Hulp gevraagd!!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by SunFlower85, Dec 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

Jan 27, 2012
    961
    0
    0
    Ik ben echt even helemaal van slag... ik weet niet meer wat ik moet denken of doen... dus graag jullie mening :)

@ weken terug een positieve zwangerschapstest in handen gehad! Helemaal happy natuurlijk... ook al had ik wat bruin verlies.. kon volgens de vk geen kwaad....

nou helaas sinds gisteren af en aan wat rood bloedverlies.. meer bij het afvegen want in mn inlegkruisje zit haast niets.. overdag valt het mee maar in de ochtend en avond word het wat rood.... ik heb echt geen idee... maandag mag ik naar de verloskundige maar ik ben bang dat het mis is...

dus heb ik vandaag maar weer een testje er tegen aan gegooid en wonder boven wonder was die eigenlijk hartstikke positief nog!

iemand ervaring hier mee ? of iig met bloedverlies en toch nog zwanger?

thx l!

2. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik vaak bloed verloren, ook helder rood en ook veel. Een keer zelfs dat het leek of de kraan open stond, 1,5 liter blOed verloren en opgenomen geweest. Die keren is het goed gegaan! Ook helaas twee keer meegemaakt dat het niet goed ging. Bij ieder is het verschillend en zal het afwachten zijn. Wel heel spannend! Wanneer heb je echo?

3. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

Nov 13, 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoever je nu zou zijn, anders zou je de vk kunnen bellen of ze het hartje wil luisteren of een echo. Ik wil je niet ontmoedigen maar volgens mij kan de test positief zijn terwijl je niet meer zwanger bent. Toen ik een vroege miskraam had gehad viel de clearblu digitaal die aangeeft hoever je bent wel negatief aan. Maar bloedverlies wil echt niet zeggen dat het mis is hoor, ik ken een vrouw die vaker bloed verlieste en gewoon een prachtige dochter heeft gekregen.
    Ik zou echt bellen met de vk, zei kan je denk ik nu als enige geruststellen. Ik zie dat je al eerder een mk hebt gehad, dat zou zeker een reden kunnen zij om nu een extra controle te doen bij de vk, gewoon op aandringen. In ieder geval veel sterkte en ik hoop echt voor je dat het allemaal goed is.

4. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

Jan 27, 2012
    961
    0
    0
    thx meiden!
    maandagochtend om 1000 mag ik langst komen dus tot die tijd nog ff in spanning

5. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Toen ik 's ochtends een positieve test had, verloor ik diezelfde avond ook helderrood bloed.

Dat is een paar dagen (met tussenpozen) gebeurt en het is goed gekomen. Het hartje klopt en uk zwemt vrolijk rond in mijn buik. Bloedverlies kan heel veel oorzaken hebben, van gesprongen adertjes in je baarmoedermond tot innesteling.

Je zou de verloskundige inderdaad kunnen bellen voor een echo of om naar het hartje te luisteren als je daar al ver genoeg voor bent.

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Een positieve test wil helaas niet veel zeggen, die hormonen zitten nog wel even in je bloed, ook als het misgaat.

Ik heb ook vanaf mijn positieve test regelmatig wat bloedverlies bij het afvegen. Toen ik met 6 weken belde konden ze niet veel voor me doen, ik moest maar afwachten. Met 8 weken een echo met kloppend hartje, maar het bloesverlies bleef af en toe komen. Alle verdere echo's ( nu 4 gehad) waren goed, de kleine groeit goed en afgelopen week heb ik een onderzoek gehad om de oorzaak te vinden, omdat ik me wel steeds zorgen maak. Alles was in orde, dus waarschijnlijk een hele gevoelige baarmoedermond. Daar is weinig aan de doen en kan ook absoluut geen kwaad.
    Het hoeft dus niet meteen foute boel te zijn als je bloedverlies hebt!! Succes maandag!

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @sunflower hier ook bloedverlies (met 7 weken). Zoveel dat ik dacht dat het klaar was. Zh gebeld (liepen we al) maar het zat er nog.
    In het clubje '15-31 juli 2013' hebben ook best wat dames bloed verlies, bij de meesten is het vooralsnog ok. En zoals je hier boven leest zijn er meer dames. Ik wist echt niet dat het eigenlijk nog zoveel voorkomt.
    Maar het is echt heeel arelaxed. :(

Succes maandag om 10u

8. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Hoi meid,

Ook ik heb het.
    Gisteren best veel helderrood ook verloren (liep eruit zeg maar..)
    toch een minimensje met hartactie gezien.
    De gyn heeft duidelijk aangegeven dat het echt een kwestie van afwachten is welke kant het op gaat. Het kan goed gaan ondanks bloedverlies, maar het kan ook fout gaan nog.
    Heel frustrerend en heel spannend, maar je kunt er gewoon helemaal niks, maar dan ook niks aan doen.
    Mijn gyn zegt, als het fout gaat is dat een selectie van de natuur, zeker met deze termijn. Daar heeft hij ook gelijk in.
    Dus probeer (zeg ik ook steeds tegen mezelf), de moed er in te houden, vertrouw op je lichaam, de natuur en de kleine in je buik.
    Moeilijk he!

Dikke knuf en succes maandag.

9. Kitty01

Kitty01 Actief lid

Sep 30, 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu 5,5 week en heb ook een paar keer bij het afvegen rozig bloed gehad. Ben ook bij vk geweest, zij maakt zich er geen zorgen over. Er zijn vrouwen die het krijgen en waarbij alles goed gaat en er zijn er ook waarbij het mis gaat. Maar er zijn ook vrouwen die GEEN bloedverlies hebben gehad en waarbij bij de echo blijkt dat het toch mis is gegaan. Met andere woorden, die eerste echo is voor iedereen spannend. Maar het gaat vaker goed dan niet goed, dus daar moeten we gewoon aan vast houden!

10. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

Jan 27, 2012
    961
    0
    0
    pff ja dames ik ben echt super zenuwachtig voor a.s maandag!!!

Share This Page