Wie heeft makkelijke recepten voor wrap, broodjes & pastasalades die ik makkelijk mee kan nemen tijdens de autoreis? (vakantie)
Salades is lastig, want dat wordt allemaal week enzo... Tenzij je de dressing apart doet en er was over doet als je gaat eten. Mijn favo maaltijdsalade is met komkommer, cherrytomaatjes, zwarte olijven, fusili (van die wokkels), Toscaanse salami (liefst van tevoren beetje uitbakken), feta-blokjes (Apetina), pijnboompitjes (beetje gebruind) en rucola sla. Dressing simpel: Olijfolie en balsamico-azijn. Broodjes, ja kan met van alles natuurlijk. Kip kerrie salade of zo.
wraps insmeren met kruidenkaas van de bas van der heijden. Dan wat sla erover heen en dan vullen met zalm. In 2 helften snijden en smullen maar. salade pasta met tonijn ( uit blik) komkommer, cherry tomaatjes, wat yogonaise peper en zout feta kaas erbij en dan serveren met salade Lekker hoor!
Toevallig gaan we morgen ook op vakantie, en ik maak natuurlijk gewoon broodjes om mee te nemen, maar dit keer ook deze wraps (precies me deze ingrediënten, op verzoek van mijn zoon ): met uitgebakken ontbijtspek, sla, tomaten en honing-mosterdsaus... Verder komkommertjes en worteltjes mee (doe ik eigenlijk altijd) en een bak druiven, bifi worstjes en natuurlijk drinken. Fijne vakantie vast!
Pastasalade haal ik altijd bij de ah Wraps doe ik altijd met kruidenkaas (euroshopper) dan rauwe ham, ijsbergsla, dunne reepjes paprika, honingmosterd dressing eroverheen en dan oprollen. Heerlijk! Ook lekker met zalm of kipfilet oid. Verder inderdaad bifiworstjes en granny's heeeeel veel appels haha.
Wraps die hier altijd op de verjaardagen gemaakt worden (en ik ruzie krijg als ze niet worden gemaakt ) zijn als volgt: - Wraps insmeren met een mengeling van Yofresh en pesto - Twee plakjes kipfilet erop - Wat rucola en pijnboompitjes in het midden - Oprollen in aluminiumfolie en even in de koelkast leggen. Zo blijven ze lekker stevig en vallen ze niet uit elkaar bij het eten - Wraps insmeren met kruidenkaas - Beleggen met gerookte zalm - Rucola in het midden leggen - Oprollen in aluminiumfolie en even in de koelkast leggen. Zo blijven ze lekker stevig en vallen ze niet uit elkaar bij het eten