Hallo, allereerst wat een zware onzekere tijd maak je nu wel door! Ik heb op 27 weken ook weeen gekregen. 48u aan de weeenremmers en longrijping. Dat samen met veel rust heb ik het nu kunnen rekken tot 36+. Ik hoop en duim mee voor je dat vandaag alles rustig is gebleven en dat je baby'tje nog lekker in de buik zit! Groetjes
Hier soort gelijk verhaal, ook remmers gehad en daardoor heen ook nog veel weeën... Toen had ik al 1-2 cm onsluiting en deels verstreken + verweekte bmm. (1e kindje) Na het stoppen (was doodsbang) weinig activiteit, echter dag later wel weer volop weeën.. Toen heb ik ook een tweede kuur gekregen... en dit was ook met 26 weken en ook in het LUMC. Uiteindelijk meer dan 9 weken bedrust, heb ik het weten te rekken, oke met 29 weken ook nog weeënremmers gehad ivm weeen... Als je meer wilt weten of iets, of gewoon vragen hebt mag je me altijd een PB sturen... Sterkte en ga duimen voor je dat het niet heeft door gezet!
Ja het minimaal maar 48uur gegeven worden. Omdat het dan ze werking heeft gedaan met de prikken van de longrijpijng van de baby. En die weeenremmers maken je ook niet bepaald lekker, je krijgt het warm ervan en benauwd en enorme hoofdpijn.
Bedankt voor jullie lieve berichten, en voor jullie informatie. Vanmorgen om half 6 gestopt met de weeenremmers. Tot nu toe is het rustig, ben net wakker. Voel me wel echt belabberd Bleghhh. Als het goed is komt de arts vandaag langs hoe nu verder. Voor de rest is het nu afwachten..
Spannend! Maar komt goed! Vandaag waarschijnlijk nog rustig aan en morgen zal je mogen mobiliseren... (Althans zo ging het bij mij) Als alles goed blijft gaan natuurlijk! Hoe is het nu? Artsen al gesproken?
Hoop voor je dat de weeën weg blijven. Volgens mij kan je heus wel een 2e kuur remmers krijgen zolang je vliezen niet gebroken zijn. Tenminste, dat werd mij verteld laatst. Ik werd ook 4 wkn geleden opgenomen met weeën. Gelukkig bleef het hierbij want ik stond bekend met vliezen breken en daarna pas weeën rond die termijn. Was toen 28 wkn zwanger. Meteen remmers, magnesium en longrijping prikken gehad. Na 5 dgn mocht ik weer naar huis en tot op heden gaat het goed.
Hoe gaat het nu met je? Sterkte meis! Ik hoop echt dat die weeën wegblijven en dat alles goed blijft gaan. Je meisje moet echt nog even in je buik blijven!
ik kreeg met 27 week ook weeen heb longrijping gehad en tot week 34 aan de remmers gezeten vreemd dat ze dat bij jou niet doen uiteindelijk dochter met 37 week geboren
Het is gelukkig nog rustig dames. Als het zo blijft mag ik morgen middag na nog wat onderzoeken naar huis. Met voldoende rust en bed rust. Ik hoop zo dat het rustig blijft en vannacht ook. Dan kan ik morgen weer bij me gezin zijn en in me eigen huisje. Wat mij vertelt is, dat het niet langer dan 48uur gegeven mag worden, dat mocht voorheen wel, maar het is niet al te goed. Volgens mij verschilt het per ziekenhuis, dat is wat mij vertelt is.
Officieel is idd na 48 uur minderen/stoppen. Echter als we gingen halveren, werd mijn buik weer onrustig. Beleid verschilt per ziekenhuis en zelfs per gyn. Iig is je buik rustig, werkt de longrijping inmiddels en ben je morgen lekker thuis.