Opgezette buik door stress?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minny, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb de laatste week zo'n opgezette buik en ook een soort van menstruatie achtige kramp.

Ik voel me niet zo lekker in mijn vel zitten en ben ook wat gestresst.
    Zou dit een oorzaak kunnen zijn van mijn dikke buik??
    Vind het een beetje eng.
    Als ik google kom ik allerlei enge ziektes tegen..:(

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ik denk dat het je darmen zijn.

Ik heb ook weleens een periode gehad in mijn leven waarbij ik het prikkelbare darmsyndroom had. En aangezien je aangeeft dat je ook stress hebt, denk ik dat dit het is. Heb je ook harde ontlasting (of juist dunne) of veel gas in je buik?

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Daarom, niet googlen want volgens google is het altijd het ergste van het ergste.

En ja, kan heel goed.. darmen een beetje van slag misschien.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar "gezondheid".
    Elmo

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ja, stress kan dat echt prima veroorzaken. Zorg ervoor dat je af en toe góed kan ontspannen (neem bijvoorbeeld een uitgebreide douche, ga lekker met een boekje in bad, kijk een fijne film, ga lekker sporten...) en let ook op je voeding (als je stress hebt, wil je ook nog wel eens voor makkelijk eten kiezen, dus vaak de wat ongezondere zaken, die kunnen ook invloed op je maag en darmen hebben natuurlijk).

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn hyperventilatie is de laatste dagen ook weer veel erger geworden, dus stress zou een goeie verklaring kunnen zijn.
    Kan dit dan ook gevaarlijk zijn?

Wat ik verder ook heb is een gek gevoel in mijn borsten, niet pijnlijk, maar af en toe voel ik dat er iets doorheenschiet. Net als bij borstvoeding...

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Minny,
    Niet lullig bedoeld hoor, maar een afspraak met je ha zou sowieso niet verkeerd zijn.
    Laat je even volledig onderzoeken en PRAAT met hem/haar of laat je doorverwijzen naar iemand anders.
    Heel veel succes,
    Elmo

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    je was toch al doorverwezen naar een haptonoom. Als je nog geen afspraak hebt gemaakt snel doen want je maakt je steeds drukker.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Als het goed is belt de haptonoom mij morgen terug voor een afspraak!!!

Deel Deze Pagina