Vandaag flink aan de poets geweest.maar niet buiten adem ofzo. Tussendoor even met de hondjes naar buiten geweest. Nu zit ik op de bank na een pauze(plan was om boven te gaan poetsen). En ik merk dat ik inkak,geen energie meer en wordt alleen nog vermoeider als ik denk dat ik dochterlief nog naar dansen moet brengen etc etc. Ik kan toch niet elke dag op mijn kont gaan zitten omdat ik anders moe ben? hoe pakken jullie dit aan?
Hallo Jamietje, Op deze termijn voelde ik me precies hetzelfde. Van de buitenkant zie je nog niet zo veel van je zwangerschap, maar van binnen is er van alles aan het werk natuurlijk. Luister goed naar je lichaam en geef gewoon toe aan de vermoeidheid. Over een paar weken zul je je vast energieker voelen!
Is normaal dat je de eerste maanden gigantisch moe bent. na de 13-14 weken wordt het vaak beter. aan het einde vaak weer minder.
Zou zeker rust nemen als je kan,het hebben van een kindje, je huishouden en zwanger is gewoon al een boel. Het is goed voor jezelf en die kleine om op jezelf te passen, dus niet boven en beneden soppen, maar een keuze maken en als je kan tussen de middag een uurtje gaan liggen! Voelt misschien in het begin als aanstellen, maar uiteindelijk is het een stuk beter dan elke keer tot en over de grens gaan. Groet Eva
Ik heb net vast eten gemaakt en gegeten met dochter zodat ze na het dansen kan douchen en slapen.dan ga ik lekker de bank op met een bak thee. inderdaad maar minder in huis doen!
Ik was de eerste weken zooooo moe en ziek, dat ik niet wist hoe mijn ene been voor de andere te zetten. Mijn zoontje ging elke dag een poosje bij oma spelen zodat ik even kon slapen. Elke dag deed ik iets in het huishouden, bv de ene dag de slaapkamer, de dag erna de badkamer, de dag daarna de slaapkamer van ons zoontje, ipv meteen de hele bovenverdieping mee te nemen. Nu ben ik weer moe, maar anders moe, echt in slaap van moe, daar ga ik tegenin. Ik ga naar buiten, een wasje ophangen, een rondje met ons zoontje en de honden... en ik lig na goede tijden op bed, slaap echt binnen 5 min tot aan de volgende ochtend ons zoontje wakker wordt rond 7 uur. Daar knap ik van op. Dan heb ik tot aan de middag wel energie, rond 12 uur gaat de vermoeidheid toeslaan. Maar geef ik niet meer aan toe.
Ben ook 12-13 weken zwanger en al dagen doodop, terwijl ik me tot de 12 weken vaak best energiek voelde. Misschien is het dus typisch iets van deze weken zo op het eind van het 1e trimester/begin 2e trimester?
Ons kleintje, Ik weet zeker dat het er 1 is. Al 2 echo's gehad...had 2 minstens net zo fantastisch gevonden
Floradix helpt me enorm, elke ochtend met een glaasje sinaasappelsap (anders houdt ik het niet uit om een half uur niet te eten).
Van het thuis zitten word/werd ik ook moe en moest er dan ook niet aan denken nog dit of dat te doen. Maar als ik eenmaal bezig ben heb ik energie voor 10. Misschien moeten we goed naar onze lichaam luisteren maar we zijn zwanger en niet ziek. En zolang je niets mankeert in je zw (geen misselijkheid, bi, placenta bij de uitgang en weet ik wat) vind ik dat we ons niet teveel moeten aanstellen. Tuurlijk als je echt moe bent moet je eraan toegeven als het kan. Maar er zit een verschil tussen echt moe zijn en al moe worden bij het denken aan, dan heb je vaak gewoon geen zin en zit het moe zijn tussen je oren. Ik ging 4 dagen pw naar school, werkte 4/5 dagen pw, 1 keer pw sporten en dan nog huis schoonhouden etc, het gaf me alleen maar energie ook al was ik in het weekend dan wel bekaf hoor haha.
Ja ook met angelsound hoor ik maar 1hartje Vandaag heb ik gedanst met de playstation..ging super goed. dus snap niet wat daar verschil tussen is..dansen en.poetsen Misschien heb ik vandaag meer energie..kan natuurlijk ook nog
2 keer zo leuk toch! omdat het er 2 zijn! eerste echo was het er maar 1 en tweede echo ineens 2. Maar je hebt al 2 echos gehad dus dan zal het wel niet.
Nou toen ze zei dat het er echt 1 was baalde ik stiekum een beetje. ik had er zooooo op gehoopt. maar ik moet natuurlijk kei hard in mijn handen klappen dat het mini mensje gezond is en goed groeit ben al als een dolle allerlei lijstjes aan het maken met wat ik allemaal nodig heb voor de baby er is. Vandaag besefte ik dat ik compleet doorsloeg toen ik mijn "ziekenhuistas" klaar wilde zette. Met 13weken zwangerschap haha knettergek!!
Ben al weken moe. Ben nu met 24 weken ipv 9 uur per dag terug naar 7 uur per dag werken gegaan. En ik ben zwanger vd eerste. Nu heb ik ook harde buiken en een placenta die niet lekker ligt dus moet ook wel luisteren naar mn lijf. Floradix en rosvice ferro helpen wel iets om mn ijzer op pijl te houden. Wat ik doe is 'smorgens alsik het meeste energie heb 1 verdieping schoonmaken. Want na lunchtijd is het echt gedaan. Vroeg naar bed tussen 21:00-21:30 is echt de max tegen woordig. Slaap niet altijd goed dat speelt ook mee nu. Tussen de middag op mn vrije dag een tukkie doen. Ik werk onregelmatig dus werk niet later dan 20:00 uur savonds meer omdat ik dat niet red. Ga dan echt fouten maken etc. Lastig maar t is niet anders.. groetjes!