Opgezet lymfekliertje op achterhoofdje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Troef, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troef

Troef Lid

4 jun 2008
    11
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn dochtertje van 5 maanden heeft al meer dan 2 maanden een opgzette lymfekliertje op haar achterhoofdje. De dokter wil het nog een maandje aankijken.

Ik ben toch een beetje ongerust.

Heeft één van jullie dit ook gehad of meegemaakt. Dan hoor ik het graag.

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Heej, ja, nu je het zegt herinner ik het me weer dat er een "bolletje" van ong. 0.5 cm onder de huid zat, op het achterhoofdje/ bijna in de nek. (in haar eerste maand gevonden)
    Ik was het steeds vergeten te vragen en nu ik je topic lees... gecheckt... kan het niet meer vinden.

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heeft Esmee ook gehad, zolang je het kan bewegen en het word niet groter hoef je je geen zorgen te maken vertelde ze ons, bij esmee zijn ze van zelf weg gegaan.
    zij had er 2 onder op haar achter hoofd.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dean heeft hem op zijn achterhoofd / achter oor zeg maar, maar hij is niet altidj even groot (hij slinkt soms en groeit soms weer) ik heb de dokter ernaar laten kijken maar hij vodn het niets bijzonders...

5. Ons dochtertje heeft dat ook! Aan beide kanten. Aan een kant is ie groter en aan de andere kant heeft ze er 2.

de dokter heeft er ook naar gekeken en zei inderdaad ook opgezette lymfekliertjes. Was verder niks bijzonders en we hoeven er ook niks mee te doen zei hij.

Ben benieuwd of iemand anders andere ervaring(en) hiermee heeft!

6. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    Had Marijn ook met een maand of 7. Maar toen had hij oorontsteking en dan is het normaal dat die klieren opgezet zijn.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat kan wel kloppen het zit achter dean zijn gevoelige oor (vocht achter vanaf zijn geboorte en ook vaak ontstoken en dan idd groter)

8. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Onze kleine heeft zo'n bultje aan de linkerzij-/achterkant van hoofdje, het voelt best hard, net of het een een stukje bot is en is niet heel beweeglijk. Volgens de kinderarts is het een opgezetten lymfeklier, maar was het bultje bij jullie ook hard en kon je het goed bewegen ja of nee?

9. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Hier ook vaak een opgezette klier in zijn nekje. Volgens de huisarts niks om je zorgen over te maken. Als hij koorts heeft gehad (of verhoging) wordt het bultje iets groter.

10. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Niemand verder ervaring met bobbeltjes/bultje op hoofdje? De kinderarts heeft gezegd dat het een opgezette lymfeklier is, maar aangezien de bobbel nog al hard is en niet echt beweegbaar? Maar misschien hebben jullie ook die ervaring?

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    hier idem dito, kleine is inmiddels 14 mnd, alle keren weer laten voelen en ook door de ha en kinderarts, en allen zeggen ze lymfekliertje en niets bijzonders. afgelopen week weer bij ka geweest, weer laten voelen omdat de laatste keer bij het cb ook haar lymfeklieren onder de oksel opgezet waren, maar die waren nu nagenoeg weg, maar die op haar achterhoofd nog steeds niet,en ondanks dat zij die gewoon 24-7 heeft schijnt het bij heel veel kinderen voor te komen en is het niet iets waar ik me zorgen over moet maken :(

nou ja aangezien er zovele zijn die het nu al gezegd hebben (cb arts -cb wijkverpl.kundige - ha - ka en - mijn moeder en andere moeders uit mijn omgeving) ga ik er toch maar vanuit dat het inderdaad niets is om me zorgen over te moeten maken.

12. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Is het bultje bij jou kindje ook hard en nauwelijks te bewegen?
    En zit het bij jou kindje ook echt op de schedel, of op het zachte gedeelte richting nek.

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij mijn zoontje zit ie achterop z'n hoofd te hoogte van z'n oor aan de linkerkant
    voeld hard aan en kan hem ook niet bewegen
    vergeet steeds te vragen als ik op het cb ben geweest volgende week toch maar eens doen dan

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ohja hij heeft het trouwens al vanaf z'n 1e maand eerder niet opgemerkt is ook niet echt groot ofzo

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    nee ook idd meer op de schedel, toen ze kleiner was zat ie lager maar nu ze groeit en ook haar schedel groeit, groeit dat bultje gewoon mee, dus tja ik kan niet anders dan ervan uitgaan dat ze heren en mevrouwen doktoren weten waar ze het over hebben :( ;)

ik had vroeger een bultje die geheel los zat, die kon ik zo van achter helemaal naar mijn voorhoofd halen :) die is uiteindelijk weggesneden en onderzocht, maar dat is pas echt een raar gegeven hoor ;)

16. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ben benieuwd wat ze zeggen bij jou zoon op het cb. Zal ook wel een lymfeklier zijn die opgezwollen is o.i.d.

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja hier nog een kindje 1 achter het oortje en 1 in haar nekje onder aan haar hoofdje.

vond het ook doodeng maar als kinderarts huisarts en cb arts zeggen dat het niet iets is om je zorgen te maken is
    en ik lees hier dat er best veel kids het hebben.
    geeft dat toch wel een minder eng gevoel.
    weet dat ik zelf als kind ook snel opgezette kliertjes had.

18. Bij mij op het Cb vertelden ze ook dat het een opgezet kliertje was. Kan ook zijn als je kindje beetje verkouden is of wordt, dan kan dat een reactie zijn. Ze vertelden me wel dat het niet veel groter moet worden, dus dat het niet moet gaan groeien. Maar ik maak me er dus ook geen zorgen over!

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat is toevallig, ik voel net (vijf minuten geleden) een bobbeltje op Linde's achterhoofd, je kunt het bewegen. En nu zie ik dit topic. Volgende week ga ik naar het CB, dan zal ik het gelijk aangeven. maar meer kindjes hebben dit dus. Dat is fijn om te weten!

Deel Deze Pagina