Dag dames, Ik kan op het internet en zelfs op borstvoeding.com het volgende niet vinden: Mag je nadat je de bv opgewarmd hebt het flesje even terug in de flessenwarmer zetten als je baby een pauze neemt tijdens het voeden? Ik weet wel dat je het niet 2x mag opwarmen. Maar mijn zoontje heeft vaak een pauze van 10min en dan wilt hij weer verder drinken. Dan is de melk afgekoeld en wil hij de fles niet meer. Nu zetten we de flessenwarmer op een tafeltje binnen handbereik om het flesje dan in te bewaren. (flessenwarmer staat niet aan) Maar mag dat eigenlijk wel?? Groetjes Terra
weggooien doe ik niet meer, heb hier laatst gelezen dat de overgebleven moedermelk ook in het badje van je kindje kan. Goed voor het huidje
Van wat ik begrepen heb is dat je eenmaal opgewarmde bv een uur mag bewaren, een keertje weer wat warmer maken lijkt mij geen kwaad te kunnen als je maar binnen dat uur blijft. Anders is idd in 2x op warmen een goed idee. Dan zet je de tweede fles meteen in de warmer als hij klaar is met de eerste en dan kun je 10 minuten later weer verder voeden...
Het langdurig warmhouden lijkt me toch niet zo goed qua bacteriegroei. Met verse melk is het misschien niet zo snel erg, maar ik zou het nooit doen met ontdooide melk. Liever 2 kleine porties achterelkaar geven.
Ik heb hier zo'n koel/warmhoud tasje om flesje in te vervoeren, misschien is dat een idee dat het niet zo snel afkoeld. Daarbij drinken veel kinderen het ook op kamertemperatuur, dus misschien die van jou ook.
Volgens mij is warm houden juist slecht. De temp die het dan heeft is namelijk perfect voor het kweken van bacteriën. Zou het zelf niet doen. Warm dan idd gewoon 2 keer een beetje op.
ik lees hier toch verschillende dingen... opnieuw opwarmen doe ik niet, warmhouden wel. mijn zoontje drinkt het niet op kamertemperatuur. het is geen ontdooide melk maar koelkast melk. is niet ingevroren geweest. wij doen het nu 2 weken op deze manier (warmhouden in het water waar het in opgewarmd is) en aan mijn kindje is verder niks te merken.