Guo toont aan termijn +1week

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Molensteen, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    We hebben vandaag de guo gehad omdat op de seo niet alles in kaart gebracht kon worden.
    Met de nekplooimeting en seo werd al getoond dat baby 3/4 dagen voor liep. Na de nekplooimeting dit bij vk voorgelegd. Die houden vast aan de termijn echo bij 10 weken. Ok prima

Maar vandaag was alles wat gemeten is en tijdens de seo ook de termijn 21,3-21,5 iov 20,3 die ik zou zijn.

De echoscopiste zou een brief schrijven naar vk om een termijndiscussie te doen. Want ja je kindje kan groter zijn door veel factoren.
    Maar dat de kleine hersenen groter zijn dat de termijn, dan kan men er niet onderuit dat de termijn niet zou kloppen. De grootte van de kleine hersenen is een feitelijk gegeven.

Heeft er iemand dit ook meegemaakt? Wat hebben ze toen met de termijn gedaan?

2. Tailsy

Tailsy Actief lid

4 okt 2015
    250
    0
    16
    Mijn 20 weken echo had ik met precies 21 weken, en alles kwam met de metingen rond 22,5 -23 weken uit. Ze hebben gewoon 21 weken aangehouden, ze zei dat de baby het gewoon goed heeft in mijn buik 😜

3. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Hier ook 2x gehad. Waaronder ook de CD meting bij beide kinderen ongeveer een week voorliep. Doen ze niets mee. Ze blijven uitgaan van je termijn echo.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ja maar doen ze verder niets mee.
    Tot ongeveer 16 wkn groeien de embryo's /foetussen hetzelfde. Daarom krijg je in die periode de termijnecho. Daarna volgen de kindjes hun eigen lijn. Ik had een kind wat 3 wkn voor liep maar werd niet ineens 3 wkn vooruit gezet met de uitgerekende datum als je dat bedoelt ;)

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ja ik snap dat kindjes hun eigen lijn volgen maar de kleine hersenen zijn bij deze termijn bij elk kind dexelfde grootte en nu dus 1 week voor

6. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Volgens mij lopen de hersenen bij ons ook voor... Zit steeds te grappen dat de kleine net zo slim is als mama ;)
    Termijn is niet aangepast

7. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ook deze meting verschilt per baby.

8. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik had een tweede vroege guo donderdag en toen zei de gyn dat de kleine hersenen al zeer goed ontwikkeld waren en voorliepen op termijn. Ze noemde het prachtig, dus neem aan een goed teken. Dus bij een latere guo, een verdere ontwikkeling lijkt mij niet zo raar....

9. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Al mijn kinderen hebben altijd een week voor gelopen op de groei. Termijn werd na 12 weken nooit meer aangepast. Maar ik moet wel zeggen dat er niks werd gezegd over de hersenen, ik weet dus niet of dat het verschil zou maken. Al lijkt mij dat als de hoofdomtrek voor ligt dat die hersenen dan niet achter zouden blijven, dat zou een beetje gek zijn.

10. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Hier liep de baby ook voor, op een gegeven moment zelfs 2,5 week. Ik was zwanger door icsi dus ik wist zelfs het tijdstip van bevrichting. Werd dus niets met de termijn gedaan. Baby is uiteindelijk met precies 39 weken geboren.

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Onze zoon liep op een gegeven moment bijna 4 weken voor. Maar ivm ivf werd ook bij ons de termijn niet aangepast. Wel kreeg ik meer controles en zouden ze me niet langer dan 41 weken laten lopen. Hij koos gelukkig zelf vrij vlot een moment.

12. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Met 20 weken liep de termijn 2-3 weken voor. Niets mee gedaan behalve dat ik deze week een groeiecho krijg

13. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik had het andersom, mijn dochter liep, ook met de hersenen, een week achter. Terwijl de termijn meerdere malen is vastgesteld. Daarom kreeg ik extra groeicontroles, om te kijken of ze niet achter bleef. Daarnaast vonden ze nog wat andere "softmarkers" (kleine afwijkende dingen) op de echo die samen met een groeiachterstand vaak op Down wijzen (terwijl de combinatietest zei dat de kans daarop kleiner was dan 1 op 5000.)
    Het werd een heel circus van wekelijkse echo's, bloeddrukcontrole, flowmetingen en wat niet al. Maar aan de termijn deden ze niets. En met bijna 39 weken is onze kerngezonde dochter geboren, zonder Down, zonder andere zichtbare en meetbare afwijkingen. Ze heeft wel een klein hoofd :D

Ik denk dat ze bij een iets grotere baby niet zo gauw aan de bel trekken omdat er juist bij te kleine baby's de kans op afwijkingen groter zijn. En het blijft een gemiddelde, daar kun je best boven of onder zitten zonder dat het meteen verkeerd is. En wat de termijn betreft, als het kindje geboren is, dan is die hele uitgerekende datum niet meer belangrijk (mits ze niet veel te vroeg of veel te laat komen ;))

Deel Deze Pagina