Ochtendmisselijkheid? Laat dat woordje 'ochtend' maar vallen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Willow133, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willow133

Willow133 Lid

2 nov 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

ik ben vandaag 8 weken zwanger en ga op vlak van misselijkheid serieus achteruit. De eerste weken had ik een slechte smaak in mijn mond. De afgelopen twee weken had ik soms een braakneiging maar deze middag helaas al twee keer moeten overgeven! Ik hoop dat het eerder een uitzondering was, maar ik vrees ervoor!
    Ik begrijp eigenlijk ook niet goed het woord 'ochtendmisselijkheid'. Ik ben zowel 's morgens als 's avonds écht wel misselijk! En overdag heb ik dan ook wel nog mijn slechte momenten...

Ergens stelt mijn misselijkheid mij ook wel beetje gerust dat er effectief wel nog altijd van alles aan het gebeuren is! Heel vreemd maar had eens een avond dat ik niet misselijk was en was dan ongerust dat er iets mis was!

2. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Herkenbaar...
    Nu is mijn misselijkheid heel erg verminderd, soms alleen nog een misselijk gevoel (moet dan niks geks ruiken of iets want dan zou het er wel uit komen). Maar bij mij was de misselijkheid heel zelden 's ochtends. Heb er meestal 's avonds last van en soms smiddags. Heb savonds met de laatste ronde hond uitlaten de hele straat onder gekots :p och ik heb een goed excuus zullen we maar zeggen? En bijna in de supermarkt! kon net op tijd naar buiten rennen....

3. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Herkenbaar hoor!

Ik ben sinds het testen met 4 wk. zwangerschap misselijk. Bij mijn eerste zwangerschap vooral 's middgas, nu 's ochtends en 's avonds. Ik hoef gelukkig niet over te geven, maar ben wel echt misselijk. Bij mij helpt het om kleine beetje te eten, ongeveer elk uur. Verder veel (koud) water drinken helpt hier ook.

Sterkte ermee en ik hoop voor je dat het snel wat minder wordt!

Grtz Pinda

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Na diverse zwangerschappen 24 uur per dag vele weken lang (kots)misselijk te zijn geweest (deze keer zelfs HG gehad), begrijp ik ook niet waar die benaming vandaan komt ;)...

Misschien een suf bakerpraatje dat in de volksmond is blijven hangen??

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Savonds na het eten buhhh :$ gelukkig nu niet meer

6. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik heb mezelf tijdens het lunchen in de lunchroom publieke ondergekotst met week 8 .. Nu ben ik redelijk optijd maar kots nog steeds wanneer het moet gelukkig nu minder en in vlagen..

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik heb het ook gehad rond die tijd. De hele dag misselijk en smorgens en savonds na het eten ronduit beroerd. Ik kon ook amper wat eten toen. Gelukkig was het rond de 11 weken zomaar opeens over. En net als jij maakte ik me daar toen ook een beetje zorgen over. Tijdens de 12-weken echo bleek gelukkig alles goed met de kleine.

8. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Ik was ook hele dagen misselijk! En heeeeeel veeeel overgeven.

Vanaf week 6 tot 16+6, nu is het zo goed als voorbij! Ik heb nog wel vaak 's avonds een vieze smaak in m'n mond.

9. Giegel1989

Giegel1989 Actief lid

17 jul 2012
    350
    0
    16
    Opticien
    Drenthe
    Hier ook!!! Vanaf zes weken in ieder geval 's ochtends misselijk, met overgeven. Een week later hield ik helemaal niets meer binnen, de hele dag... Toen maar pilletjes gehaald bij de huisarts (was al vier kilo kwijt :(), die helpen goed!!! Slik ze nu nog om de dag maar ben er bijna doorheen... Maar ff afwachten hoe het begin volgende week zonder die dingen gaat...

10. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Ik heb het ook!
    Sinds 2 weken, dus vanaf 5 weken zwangerschap.
    's ochtend meestal braken. Rest vd dag ook behoorlijk misselijk. Vooral bij boodschappen doen! Vreselijk... Ren haast door de supermarkt zo snel wil ik er weer uit zijn!

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Van week 7 tot 10 was het hel! In de ochtend nergens last van, maar zo rond 11 uur begon het en het stopte pas als ik om acht uur moe en chagrijnig van de bank het bed in rolde.

Heeft maar 3 weken geduurd gelukkig :) Daarna wat misselijkheid betreft een voorbeeldige zwangerschap. Er is hoop :)

12. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Ik ben ook een week of 3/4 24 uur per dag misselijk geweest, heb zoveel gebraakt, was 4 kilo afgevallen.

Gelukkig heb ik tabletjes van de huisarts gehad, emesafene, (later primulan en B6) dat werkt echt heel goed..

SInds begin deze week ben ik er helemaal van af..
    Heel veel sterkte allemaal, hopelijk is het snel weer over.

13. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    heb het vooral smorgens maar ook heus smiddags en savonds of snachts.. nu met 38,5 week nog steeds, dus zal bij mij echt tot de geboorte voortduren ben ik bang...

14. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier een week of 16 24/24 u kotsmisselijk geweest. Heb dan ook HG gehad. Nu eindelijk beter. Nu bij de zwangere collega's is het echt wel enkel 's morgens dat ze wat last hadden dus denk als je maar een beetje misselijk bent, het inderdaad meest 's morgens zal zijn zeker. Een lege maag en zo.

Deel Deze Pagina