Geen eetlust...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Linnaea, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb sinds een paar dagen gewoon echt geen eetlust meer... Ja, af en toe ineens een enorme trek in chocola of snoep, als het maar zoet is. Fruit gaat op zo'n moment ook nog wel.

Maar behalve hagelslag (want dat is chocola :D) vind ik geen enkel broodbeleg meer lekker. Avondeten moet ik mezelf echt toe dwingen om een paar happen te eten, zelfs mijn favoriete eten smaakt niet lekker meer. Waar ik wel trek in heb zijn zoete toetjes na het eten, maar ja, dat is niet echt voeding.

Hiervoor at ik tussendoor nootjes, pinda's, blokjes kaas, tomaatjes... Ik was zo lekker gezond bezig ;). Nu smaken de pistachenootjes vies en pinda's en cashewnoten veel te droog. Kaas lust ik niet meer en tomaatjes hebben ook al een rare smaak.

Als ontbijt eet ik nu pap omdat ik geen trek meer heb in brood, pap gaat er nog redelijk in. Bij de lunch zit ik met tegenzin een boterham weg te werken omdat ik mezelf ertoe dwing. Voor het avondeten probeer ik steeds iets te maken wat ik normaal echt heel lekker vind maar ik eet het uiteindelijk steeds weer met tegenzin op, of de helft belandt in een bakje in de koelkast voor de volgende dag.

Dus eh...iemand tips voor mijn eetlust? Ik heb ook gewoon 0,0 energie, ben niet uit mijn bed te slaan, en deels zal dat vast wat te maken hebben met het weinige eten. En ik weeg maar 45 kilo, ik moet echt zorgen dat ik goed blijf eten. Dus tips???

2. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Misschien broodje pindakaas of broodje jam? Eerste weken heb ik ook veel ontbijtkoek gegeten en vla of vanille yoghurt. Ook verse jus deed het erg goed. Stukjes verse ananas...daar bleef ik can eten.
    Dit alles terwijl ik normaal geen suiker eet.
    Succes!

3. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Oh ja, druiven, aardbeien, waterijsjes en heel veel appels.

4. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen eetlust! Hoeveel weken ben je zwanger? Ik ben ook echt misselijk en moet bij veel dingen kokhalzen, kan amper voor m'n zoon zorgen. Ben ook vreselijk moe en duf (kan ook van de emesafene komen). Ik weeg wel wat zwaarder dan jij (75kg) dus ik heb altijd gehoord dat m'n kindje m'n reserves pakt, wat ook energie kost, maar hoe dat bij jou is zou je denk ik ff met de vk moeten bespreken. Tips heb ik niet, ik dwing mezelf, want ik voel me iets beter als ik geen lege maag heb. Je moet denk ik vanalles blijven proberen en alles wat je binnen krijgt is mooi meegenomen. Liever iets minder gezond dan niets werd mij gezegd.
    Ik begin in bed met beschuit en kopje thee met beetje suiker. Dan ga ik eruit en heb ik crackerpicknic op de bank. Beetje drinkontbijt, matses, rijstewafel, droge kaakjes... Als dat op een gegeven moment goed gaat probeer ik vla met cruesli of een gekookt eitje, ik drink aquarius voor beetje vochtpeil.
    Daarnaast probeer ik eierkoeken, of bepaalde droge koekjes, droge witte boterham, plakje kaas, aardbeien, bananen, meloen, appelmoes... En ik moet er bij zeggen, niks smaakt lekker, maar het moet.
    Avondeten is een drama, ik eet er een beetje van en dan stop ik. Cup a soup wil ook nog wel vullen. Ik ben al 1,5 kilo kwijt in 1 week en ik weet dat ik de komende weken (ik ben 7 weken zwanger) zo nog ff doormoet. Het is niet anders en ik vecht door, maar het maakt me vaak depri en wanhopig...
    Succes idg, je bent niet alleen, maar alleen jij kan uitvinden wat er redelijk in gaat...

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Junkfood! Hamburgers en milkshakes van mcdonalds. Bij mij hielpen verder Breakers, krentenbollen, vanillevla en ijs.

6. TotosDawn

TotosDawn Niet meer actief

Klinkt heel erg bekend! De eerste weken hoefde ik echt bijna niets!
    Alleen zoute patat en broodjes kroket! Junkfood werkte prima (hoewel ik daarna weer moest braken van die vieze vette troep haha!)

Inmiddels ben ik bijna 14 weken en begin ik steeds meer te lusten, maar ook nog steeds heel veel dingen staan me tegen! Dingen waar ik hiervoor een bijna figuurlijke moord voor deed!!

Koffie... M'n grote vriend.. Ik moet het niet meer, haha!

7. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Heel herkenbaar. Ik ben inmiddels ruim 15 weken zwanger, maar mijn eetlust is ver te zoeken. Veel dingen houd ik ook gewoon niet binnen, maar het helpt enigszins als ik eet waar ik op dat moment trek in heb. Ook al is dat in iets raars. Over het algemeen is dat wel hetgene wat op dat moment smaakt, goed valt en (belangrijkst) binnen blijft. Liever rare of ongezondere dingen eten dan niets.
    Bij mij gaat dit de laatste tijd vaak goed: vanillevla, broodje pindakaas, komkommer, zure appels, waterijs en chocolademelk. Oh ja, en patat en frikandellen. :S

8. Princesa

Princesa Lid

19 apr 2015
    70
    0
    0
    Ik herken het ook, mijn eetlust verdween bij week 5 en dat heeft geduurd tot ongeveer week 8. Ik kreeg niks binnen, het voelde allemaal zo moeilijk om door geslikt te krijgen... heel raar. Wat er gemakkelijker in ging was soep, maar 1 of 2 borden per dag want meer geraakte er echt niet in. Ik ben hierdoor tot 4 kg afgevallen. Daarna ging het beter, al moet ik zeggen dat ik nog steeds niet eet als voor de zwangerschap... ik krijg maar kleine bordjes binnen omdat ik me snel vol voel. Sommige dagen krijg ik al wat meer op dan de andere. Het duurt ook veel langer voor ik klaar ben met eten, ik moet het langzaam aan doen want dat is de enige manier waarop het gemakkelijker gaat. Ik heb deze probleempjes vooral bij de maaltijd, tussendoor krijg ik wel met gemak een stuk fruit of pakjes koekjes op :) Ik ben nu 13 weken zwanger.

Probeer dingen te zoeken die je gemakkelijker binnen krijgt, bij mij hielpen vooral vochtige dingen zoals soep (met wat brood erin gedopt), fruit, spaghetti, omelet, pudding,... dingen die dus niet zo droog voelen in je mond. Dingen zoals koeken, witte rijst, aardappel vond ik zo droog dat het bijna onmogelijk was om dat op te eten. Als je tijdens de maaltijd maar 5 happen door je keel krijgt, voel je dan niet verplicht om meteen alles ineens te willen opeten. Probeer een uurtje later nog enkele happen te eten. Kleine porties dus, verdeeld over de dag. Wanneer ik me schuldig voelde omdat ik zo weinig eten binnen kreeg, dronk ik een groot glas melk want daar zitten toch wel wat vitaminen en voedingsstoffen in. Ik probeerde zo mijn gemiste voedingsstoffen aan te vullen. Hopelijk heb je wat aan de tips en voel je snel je eetlust weer wat toenemen. :)

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb nog steeds geen echte eetlust.
    veel smaakt me ook gewoon niet meer zelfs patat niet..
    bij de mc dus maar een salade erbij ipv patat..
    de burgers gaan er gelukkig nog wel in!!
    ik eet dus een stuk minder als voor mijn zwangerschap maar gelukkig telt dat ook voor snoepen!
    de baby is in principe een parasiet die pakt wel wat ie nodig is

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Alles smaakt ook zo raar bij mij... Zelfs water smaakt ineens vies.

Het enige wat er nog redelijk in gaat is dingen die wat zoetig zijn. Als avondeten krijg ik pizza er wel in, denk dat lasagne ook nog wel zal gaan dus dat ga ik morgen maken (voor vandaag heb ik nog een pizza staan ;) )
    Verder inderdaad vanillevla gaat er goed in. Fruit ook wel, maar als ik misselijk ben maakt fruit de misselijkheid vaak erger dus ondanks dat ik daar wel trek in heb laat ik het toch vaak staan nu. Heb ook knijpfruit ingeslagen, roze koeken en zoete cakejes en chocola. Niet erg gezond maar dat krijg ik tenminste doorgeslikt ;)

11. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Vervelend! Ik heb er ook veel last van gehad (had vooral ook te maken met de misselijkheid) en heb eerlijk gezegd gewoon gegeten wat ik lekker vond zonder er op te letten of het goed was of niet. Gelukkig bleef de trek wel redelijk beperkt tot enigszins gezonde dingen (rauwkost, fruit, brood en de iets minder gezonde chips), ik had geen onstilbare behoefte aan kapsalon oid :p Je kindje krijgt toch wel binnen wat het nodig heeft, dus daar zou ik me niet druk om maken. Dat futloze gevoel hoeft ook niet te komen door je slechte eetlust, vermoeidheid is ook een kwaal die er bij hoort.

Nu bij 15 weken is het beter, maar heb nog steeds vooral 's avonds echt een slechte eetlust, ik vind qua avondeten vrijwel niks lekker meer en wil eigenlijk alleen nog maar broodjes en salades eten (en patat ;) ). Ik laat het er maar bij, ik probeer het en als het avondeten me niet smaakt laat ik het staan en smeer ik een boterham.

12. itakepictures

Koken/etensluchtjes neemt bij mij trouwens ook echt elke zin in eten weg. Misschien dus je man lief aankijken zodat hij wat vaker kan koken? Dingen snijden enzo lukt wel, maar als ik een half uur boven een dampende pan hang hoef ik het echt niet meer.

13. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Manloos hier dus helaas moet ik het koken echt zelf doen ;)

Maar dat herken ik wel. Daarom grijp ik al snel naar dingen die ik niet hoef te koken. Even een pizza in de oven, of gewoon een boterham (hoewel ik brood nu alleen nog maar lust als ik er appelstroop op doe, de rest van het beleg vind ik ineens vies). Hmm bedenk me net dat ze bij de Lidl kant-en-klare aardappeltjes met paprika hebben wat ook best zoetig smaakt en alleen maar 20 minuutjes in de oven hoeft. Zou ook nog een optie zijn.

14. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Hier ook minder eetlust en zit ook snel vol. Krijg dan een raar gevoel in mijn maag, ik moet me dan "lang" maken om een soort van ruimte te maken. Ik eet ook veel langzamer, maar blijf mezelf dwingen. Geen tips van deze kant, ik dwing mezelf gewoon. Maar ook dat is niet altijd even makkelijk ;)

15. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ik heb dat idd ook gehad, tot ongeveer 14 weken. Bij mij hielpen mandarijntjes ;) en aardappels met jus ;) En over 3-4 aardappels deed ik 3 kwartier :p
    Het belangrijkste is dat je genoeg blijft drinken. Gember thee van Pukka vond ik erg lekker, terwijl ik normaal gember smerig vind.

16. itakepictures

Ah sorry, ik had je onderschrift niet gelezen. Inderdaad dingen die je misschien in de magnetron of oven kunt opwarmen. Kant & klaar maaltijd, quiche, of juist een maaltijdsalade maken (evt met volkoren pasta er in of brood er bij om het wat vullend te maken). Ik vind: hoe geurlozer hoe beter ;) Vorige week een soep gemaakt maar toen ging ik bijna over mn nek, en van een pan pruttelende pastasaus word ik ook niet meer zo blij. Hopelijk is het een fase :)

17. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Herken het ja.
    Ik at hele kleine beetjes de eerste weken en alleen maar dingen waar ik trek in had. Iets koken had geen zin, want eenmaal klaar, had ik al geen eetlust meer en verdween het zo de koelkast in.

Als je merkt dat je ergens trek in hebt, eten! Alles wat je binnen krijgt is mooi meegenomen. Vooral met je gwicht. Al eens een dietiste geproveerd? Je vk weet er vast wel een die ervaring heeft hiermee ;)

Deel Deze Pagina