Ik heb echt jullie hulp nodig! Mijn zoontje is zes maand oud, en elke avond denk ik weer wat doe ik hem aan? Zal hij het te warm of te koud hebben. Het is op dit moment 25 graden op zijn kamer. Zou heel graag jullie advies willen.
Hier is de slaapkamer 24 graden. Op het moment romper korte mouw, pyjama (boxpakje) met korte mouw en pijpen en een zomerslaapzak. Als het warmer wordt(vanaf 25graden) laat ik de pyjama uit, dus alleen een romper met slaapzak. Onder de 22graden gebruik ik een pyjama (ook boxpakje) met lange mouw en pijpen en onder de 20graden een winterslaapzak. De slaapkamer koelt nauwelijks af 's nachts, ook niet onbelangrijk. Mocht het toch opeens koud worden, dan ligt er een deken in de la onder haar ledikant.
Romper lange mouw, pyjama met lange mouwen en pijpen met daaroverheen een zomerslaapzak met korte mouwen.
korte mouw romper, korte mouw slaapzak en een lakentje over haar romp vanwege het draaien en de bijbehorende paniek als dat lukt
Voel voor slapen gaan hoe voelt en pas daarop aan. Kijk niet na hoeveel graden is. Dunne zomerslaapzak met romper zonder mouw is op moment meestal. Voelt hij snachts koud in z'n nek dan gooi ik een deken over zijn benen en romp. Voelt kamer frisser dan romper lange mouw. Is heel warm. Dan alleen dunne slaapzak en verder niks aan
Hier soms bloot in de zomerslaaozak en lakentje erover. Als ietsje frisser dan romper zonder mouw eronder.
Hier op het moment gewoon een romper met korte of zonder mouw. Als het savonds wat frisser wordt leg ik een grote hydrofiel over haar heen.
Hier is momenteel de temperatuur overdag 23 of 24 graden en 22 of 23 's nachts. Zoonlief ligt overdag gewoon in zijn kleertjes met een lakentje (wat hij er toch aftrapt) en 's nachts in een romper met lange mouwen en een zomerslaapzak. Voor de vorm stop ik hem in met een lakentje maar dat laat hij toch niet liggen. Vandaar ook de slaapzak.
Hier momenteel met airco zo 26 gradem heb romper korte mouw en boxpakje Sinds dat die kan draaien vind ik slaapzak niet veilig hij kandan niet terug draaien hij is bijna 4 maandem
Hier ook een baby van 6 maanden, het is hier ongeveer 24 graden binnen en een romper korte mouw + broekje met lange pijpen is meestal genoeg. Als het wat fris aanvoelt en het nekje ook dan doe ik wel eens een boxpakje aan, een laken of deken heeft geen zin want dat wordt binnen no time weggetrapt. Van buik naar rug rollen en andersom gaat prima dus een slaapzak zou kunnen maar die wordt nog niet geaccepteerd
Bij ons is het rond de 24 graden op de slaapkamer. Overdag slaapt hij in zijn kleertjes (korte broek, shirtje, romper zonder mouwen en een heel dun zomer slaapzakje). En 's nachts een dun pyjama en het dunne zomer slaapzakje.