sjee komen al onze moraalridders weer aan gegaloppeerd hier hoor op hun ZP paard!!!!!! als je iemand niet kent, de motieven niet kent kun je ook niet oordelen vind ik... stel ze is een alleenstaande moeder, helemaal geen geld.. ziet echt geen uitweg meer en is ontzettend wanhopig. Komt in contact met iemand die haar gouden bergen beloofd als ze alleen maar 1 pakketje over de grens brengt. Dat haar niks kan overkomen en ze straks nooit meer zorgen hoeft te hebben en haar kindje alles kan geven wat ze maar wil. natuurlijk is het een ontzettende stomme actie, dat zal deze vrouw zelf ook ECHT wel weten, maar niet iedereen heeft zo'n perfect leven waarin dit soort dingen nooit voor komen. Ik heb dus ergens WEL medelijden met die vrouw, zolang ik niet weet wat haar beweegredenen zijn..
Balen voor haar, maar inderdaad..achter ieder delict zit meestal een verhaal! Of het slim of stom is, is weer een andere discussie Het kan lang duren voor ze voor moet komen bij de Rechter. Twee jaar is niet gek. Het hangt er vanaf hoeveel en wat, maar in Spanje zijn ze niet 'misselijk' wat betreft straffen.
tjong je wordt hier weer veroordeeld hoor, ik ben ook tegen drugs, zelf nog nooit gebruikt. maar soms kan je tot wanhoop gedreven worden, en dan doe je domme dingen. aan die domme actie kan ts niets doen, dus waarom haar veroordelen, beandwoord haar vraag en hou je mening verder voor je, dat heeft hier totaal geen zin, en heeft ts niets aan, dat het dom is weet ze zelf ook wel.
Via via 'ken' ik iemand die ook in die situatie heeft gezeten. Na een jaar was hij opnieuw thuis... Ik weet wel niet om 'hoeveel' het ging enzo.
Tja, wat ik hier lees voorspelt weinig goeds... Drugssmokkel | Noodgevallen in het buitenland | Rijksoverheid.nl "Als u in het buitenland met drugs wordt gepakt, kan de Nederlandse regering niets voor u doen. U valt onder de rechtspraak van het land waar u bent gepakt. In het buitenland wordt drugsbezit veel harder bestraft dan in Nederland. De omstandigheden in veel buitenlandse gevangenissen zijn slecht."
Is het al zeker dat ze zelf de drugs heeft gesmokkeld of zou het kunnen dat iemand het in haar tas/koffer heeft gestopt? Ik ken iemand die in Zuid-Amerika met drugs was opgepakt, na een maand daar in de gevangenis overgeplaatst naar Nederland en een paar maanden later vrijgesproken. Sterkte voor jullie!
hmm hoelang ze moet zitten, geen idee, hangt idd van veel zaken af: hoeveel, heeft ze blanco strafblad... ik werk bij grenspolitie in BE en zie wekelijks personen dat drugs en mensen smokkelen... indien dit onder dwang voorkomt (wat dus zeker wel vaak zo is) dan kan het ook voor strafvermindering zorgen
Ik laat de rechter liever oordelen... Het is heel afhankelijk van de hoeveelheid! Het verschil tussen 99 of 100 pillen is al 2 jaar cel!
nou idd zeg! lekker gemakkelijk om zo te oordelen voor je schermpje! TS wat vreselijk... voor zowel je nichtje als haar moeder! Ik denk niet dat je antw van internet kan halen wb hoelang een veroordeling zal zijn. Sterkte!
Wij werden omgroepen op het vliegveld in mexico, snapte ook niet waarom. Maar het personeel had ondekt dat ons koffer open was en dat was eerst dicht. Dit moest samen worden na gekeken of wij geen spullen kwijt waren, en of andere er geen rommel in hadden gedaan,. gelukkig was er voor de rest niks mis, door het gooien was gewoon het koffer open gegaan.
helemaal mee eens. ik hoop dat het allemaal wat meevalt, ook voor de vrouw zelf. en stel dat ze dit wel uit egoisme heeft gedaan, ja dan mag ze lekker wegrotten maar goed, 9 van de 10x gebeurd dit onder dwang....