kans op vroeggeboorte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door abbey, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    haihai

Ik ben nu 35 weken zwanger van ons eerste kindje.. hoe groot is de kans bij een eerste zwangerschap op een vroeggeboorte?
    Ik vraag dit omdat mijn vriend naar een reggaefestival wil 9 & 10 aug en ik ben 19 aug uitgerekend.. wat mij betreft kan ie gaan.. maar ik woon in het noorden en het is in het zuiden..

maar goed hoe groot is de kans?

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zal hem gewoon lekker laten gaan hoor!
    Het is in Nederland dus hij is zo weer thuis.
    Weet niet hoe groot de kans op een vroeggeboorte is.

3. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    jah dat is ook zo... 1 telefoontje en hij is (hopelijk) zo weer thuis...
    maar hoe zit dat met weeen remmers, kun je daar om vragen als hij bijvoorbeeld onderweg is?

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Die krijg je volgens mij alleen als het echt te vroeg is! En zoals ik lees ben jij 19 augustus uitgerekend en gaat ie 9&10 weg dus dan mag het al geboren worden.
    Gaat ie trouwens naar sundance? Wil die van mij ook graag heen,maarja dan ben ik al uitgerekend dus we weten niet of de kleine er dan al is enz.

5. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    jah daar wil hij inderdaad heen.. maar wat vind je moet ik hem laten gaan? het is nog meer dan een week dan..

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    je bevalt echt niet binnen een uurtje. dus als je ween krijgt bel je hem gewoon op en kan hij naar huis komen.

de meeste eerste bevalingen (70%) beginnen te laat dus na de 40 weken.

gr

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    70 % van de babys worden later geboren.

maar het ligt aan jullie zelf, hoe ver rijden is het van huis?
    mijn eerste bevalling duurde 3 uur vanaf het eerste krampje, en de laatste 40 min.
    het kan dus best snel gaan,maar meestal duurd het langer

succes

8. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    het festival is vlak bij eindhoven, en ik woon in Leeuwarden.. maar goed als er geen treinen gaan ofzo omdat het midden in de nacht is neemt ie maar een taxi, kan me niet schelen hoe duur dat dan is...

9. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    weeen remmers geven ze niet zomaar hoor, zeker niet omdat je vriend onderweg is. Ik beviel met 35 weken en dan geven ze ook geen weeenremmers, laten ze het gewoon komen.
    En je vriend is dan heus wel thuis voordat de babt geboren word want je bent vaak wel een paar uur bezig.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weeenremmers ga je niet krijgen omdat manlief er (nog) niet is. Maar de meeste eerste bevallingen duren wel even, binnen die tijd is ie dan wel weer terug, en bovendien schijnen de meeste eerstelingen later geboren te worden.
    Ik zou ook op dat moment zelf nog even kijken: als jij dan het gevoel hebt van: Nou, misschien komt het nu toch wel snel, dan gaat hi toch alsnog niet?

Wij hebben dat met ophalen van de kids van m'n man: als ik rond m'n uitgerekende datum zit, vind ik het wel fijn als hij in de buurt blijft in de weekenden, dus dan zullen we hun moeder en stiefvader vragen ze bij ons thuis te brengen. Dat hebben zij destijds ook gedaan: toen zij uitgerekend was van het halfzusje van de kids, hebben wij de kids vanaf hun huis opgehaald en daar ook weer naar terug gebracht. Lijkt me dat ze dat dan ook wel voor ons willen doen, :) Ze hebben inmiddels een eigen auto, dus...

11. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    jah idd.. het is oke dat ie gaat.. maar idd als mijn lichaam de dagen daarvoor of op de dag zelf aangeeft van hej er klopt iets niet... dan gaat hij alsnog niet.. want ik WEET dat hij het zichzelf nooit zal vergeven als hij te laat is..
    maar goed het komt wel goed.. ik verwacht het eerlijk gezegd niet eerder..
    als het na de 11e komt is het niet erg want dan issie alweer thuis.. en om nou mee te gaan om te voorkomen dat hij er niet bij is,. nee dankje, tis leuk hoor dat festival, maar 2 dagen ine en tentje en de hele dag lopen en buiten zijn nu ff niet..
    volgend jaar maar weer..

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik zou hem niet laten gaan. Ook eerste bevallingen kunnen heel snel gaan en eerder beginnen dan je uitgerekende datum. De mijne duurde maar 3 uurtjes, twee weken voor D-Day. Mijn man is er alleen het laatste uurtje bij geweest, omdat hij uit zijn werk moest komen. En dat was maar een half uur rijden (hij moest eerst ff vervanging regelen). Het begon bij mij om 9 uur 's ochtends en om half 8 bij het ontbijt had ik echt nog geen flauw vermoeden dat het die dag zo ver zou zijn.
    Dus deze keer wil ik echt niet dat hij in de laatste paar weken ver weg gaat in zijn eentje. En zeker niet helemaal aan de andere kant van het land.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad een idee om te kijken hoe jij je voelt op dat moment.
    enne wie weet wil ie zelf helemaal niet omdat ie bang is dat het gebeurd

14. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    als dit bij mij het geval was geweest had mijn vriend de bevlling niet gehaald!
    mijn dochter is 10 dagen eerder geboren met een stortbevalling.... dan was mijn vriend echt niet op tijd geweest hoor! De verloskundige was zelfs bijna te laat ;)

maaaaaar... dit is natuurlijk een uitzondering.. maar kan wel gebeuren! ik ben het bewijs!

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik neem aan dat die vervanging ontzettend noodzakelijk was? Want anders had ik gezegd 'de pot op met die vervanging!'.

Ik zou het trouwens niet doen, ook al denk ik ook dat de kans heel klein is dat hij het niet zal halen. Maar voor mijn eigen gemoedsrust vind ik het wel fijn als mijn vriend gewoon bij mij is de weken rondom de bevalling. Ik zou het toch niet prettig vinden als ik de eerste paar uur van de bevalling (of naja, de aanloop daar naartoe) zonder hem zou moeten doen. Zeker omdat het de eerste keer is en ik absoluut niet weet wat ik moet verwachten.

16. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    9 en 10 aug is dus 9 of 10 dagen voor je uitgerekende datum! Mocht het dan gebeuren, dan is er zeker geen sprake van een vroeggeboorte!
    Dat is pas als je eerder dan 37 weken bevalt.
    Dus weeenremming zullen ze dan niet geven.
    Aangezien het zo dicht op je uitgerekende datum zit, zou ik hem niet laten gaan.

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    je weet trouwens dat de meeste vrouwen niet op de uitgerekende datum bevallen? ;) Ik zou er niet vanuit gaan dat je precies die dag bevalt, maar ergens tussen de 37/38 en 42 weken.

18. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik zou het prettig vinden als ie de laatste weken een beetje in de buurt bleef....en ik zou hem dus niet laten gaan

Komen wel meer festifals en feestejes

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou hem ook niet laten gaan.... Ik had de eerste uren van mijn bevalling geen behoefte aan mijn vriend, maar je zal maar een snelle bevalling hebben en dat je vriend er dan niet bij is... ik was de 2e keer dat we de verloskundige belden ook niet echt in staat om te bellen, dus alleen daarom al had ik 'm wel nodig ;).

20. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    ik wacht het wel af, hoe ik me de dag ervoor en de dag zelf voel.. en als ik me niet goed genoeg voel dan gaat ie niet.. dat heeft ie ook al gezegd.. en als ie wel gaat als ik me goed voel dan zorg ik in ieder geval dat ik die 2 dagen niet alleen ben...

Deel Deze Pagina