Haj meiden ik heb een vraagje aan julliej lorenzo is bijna 5 maanden oud maar nu is mijn vraag wanneer ga je kindjes echt standaard schoenen aan doen als ze gaan lopen daar voor al hoe zit dat allemaal in elkaar. En dan had ik nog een vraag kleine is zo als ik net al zij bijna 5 maanden wanneer ga ik zijn 5e voeding weg laten dus de avond voeding van 10:30? of verlopig nog niet? Bedankt alvast
Ik geloof als ze 3 maanden goed lopen dat je dan goede schoenen kunt kopen. Volgens mij is 5 maanden nog erg jong om de 5e voeding weg te laten. Ik zou hem er nog even bij houden.
Hoi: schoentjes wordt geadviseerd om daar zo lang mogelijk mee te wachten en je kleintje eerst op blote voetjes te laten leren lopen, als dat kan, (maar als je kleintje net in de wintertijd begint te lopen, is het voor buiten al wel noodzakelijk om schoentjes aan te doen). In ieder geval dus zoveel mogelijk laten leren lopen op blote voetjes en zolang ze nog niet lopen het liefst geen schoentjes aan, maar liever, als je dat voor de warmte wilt, slof-achtige dingen, lekker zacht en soepel spul dus, zodat ze de voetjes zoveel mogelijk kunnen bewegen. Over die voeding: lijkt mij dat zodra je de indruk hebt dat je kleintje die niet meer nodig heeft, de voeding weggelaten kan worden. Als ie maar heel weinig nog drinkt dan bijv, of als ie bijna niet wakker te krijgen is rond die tijd...
De schoenenvraag is wel beantwoord maar over de 5e voeding: De 5e voeding verviel hier al met 14 weken. Meneertje was niet wakker te branden om 22:30 en dat vonden we niet zo nodig. We hebben de fles in een week tijd afgebouwd en dat is altijd goed gegaan. De 5e voeding hangt erg af van je kindje, hoe groot hij / zij is, hoe goed er gegroeid wordt, of je kindje goed (altijd) doorslaapt etc. Maar als dat allemaal okay is kun je best kijken of die 5e voeding eraf kan.
Bedankt voor julliej reacties, dan weet ik dat allemaal. super ja lorenzo groeit goed maar denk nie dat iej de nacht door kom als iej die fles niet krijgt dus ik wacht nog wel even met die weg te laten bedankt
Levi zat met 5 maanden op 4 voedingen. hebben idd de laatste voeding laten vallen. Schoenen heeft hij ook aan sinds hij een maand of 5 is. van die zachte schoentjes van prenatal.
oh das wel mooi want die schoenen was ook een vraag van mij.... had van die leuke nikes voor levi gekocht maar daar moet ie nog ff een tijdje mee wachten
Met 14 weken mag je nog geen voedingen weglaten volgens mij, want dan kan een baby uitdrogen zij mijn gyneacoloog, er mag in die fase niet meer dan 6 uur tussen de nachtvoeding en eerste dagvoeding inzitten. Als je baby 5 maanden is mag je inderdaad aan de hand van gewicht en lengte en natuurlijk de behoefte bepalen of je de 5e voeding weglaat. Als jij denkt dat je baby het niet meer nodig heeft dan laat je de 5e voeding weg, komt hij dan snachts voor die voeding dan hou je hem er toch nog even bij, kwestie van proberen denk ik.
Ik weet niet wat voor gynaecoloog jij hebt, maar bij mij zat er vanaf de 2de week bij beide al langer dan 6 uur tussen de avondvoeding en de volgende ochtend voeding. Mijn kinderen zijn prima van gewicht, niet uitgedroogd en doen het uitstekend.
@Girl86: dat lijkt me een vreemd advies van je gyn... Thirza heeft hier al vanaf vrij vroeg af en toe doorgeslapen en bij een week of 5 geloof ik zelfs een keer de klok rond zonder voeding... Niks aan het handje hoor, als ze dat zelf doen en voldoende kracht hebben om zichzelf te melden. Enkel bij prematuur of te lichte kindjes moet je ze echt wakker maken, omdat die een achterstand in te halen hebben...
Je hebt nog een topic geopend over dat je denkt dat je zoontje honger heeft? Beetje vreemd dat je nu vraagt op de laatste voeding er al af kan, zou ik dus niet dus! Op een gegeven moment ben ik de laatste fles steeds gaan vervroegen zodat ik uiteindelijk de fles om zeven uur geef.. groetjes
Je mag al vanaf een week of 4 langer dan 6u tussen de voedingen laten. En de vraag om de late voeding al dan niet weg te laten; gewoon doen wat goed voelt en wat jij denkt dat jekindje nodig heeft. Wij hebben die late voeding nog vrij lang gedaan; Iris vond m lekker en ik vond t eerlijk gezegd ook wel lekker knus. Met haar in bed met een flesje zo 's avonds laat...
Luc slaapt vanaf maand 1 al door. Tegenwoordig slaapt hij gewoon uit tot half 11! . Ik geloof dat hij niet zoveel drinkt. 11.00uur fles 200cc 15.00uuur 200cc 19.00 220 cc en dan om 23.00uur 200cc. Maar meer wilt hij ook echt niet. Maar hij groeit goed en ligt mooi op schema. Heb wel eens geprobeerd om hem meer voeding te geven omdat er gezegt werd dat hij te weinig kreeg, Maar resultaat hij spuugt alles uit en stikt er zelf bijna in. Nou dat is mij het niet waard. Zolang hij het goed doet vind ik het wel prima. Bij bv weet je toch ook niet hoeveel ze binnen krijgen. De laatste keer 2weken terug was hij 57 cm en 5050 gram. Hij was erg klein bij zijn geboorte 47cm en woog 3190 gram. Hij is in de eerste week 10% van zijn geboortegewocht verloren dus ik geloof dat hij het wel goed doet
Met een half jaar verviel de 5de voeding. Jayden loopt nu zo'n 2,5 maand los en heb toen eigenlijk meteen schoentjes gekocht. En voor d winter had ik zachte schoentjes nog.
jeetje ik heb het eigenlijk gewoon op gevoel gedaan. op een gegeven moment sliep ze door en ik ga haar dan niet wakker maken, die "regeltjes" van het mag nog niet tja daar hou ik me niet helemaal aan, je moet het zelf aanvoelen denk ik. Selina heeft al een tijdje 4 voedingen en ze groeit goed dus...