Ongezond eten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Vivonne, 30 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vivonne

Vivonne Actief lid

19 okt 2020
    192
    177
    43
    Vrouw
    Ik ben nu 7+4 weken zwanger en kan echt heel slecht gezond eten. Fruit, brood en zuivel gaat wel maar groente en normaal avondeten lukt gewoon bijna niet.. Ik word er zo misselijk van. Het liefste eet ik elke avond fastfood. Heeft iemand tips??

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Tegen mij zei de vk: eet wat kan. Niks eten is sowieso slechter ;) Aangezien fruit wel lukt zou ik dat meer pakken. Groente/avondeten komt hopelijk binnen een paar weken wel weer

3. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik ben normaal echt een gezonde eter maar eerste weken/maanden zwangerschap at ik waterijs, sorbet ijs, droge crackers en perzik uit blik. Slikte wel een multivitamine, en het is helemaal goed gekomen ;) hoort er voor sommigen helaas bij. Sterkte, en probeer te eten wat je weg krijgt!

nizzie86 vindt dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik gruwelde van warm eten, te knapperig eten, eten waar je lang op moet kauwen etc. Ik wou echt alleen eten dat je zo kan happen, kauwen, slik en weg :D Of bv drinkontbijt, smoothies etc. Ik heb wel geprobeerd door te zetten, maar dan zat ik echt te rillen van afschuw boven mijn bord met avondeten… Toen maar eraan toegegeven, misschien was het niet perfect, maar ik voelde me in ieder geval beter :)

5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Meid, I feel you. Ik eet normaal megagevarieerd en gezond, en groente zijn echt mijn lievelings, maar in mijn eerste trimesters krijg ik altijd alleen maar chips, witte pistoletjes met boter en bakken Ben & Jerry's weg. Ontbijt gaat nog wel, maar vanaf de lunch ben ik te misselijk en kan ik amper meer iets eten. Ik raak echt wekenlang geen enkele groente aan, ik moet al kokhalzen als ik eraan denk. Doorzetten heeft dan ook geen nut, want daar ga je je volgens mij alleen maar slechter van voelen. Fruit heb ik gelukkig altijd een craving voor, dus ik krijg dan in elk geval nog iets van vitaminen binnen, maar verder is het in dat eerste trimester gewoon overleven en toegeven aan wat je wel kunt eten. Als je in het algemeen gezond leeft, heeft de baby voldoende voorraden om uit te putten, hoor! Desnoods slik je er een goede multi naast voor de zekerheid. Gezond eten komt dan in het tweede trimester wel weer. Ik heb de afgelopen week voor het eerst weer een grote groene salade op en heb er echt van zitten smikkelen, wat een glorieus moment was dat! Sterkte, meid!

6. Cobon

Cobon Niet meer actief

Haha het blijft toch raar he, die bizarre smaak verandering. Ik heb bijvoorbeeld ook m'n hele zwangerschap fruitsap van cool best gedronken, dat drink ik anders alleen met kerst en Pasen bij wijze van. Water en thee kreeg ik echt niet meer weg. En ik was bevallen en poef, weer sloten water en thee. Maw; komt goed! Zelfs m'n tanden hebben het overleefd ;)

nizzie86 vindt dit leuk.
  7. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Grappig dat je dat zegt van die tanden, ik was laatst bij de tandarts en vroeg of mijn tanden er nog oké uitzagen na die ladingen (zuur) fruit en snoep van de laatste weken, maar er was niks aan de hand :roflmao: Het lichaam is superveerkrachtig, zo mooi.

Cobon vindt dit leuk.
  8. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik had dit bij de vorige zwangerschap. Verdroeg alleen ongezond/vet eten en kwam de eerste drie maanden 6 kilo aan :oops: vreselijk! Hopelijk dit keer niet weer....

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Haha, herkenbaar. Ik eet het liefst ook alleen maar ongezond! Ben nu 14 weken zwanger en ben al 6kg aangekomen!
    Gelukkig is het vette eten nu wel voorbij, maar ik eet nog steeds veel en snoep ook wel meer dan normaal.

Deel Deze Pagina