet ik stoppen ermee omdat ik dan op de 34 wkn zit.

Vind het toch wel heel spannend hoor, want heb sinds 2,5 week met de medicatie dus al lichte weeen en heb elke week nu een ctg om het in de gaten te houden.
    Moet nu a.s dinsdag weer heen voor een ctg om te kijken hoe mn buik dan is zonder medicatie, hoop zo dat het rustig wordt.

De ks datum is al gepland dus de kleine moet eigenlijk tot die datum binnen blijven (nog 4 wkn)

Succes, hoop dat jou kleintje ook nog even binnen blijft..

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Roeltje: Super dat je de 34 weken behaald hebt meid :D
    Nu nog even 3 weken en dan mag de beeb komen!

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tjonge, het houdt niet op:) 35 weken gehaald! Al heb ik het idee dat het niet lang meer gaat duren.. Ben benieuwd..

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Als het zo doorgaat ga je overtijd :D

Gefeliciteerd, wat een super mooie termijn al!

Deel Deze Pagina