Misschien een wat genante vraag maar ik zit er toch wel mee. Ik denk dat ik een schimmelinfectie heb sinds enkele dagen want heb jeuk en het irriteert aan m'n vagina plus heb ik daarbij kleine witte stukjes afscheiding. Ik weet dat dit vaker voorkomt tijdens de zwangerschap maar kan het zijn dat dit spontaan overgaat of is medicatie noodzakelijk? En kan zo'n infectie kwaad voor de baby? Daarbij hebben mijn vriend en ik eergisteren geklust en heeft hij nu ook zo'n jeuk aan zijn geslachtsorgaan... Iemand tips?
Als ik jou was zou ik wel even naar de dokter, ( je hoeft niet altijd gelijk het te laten zien ) meestal weten ze dan ook wel genoeg. Maar als je wacht dan word het , uit eigen ervaring, alleen maar erger. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad en kreeg speciale medicatie omdat ik zwanger was, wat niet kwaad kon voor de baby. Volgens mij kan je vriend het wel krijgen maar ik dacht dat hij daar dan geen last van zou hebben ,maar dat hij het je `terug´ kan geven als het bij jou over is. Mijn man heeft trouwens nooit iets daarvoor gekregen en het kwam bij mij niet weer terug. Als je de jeuk niet meer aan kan dan is er in de winkel een middeltje : bioclin, wat heel goed helpt maar dat is meestal tijdelijk dat je jeuk weg is.
ik heb het ook gehad. ben toen naar de huisarts geweest en kreeg een capsule die je in moest brengen. als je gaat naar je ha zeg dat dat je vriend er ook last van heb dan krijg je voor hem ook wat mee. en hoeft hij zelf niet te gaan. althans werkt hier wel zo. maar die witte stukje had ik ook. dus denk echt aan schimmelinfectie. en schimmelinfectie kan niet kwaad voor je ongeboren baby. dus maak je niet te ongerust en bel even met je huisarts !
bedankt meiden ik heb de arts gebeld en hij heeft me gyno-dactarin aangeraden. hoop dat het snel betert want het voelt niet zo prettig.
Ik heb de tabletten van gyno-daktarin gekocht omdat ze de zalf niet in huis hadden, heeft iemand enig idee of die tabletten wel mogen tijdens de zwangerschap? (Zijn pilletjes die je in de vagina moet aanbrengen).
ja die bedoelde ik ook. die heb ik gehad en konden geen kwaad tijdens de zwangerschap. en ik was er binnen een dag weer vanaf.. heerlijk ! echt een opluchting zeg ! succes ermee meid !
Kan idd geen kwaad, want ik heb ook net de kuur achter de rug en ben er ook al vanaf...hoop dan ook dat het wegblijft
Ik gebruik de tabletten per 7 verpakt dus voor een kuur van een hele week. Toen ik gisteren eentje aanbracht was het bijna niet te houden van de pijn Overigens is het nu wel beter...
Hm. heb hier ook veel witte brokkelige afscheiding. Maar geen jeuk of pijn. Is het dan wel een infectie?
Hoeft niet per se een infectie te zijn, kan ook gewone afscheiding zijn. Bij mij ging die afscheiding gepaard met jeukend en irriterend gevoel in de opening van de vagina. Ik ben er inmiddels vanaf. Denk dus niet dat je je zorgen moet maken
Hm, als ik met een spiegeltje kijk, zie ik bij de opening van de vagina veel wit zitten. Zou het toch een infectie zijn? Moet je zo'n schimmelinfectie altijd behandelen, of gaat het anders vanzelf wel over? En kan het geen kwaad bij een bevalling? Veel vragen... misschien toch maar naar de huisarts. Maar lig niet zo graag met m'n benen wijd voor hem. :/
Ik vrees dat je een infectie hebt, ik had ook witte afscheiding dat bleef gelijk kleven en mijn schaamlippen waren duidelijk dikker en roder dan anders en als ik erop wreef deed het pijn en jeukte het. Misschien toch even naar de huisarts gaan? Ik was bijvoorbeeld zeker dat ik een infectie had en ben naar de apotheek gegaan om tabletjes, je kan er ook een zalfje van krijgen. Als ik jou was zou ik er niet te lang mee wachten want het gaat waarschijnlijk niet vanzelf weg.
ik denk ook dat je een schimmelinfectie hebt. ga ermee naar je huisarts, dan is het zo genezen! manon : ik zie dat wij bijna even ver zijn! leuk! liefs sannnieee
Maar ik heb er totaal geen last van. Geen jeuk, geen pijn, geen witte afscheiding in onderbroek. (juist hele waterige) Alleen als ik met spiegeltje kijk, zie ik wit zitten in de opening. Las net op internet dat het vanzelf weer overgaat.. Denk dat ik nog even wacht tot de volgende afspraak met de VK, en als het dan nog niet over is, vraag ik haar wat te doen.
Was bij mij namelijk ook zo dat ik de witte afscheiding enkel met spiegeltje kon zien. Had ook af en toe beetje vochtverlies (inderdaad als water). Het hoeft niet per se pijn te doen of te jeuken maar dit kan misschien wel nog komen als je langer wacht. Zo'n infectie kan op zich geen kwaad maar het gaat volgens mij niet vanzelf weg (heb ik gehoord van de arts). Het schijnt zelfs vaak voor te komen. Belangrijk is dat je je nooit met zeep wast maar gewoon met lauw water. Hopelijk ben je er snel vanaf En Sannie, leuk dat we 1 dagje verschillen
Mano, ben benieuwd of jij er nu van af bent!? Heb nu toch maar een afspraak voor vanmiddag met de huisarts gemaakt, ben benieuwd... Is alleen voor het eerst dat ik met de billen bloot ga voor iemand anders dan voor m'n man , Heb de huisarts ook nog nooit gezien, dus ben wel wat nerveus... raar he. En dat moet straks gaan bevallen, haha.
Ik ben er inmiddels al een tijdje vanaf hoor Na inbrengen van een tablet (Gyno Dactarin) gedurende 7 dagen was het gelijk al vrij snel over. De oorzaak was bij mij omdat ik me te vaak met zeep waste en dit schijnbaar niet erg goed is voor de ph-graad van de vagina. Ach als het dat is wat jij hebt, ben je er vrij snel vanaf hoor zodra je een kuur van tabletjes inneemt. Succes bij de huisarts (artsen zijn dit gewoon hoor)
Mooi dat je er vanaf bent. Heb nu een driedaagse kuur Gyno Daktarin gekregen. De dokter heeft niet eens gekeken. Ik blij dus. Maar nu zit ik thuis en denk, wat als het nou geen infectie is? Het is ook nooit goed, . Maar goed, ik ga het iig gebruiken, en hopelijk werkt het.