opgenomen in zk met 30 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kwebbel1984, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Gister merkte ik dat ik wat weeen had. dus heb contact opgenomen met het zh. moest meteen komen omdat ik ook pas 30w en 6d zwanger ben. meteen aan de monitor gelegd maar die kon geen wee constateren. uiteindelijk hebben ze gevoelt en ik bleek al 3cm ontsluiting te hebben. ben meteen over geplaatst naar nijmegen. heb longrijpings spuiten en weeenremmers gekregen en vanaf gistermiddag half 5 is het rustig. nu geven ze me tot morgen weeenremmers en dan gaan ze kijken of het rustig blijft. ik weet dus niet waar ik aan toe ben. heb enorme heimwee naar huis vooral naar m'n dochter.heeft iemand dit ook meegemaakt en mocht toch weer naar huis??? de een zegt dat ik dan donderdag naar huis mag en de ander zegt weer dat ze het dan bekijken of ik weer terug kan naar m'n eigen zh.

2. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    jeetje heftig zeg!! ik hoop dt alles goed gaat met jullie en dat de kleintjes nog even in de buik blijven! sterktee

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Alsof je nog niet genoeg ellende mee hebt gemaakt. Sterkte!

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oh dat is schrikken he..

Ik werd met 30 weken opgenomen ivm hoge vliesscheur . Ben 2 weken moeten blijven en iedereen zei wat anders tegen me.

Was nog geen dag thuis of ik kreeg weeën met 32 weken, direct weer opgenomen en aan het infuus met weeenremmers.

Dat infuus duurde 48 uur en daarna moest ik 3 dagen nog blijven om te kijen wat er zou gebeuren.

Inmiddels ook ruim 3 cm ontsluiting .

Mocht dus na die week weer naar huis. Twee dagen thuis en weer weeën dus weer opgenomen.

Dit is zo door gegaan tot inleiding ivm zw suiker Inc insuline met 38.1 dus ziekenhuis in en uit en ik mocht m'n bed niet uit.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je ukje nog minimaal 6 weken blijft zitten!

5. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh vreselijk!! Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je even veel sterkte wensen! Heb je goede opvang voor je dochter?

6. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Lig je in CWZ? Ik hoop dat ze je goed kunnen remmen en!!! Heel veel succes en sterkte. Ik ben daar bevallen met 32 weken maar bij mij was er acute loslating van de placenta dus ze konden niks remmen helaas.

7. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Wat vervelend zeg...Ik heb geen ervaring, maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je kleintje nog even blijft zitten.
    Knuffel!

8. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Hoihoi,
    Ik ben zelf inmiddels weer thuis, maar werd met 32+5 opgenomen met hetzelfde verhaal. Ook weeën en heb toen idd remmers gehad en die spuiten voor longrijping. Toen de remmers gestopt waren kreeg ik weer heftige weeën en ook ontsluiting maar het zette uiteindelijk niet door. Ik ben nu al een week weer thuis en het is nog steeds hetzelfde. De onzekerheid blijft wanneer de kleine geboren wordt, het kan vandaag of morgen zijn maar ook over vijf weken pas.
    Hoe vervelend ook, je kunt helaas niks meer doen dan afwachten en hopen dat je mannetje nog even blijft zitten! Ik duim voor je meid!

9. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Bedankt allemaal. Me dochter is bij m'n schoonouders dus die is in goede handen. Heb straks even gebeld wil niet dat ze in het zh komt omdat ik bang ben dat dat ze schrikt want we kunnen haar nog niet uitleggen wat er aan de hand is. Ze is pas 2,5 dus we wachten even af tot donderdag tot we meer weten. Ik lig nu in her radboud in nijmegen. Tot nu toe is het rustig en ik hoop dat het zo blijft maar ik hoor ook idd verschillende verhalen. De een zegt dat ik miss donderdag naar huis mag en de ander zegt dat ik miss terug ga naar m'n igen zh dus ja erg onzeker allemaal waar ik ook niet goed tegen kan. Ik weet wel dat hun me ook niks kunnen beloven maar toch is het naar om in onzekerheid te zitten...

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ze kunnen ook niets zeker zeggen want ze weten niet hoe het zich gaat ontwikkelen. Das zo balen. Had ik ook.

Ook longrijpers gehad uiteraard.

Tegen mij zei de een dat ik zou moeten blijven tot aan bevalling, de ander dat ik in elk geval toto de 34 weken moest blijven, weer een ander zei dat ik wel thuis plat kon gaan....

En tot de dag van de inleiding (dus eigenlijk af en toen 2 of 3 dagen thuis geweest van de 8 weken) was het onduidelijk.

Bij mij was et de suiker en insuline die ze deed besluiten in te leiden.

Mijn man had zorgvelof op genomen voor de oudste, en mijn moeder nam vakantie dagen op zodat mijn man zijn verlof kon uitspreiden.

Heel veel stertke.

11. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Die onzekerheid is inderdaad vreselijk, dat was ook waar ik helemaal gek van werd. Helaas is het zoals het is, niemand weet hoe het gaat lopen en daarom doen ze er ook geen uitspraken over. Pin je in ieder geval niet teveel vast op dat je donderdag naar huis gaat, want het kan ook zomaar tegenvallen en dat je toch langer moet blijven. Dat heb ik wel geleerd los te laten toen ik in het zh lag, anders blijft het extra moeilijk als ze komen vertellen dat je toch moet blijven. Je bent in ieder geval in goede handen en ze houden de kleine nu goed in de gaten, dat is het allerbelangrijkste! Probeer dat voor ogen te houden :)

12. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Zelfde verhaal bij onze eerste zwangerschap. Ondanks medicatie heeft het toch doorgezet op 33 weken. We krijgen een prachtige gezonde zoon!

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ kwebbel, onze dochter was 19 maanden toen ik door een ongeval een week in het ziekenhuis terecht kwam (2 maanden geleden). Onze dochter kwam wel iedere dag bij me op visite en wat heeft ze een plezier gehad. Voor haar had ik de eerste nacht in het ziekenhuis meteen het boekje van Nijntje in het ziekenhuis besteld om op kinderlijke wijze duidelijk te maken wat er aan de hand was.

14. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    heb er geen ervaring mee maar wil je wel sterkte wensen, hoop dat je beeb nog ff blijft zitten!

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Niet om dezelfde reden maar ik heb 6 weken in het ziekenhuis moeten liggen en op de dag dat ik er 6 weken is ze geboren. Nadat de weeën remmers gestopt waren zette het door. Heb al die tijd mij oudste dochter moeten missen maar het kon niet anders. Belangrijkste is dat de kleine zo lang mogelijk blijft zitten....
    Ik had geen zicht op huis, bij mij was het zo lang mogelijk binnen houden omdat ik toen pas 24 weken was.

En nu ben ik alweer een tijdje thuis en alles is langzaam aan weer normaal geworden.
    Heel veel sterkte ik weet hoe het voelt!

16. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    gister ochtend weer naar de verloskamers gebracht omdat ik weer weeen kreeg. moest me vriend bellen omdat ze dachten dat ik zou bevallen. had de laatste weeenremmer gekregen en een medicijn voor de baby voor de ontwikkeling van de hersentjes. de weeen stopte en zijn ook niet meer terug gekomen. nu heb ik 5cm ontsluiting en er gebeurt niks meer. ze kunnen me ook niks meer geven. hoop dat ik van het weekend wel naar huis mag als het zo blijft daar kan ik ook de hele dag op bed liggen en slaap ik tenminste nu ben ik al weer wakker vnaf 1 uur en kan niet meer slapen...

17. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Kwebbel wat heftig!! Ben bang dat ze je met vijf cm ook niet meer naar huis laten gaan. Heel veel sterkte!

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nee denk zeker niet dat je met 5cm op dit termijn weg mag meis...
    Je baby moet in het ziekenhuis geboren zijn en met zoveel ontsluiting kan het zomaar een snel gaan.

19. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit denk ik ook...

Sterkte meid, bijna 32 weken is een mooie termijn, wel vroeg maar niet te vroeg!

Hier met 33 weken weeën en 2cm en met 35 spontaan bevallen.

20. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik denk dat het zelfs beter is dat je blijft met 5 cm ontsluiting..... Ik ben op 33 weken bevallen en ons zoontje was gezond en na 4 weekjes klaar om mee naar huis te gaan. Een vroeggeboorte is nooit leuk maar rust maar goed en elke dag is er weer 1 langer! Sterkte!

Deel Deze Pagina