Nee, hoor, Medela verkooppunten (even op de website kijken) hebben ze ook. Bijvoorbeeld de drogist hier om de hoek.
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Voor mij was het ook, of aan de borst, of kappen. Mijn productie liep telkens terug van het kolven en dat werkte gewoon echt niet. Ik heb het dus wel zo gedaan als je al zelf voorstelde. Niet anders aangeboden. Maar hier duurde dat misschien 15 minuten. En ja we zaten allebei te huilen, maar ik had mijn moeder (4 kids gevoed) langs me zitten die me er door heen schopte! Zonder haar had het me niet gelukt, dat is zeker. Ze pakte het tepelhoedje en dronk! En hoewel ik toen ruim 1,5 uur over 1 voeding deed, was ik zo trots. Elke voeding ging het net ietsje makkelijker, en met 2,5 maand heb ik zelfs het tepelhoedje weg kunnen gooien... Maar ik durf best te zeggen dat het écht zwaar was, en het me bloed, zweet en tranen gekost heeft. Maar ik ben nu zooo blij dat ik doorgezet heb, we genieten er nog steeds van!
Een locatie vinden Veel prenatal winkels verkopen ze ook zag ik.. Hoop dat je er wat aan hebt EllejJo
Ik gebruik zelf het tepelhoedje van Avent (nog steeds na 15 maanden) maar hoor over Medela betere verhalen en als het bij een volgend kindje weer nodig is, ga ik die aanschaffen. Hier lukte het afwennen niet maar ben misschien ook niet consequent genoeg geweest, jammer dan, hier had het geen nadelige gevolgen. Ik zou even een neusspray regelen via de huisarts zodat je gelijk een tsr hebt en haar proberen alleen de borst aan te bieden. Tussendoor misschien een klein beetje op je vinger laten proeven zodat ze weet dat ze er wel melk uit krijgt. Maar hier liep het tepelhoedje rond die termijn gelijk al vol melk, zo makkelijk stroomde het hier. Hier wilde ze de borst niet maar met tepelhoedje gelukkig gelijk wel.
Bedankt voor jullie lieve reacties We hebben die van medela niet gevonden, maar wel van prenatal eigen merk, die zijn ook een stuk soepeler. Met dat die van Avent te groot zijn, bedoel ik de speen. Heb op dit moment namelijk een grote cup F, dus voor mijn borsten zullen ze niet snel te groot zijn Nog niet kunnen proberen, maar dat gaan we vannacht zeker doen (ze ligt nu lekker te slapen)! Ook ik gebruik liever geen tepelhoedje, maar anders pakt ze de borst helemaal niet, dus heb geen keuze...
Ik zou haar ook liever met tepelhoedje aan de borst willen dan helemaal niet. Kun je altijd later zien of het zonder weer lukt. Misschien helpt het om haar half slapend aan te leggen?
durf ik eigenlijk niet te zegen, maar het zou wel kunnen. je kunt ze bestellen via internet en ik heb hem gekocht bij de zorgwinkel
ik heb ook 7 maanden gevoed met tepelhoedje. hij wilde gewoon echt de borst niet pakken. ik had 1 teruggetrokken tepel en 1 gewone, maar hij wilde beiden niet happen. na 7 maanden met hoedje trok hij hem er zelf af en toen pakte hij de borst. net of hij wilde zeggen: zo nou geloof ik het wel met dat plastic ding. was wel heel apart. sindsdien liggen ze in de kast
Half slapend aanleggen ga ik ook eens proberen! Die tepelhoedjes van prenatal zijn waardeloos heb ik vanmorgen gemerkt ZO toch even kijken of ik het optijd red om bij de thuiszorgwinkel aan te kloppen, daar hebben ze als het goed is wel medela. Meiden, super bedankt voor jullie steun! Ik zie het weer helemaal zitten! Hoewel ik er heus nog enorm van baal dat ik nu aan de 'melkmachine' achter de laptop zit We houden moed!
Goed zo meid. En geloof me, in de toekomst ben je zooo blij dat je nu niet opgegeven hebt! Ik vond trouwens die van Avent juist prettiger dan die van Medela. De Medela hapte ze helemaal niet naar omdat de speen zo klein is. Die van Avent wel.
Dat was mijn idee ook hoor, liever met tepelhoedje dan helemaal niet. Maar toen ze na een week of 12 allebei zelf de tepelhoedjes weigerden en zo aan de borst gingen merkte ik wel verschil hoor, sneller klaar met een voeding en meer gewichtstoename. Nogmaals, ik vind dat je tepelhoedjes het beste onder begeleiding van een lactatiekundige kunt inzetten.
Voor je nou nog meer geld aan tepelhoedjes gaat uitgeven...een lactatiekundig consult kost ongeveer 60 euro, een paar tepelhoedjes kosten 10 euro. Is het niet slimmer om niet nog meer hulpmiddelen aan te schaffen en eerst eens deskundige hulp te zoeken? Dan bespaar je jezelf de verdere kosten van die tepelhoedjes!
Balen dat de tepelhoedjes van Prenatal niet hebben gewerkt! Ik hoop dat je snel ergens je oplossing kunt vinden en toch kan volhouden.. maar bedenk dat je borstvoeding MAG geven en niet moet.. hoe graag je het ook wilt! Heel veel succes met verder proberen meis!
Ja, ik ken het verschil niet (tenminste niet bij mij zelf). Hier groeide ze de eerste maanden een kilo per maand. Maar in het begin deed ze er wel een uur over, wat later steeds korter werd en nu is het vaak een paar minuten. Maar ik zou toch ook graag bij een 2e kindje zonder voeden. Ben die krengen zo vaak 's nachts kwijt geweest, brullend kind... bah!
Op zo'n nacht heeft mijn oudste het zonder geleerd. Ik legde half slapend aan, en toen hij klaar was: paniek, papa wakker gemaakt 'Hij heeft het tepelhoedje ingeslikt! (alsof dat kan, zo'n kleine mond, zo'n grote siliconenlap...) Bleek dus dat het hoedje nog gewoon in het doosje naast me lag, meneer had zonder toegehapt. Daarna duurde het nog wel een week of 3 voor we er helemaal vanaf waren. Je wordt er wel handig in na verloop van tijd, ik voedde er ook buitenshuis mee, even onder mijn trui ding in mijn BH wriemelen, trui omhoog, kind aanleggen. Maar zonder was wel makkelijker.
Oh super meis! fijn dat je de tepelhoedjes van medela hebt gevonden en dat het lijkt te werken.. elke halve voeding is er toch weer één Heel veel succes verder!