Herplaatsadres voor Old English Bulldog teefje 2 jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzetje, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Lieve dames,

Ik ben op zoek (namens iemand anders) naar een herplaatsadres voor een Old English Bulldog teefje van 2 jaar oud met stamboom.

Deze hond kan niet met kleine kinderen. Grote kinderen vanaf 12 jaar kan wel mits ervaring met honden.

Andere honden moeten lukken maar wel eerst een kennismaking zodat het niet alsnog verkeerd uitpakt.

Ik ben met spoed op zoek naar een goed gezin!

Meer informatie pb maar.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik dacht wow!!! Wij willen nl. Geen pup. Maar ik denk dat je hier weinig kans maakt. Er komen hier voornamelijk meiden met kinderen of een kinderwens.

3. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Dat weet ik, maar wie niet waagt wie niet wint;)

Wellicht zijn hier ook dames met een onvervulde kinderwens die deze hond een heel goed huisje wil geven?

Het is echt een lieverd, hij heeft kleine kinderen niet gedaan maar het risico wil ik niet nemen.

Het teefje valt uit naar onverwachts bezoek (niet gebeten maar wel uitgevallen, dit is gebeurd toen er kinderen over de schutting in de tuin klommen. Dit is logisch gedrag voor een hond).

4. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    #4 MrsDee, 22 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2012
    Je kan ook een berichtje laten plaatsen op hondenforum.nl

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    En dat is de enigste reden? Dat hij uitviel omdat er vreemde kinderen over de schutting de tuin in klommen??

6. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    eh, dat staat nergens? Ik zie sowieso niet echt een reden staan maar daar gaat de discussie ook niet echt over. Dat uitvallen is puur typisch voor dat ras, die zijn waakzaam.

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nou mag toch hopen van niet, dit is natuurlijk normaal gedrag van de hond, aangezien dit hetzelfde word gezien als inbreken ;) (denk ook niet dat een hond op zo een moment doorheeft oo das geen inbreker maar een kind):)

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dit zijn haar woorden..

Het teefje valt uit naar onverwachts bezoek (niet gebeten maar wel uitgevallen, dit is gebeurd toen er kinderen over de schutting in de tuin klommen.

En het is geen discussie, ik vraag of dat de enigste reden is??!

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    dat staat in het tweede berichtje van TS dus wel degelijk, hond is uitgevallen niet gebeten maar uitgevallen naar kinderen die over de schutting klommen

@TS wens je veel sterkte met dit topic :)

10. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Oh jee...

Nou laat ik voorop stellen dat het niet mijn hond. Dit gezin heeft mij gevraagd een plekje voor haar te vinden met spoed gezien er vaak kinderen over de schutting klimmen.

Ik ken deze mensen NOG niet persoonlijk maar ga hier volgende week langs om hen te leren kennen en de hond zijn gedrag beter te bestuderen.

Ik doe in herplaatsing van Old English Bulldogs en Bordeauxdogs, bij uitzondering ook andere honden wanneer er spoed achter zit.

Herplaatsers neem ik in huis, bestudeer hun gedrag en ga op zoek naar een goed adres.

Helaas kan deze hond hier niet komen, ik heb 3 kleine kinderen over de vloer doordeweeks. Dat risico wil ik dus niet nemen.

Dat de hond uitgevallen is, is niet de enige reden. Deze mensen hebben haar nog maar kort en hebben totaal geen ervaring met dit ras, zij zijn labradors gewend. Voor zover ik kan beoordelen zijn het heel goede mensen die helaas een verkeerde keuze hebben gemaakt. Zij hebben dit in hun eerste mail ook duidelijk gemaakt, dat zij bij nader inzien een ondoordacht besluit hebben genomen om haar in huis te nemen gezien zij eigenlijk geen ervaring hiermee hebben alsmede zich niet ingelezen hebben in het ras.

Mocht men een discussie willen uitlokken prima, ik ga hier verder niet op in. Ik bedoel het goed, de mensen bedoelen het goed.

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    De situatie ligt dus iets genuanceerder;)

Ik ken zo in mijn omgeving geen mensen die kennis hebben van dit ras. Wellicht inderdaad t hondenforum of een bulldogforum. Maar gezien je vaker honden.herplaatst zul je die wegen wel weten.

Succes, ik hoop dat deze jonge hond snel een lief baasje vindt!

12. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Met alle respect voor ts.

Maar ik vind wel dat er de laatste tijd meer van dit soort berichten worden geplaatst over huisdieren en persoonlijk vind ik waarom wordt het niet op een daar voor bestemde forum of site geplaatst.

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen

Omdat je een zo breed mogelijk publiek wilt bereiken..

Helaas zijn alleen vaak de redenen hier in de trant van agressie en dit gaat niet altijd goed met kinderen of t risico is te groot. Daarom zal je via hier denk ik niet snel een nieuw baasje vinden.
    Maar wie weet is er iemand die toevallig een.broer heeft waarvan de buurman een nichtje heeft die op zoek is naar een herplaatsertje.
    Niet geschoten is altijd mis;)

14. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Omdat er spoed achter zit?
    Omdat er sneller een vetrouwd gevoel achter iemand van ZP gegeven wordt dan een willekeurige op marktplaats?
    Omdat men misschien ook hun verhaal kwijt wil?

Dit is voor mij in ieder geval de eerste keer omdat ik de hond nu zelf niet in huis kan nemen ivm mijn opvangkindjes.

Ja er bestaan diverse fora, maar de lounge is voor alles wat niet te maken heeft met zwangerschap, baby's, peuters, kleuter, pubers, vakantie, te koop e.d. M.I, is er niets mis om het hier te plaatsen.

Maar dat is natuurlijk weer een andere discussie. Wellicht kun je er een poll van maken?

15. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
  16. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik begrijp echt niet dat de mensen niet alsnog moeite doen om het ras te leren kennen. Ze kunnen cursussen gaan doen met de hond etc. Ik snap niet dat je kan zeggen van ach dan doen we m maar weer weg zonder er verder echt moeite voor te doen om het alsnog te laten slagen of hebben ze alles al geprobeerd? En ze kunnen tegen die kinderen zeggen dat ze niet over de schutting mogen komen...
    Ik heb ook een old english bull. Echt een schat van een beest, doet geen vlieg kwaad, maar ik denk dat als hier iemand over de schutting komt hij het ook niet pikt.

En wat is precies de reden dat ze niet bij kleine kinderen kan? Is dat alleen gebaseerd op die keer dat ze uitgevallen is naar die kinderen of zijn er meer dingen voorgevallen?

Jammer dat ze niet bij kleine kinderen kan, anders had ik het zeker willen overwegen om haar bij ons in huis te nemen.

17. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Oooh als ik niet particulier had gewoond had hij direct hierheen mogen komen. Succes met het vinden van een baasje!

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    netjes uitgelegd, zou je misschien wat meer info over de hond zelf kunnen vertellen, waarom kan de hond niet met kinderen, heeft de hond zelf problemen,angsten, waar komt de hond vandaan voor deze eigenaars, misschien een foto van de hond nu is er bar weinig informatie over de hond zelf

19. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Voor nu zeg ik nog niet met kleine kinderen omdat de hond is uitgevallen naar kinderen van 9 en 10 jaar oud maar ook mede omdat een OEB behoorlijk onstuimig kan zijn ;)

Volgende week (misschien zelfs deze week) ga ik een kijkje nemen om mijn visie erop te laten. Wellicht hervorm ik mijn advies/mening dan.

Ik weet eigenlijk zelf ook nog maar barweinig over de hond. Wat ik weet is dat het een lieverd is maar veelste waaks. Zij accepteert geen onverwachts bezoek zoals kinderen die over de schutting klimmen maar ook een postbode bijvoorbeeld of de buren die een kopje suiker komen lenen als je niet thuis bent.

Ze heeft een ARFE stamboom, loopt goed aan de lijn, is de bench gewend maar ook een grote ren.

Hoe het zit met gewone visite zal ik zelf moeten ondervinden.

Deze eigenaren hebben haar net een week maar totaal geen ervaring met dit ras. Misschien een beetje dom maar ik weet zeker dat ze de beste bedoelingen hebben met haar! Anders hadden ze mij niet gecontacteerd maar haar gewoon op marktplaats gezet.

Ik wil ook niet dat de eigenaren bevooroordeeld worden, in mijn ogen zijn het heel lieve mensen met de beste bedoelingen die te snel een beslissing hebben genomen.

Vooralsnog zeg ik niet samen met kleine kinderen om te voorkomen dat zij wederom herplaatst moet worden.

20. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Jammer dat mensen dit geweldige ras kopen zonder dat ze het kennen.
    Zelf heb ik een engelse bull en als je niet de baas over hem bent,dan gaat hij met jou aan de wandel!

Kijk een op het engelse bulldog forum,daar zitten ook veel liefhebbers voor de old englisch bull.
    Ik hoop dat jullie snel een fijn plekje voor hem kunnen vinden.
    Had ik het trouwens goed gelezen en help jij mensen hun huisdier te herplaatsen,en vang jij honden op?
    Respect hoor,het hart op de juiste plaats.

Onderwerpen als dit kunnen en mogen toch op dit forum in de lounge,zou niet weten waarom niet.
    Het klopt inderdaad dat er steeds meer onderwerpen staan over herplaatsen van huisdier,helaas heb je in holland overal een diploma voor nodig,behalve voor kinderen krijgen en huisdieren aanschaffen....

Deel Deze Pagina