Heel veel beterschap! En probeer je rust te pakken als de pijn gezakt is... Wat betreft je zoontje, dat snap ik heel goed hoor! Maar je schuldig voelen is uiteraard totaal niet nodig, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Veel beterschap! Zelf geen ervaring met nierstenen, maar wel met galstenen. Het scheelde dat ik al wist dat ik die had voor ik laatst een galsteenkoliek van 12 uur lang kreeg, want anders had ik ook geen idee ehad wat het kon zijn. Maar ja, een bevalling valt mee in vergelijking met koliekpijn. Hier gaat over een paar weken de galblaas er gelukkig uit (4 aanvallen in 2 maanden gehad).
Beterschap! Heel begrijpelijk dat je je zoontje mist, maar voel je niet schuldig. Hij is in goede handen toch? Hou je haaks, meid. Digi knuff!
Nierstenen zijn het pijnlijkste wat je kan hebben! Ik wens je heel erg veel beterschap en hopelijk ben je snel weer thuis.
Bedankt voor alle lieve reacties ! En erkenning te krijgen dat het echt echt ondraaglijke pijn is . Ik heb vabdaag 2 hele heftige aanvallen gehad. Dat is gelukkig wat minder als gister . Maar de pijn blijft ook tussen de aanvallen . Heeft iemand tips , wat je het best kan doen tijdens zo een aanval ? En wat kan ik het beste doen voor m'n zoontje . Hem elke dag 1x langs laten komen ? Of juist niet omdat hij het heel eng vind om mij in zo'n bed met infuus enzo te zien liggen ?
Beterschap!! Ik heb een nu drie keer nierstenen gehad waarvan de laatste keer ook met stuwing. Wat is dat een vreselijke pijn! Ik weet niet hoe een gewone bevalling voelt, maar liever nog 10x een keizersnee dan 1 keer nierstenen. Ik ben uiteindelijk in de CT scan geweest en ik heb nog 1 of meerdere stenen, die tot op de dag van vandaag niet zijn afgekomen. Dus er staat me ook nog wat te wachten . Sterkte in ieder geval, hopelijk is het snel over!
Traplopen hielp mij heel erg goed! Als je stuwing hebt mag je niet teveel drinken, dat kan schade aanrichten aan je nieren! Verder oppassen in de toekomst met groene thee en melkproducten.
Oh meid, sterkte!!! Ik had al heel lang galkolieken en ben destijds ook met de ambu afgevoerd, stond onder de douche op handen en voeten met mijn kop tegen de muur aan te bonken! Helse pijn!!! Je denkt echt dat je doodgaat..., het beneemt je de adem!:x Ik ben dagen lang platgespoten met morfine. Mijn zoontje was 9 maanden. Ik had een ontstoken galblaas en toen die bestreden was, ben ik geopereerd. Wat doen ze aan nierstenen?
Ik heb alleen pijnstilling in de vorm van diclofenac gehad en buscopan tabletjes. Soms doen ze ze vergruizen of operatief verwijderen.
Ik heb tijdens de zwangerschap een alvleesklierontsteking gehad doordat mijn galweg na het verwijderen van mijn galblaas (ook tijdens de zwangerschap) nog helemaal vol bleek te zitten met stenen. Ik had vreselijke pijnen kon niets meer, ben toen ook met speod opgenomen flauw vallen van de pijn, kreeg toen eerst diclofenac tabletten toen injecties, toen een morfine achtige ook injecties en toen kwam mijn eigen gyn dat het vaak helpt om een buscopan infuus aan te hangen en dat in combi met een morfine pop dat hielp. Later ging die in discussie met de mdl arts erover en die vertelde dat buscopan infuus normaal gegeven wordt bij zwangeren met nierstuwing en nierstenen en dat dat eigenlijk het enige is wat helpt, dus .mocht je het nog niet hebben, Tip van mij. Ik moest trouwens eerst weer geholpen worden voor het wegging. maar weet niet hoe dat dat met nierstenen zit.
Mijn zoontje was bijna 4 toen ik erin lag en hij ging een paar keer mee, probeerde iedere dag 1 keer verder maakten ze voor hem er thuis een feestje van logeren bij oma en dat soort dingen, achteraf ahd ik hem niet moeten laten komen, maar ja dat wilde ik graag, hij is echt maanden nog aan het huilen geweest en zelfs nu helaas nog steeds niet volledig hersteld als ik voor controle moet en ik zeg het per ongeluk waar hij bij is raakt die helemaal in paniek. Mama jij mag niet weggaan, laatst vroeg die ook of ik dood ging, nu moet ik er wel bij zeggen mijn zoontje heeft erbij in de auto gezeten toen ik compleet wegviel. Mijn man had de hap gebeld en die zeiden dat ik maar af moest wachten nog 2 nachten op de ingreep en ik gilde het uit, op een gegeven moment heb ik gezegd leg mij maar op de stoep bij de hap wedden dat ze mij zullen helpen hebben ze ook gedaan hoor.
Wat rot, helemaal tijdens je zwangerschap. Heel veel beterschap! Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen!