geen zwangerschap verschijnselen... maar WEL zwanger

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door moedertje1983, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedertje1983

6 jan 2008
    70
    0
    0
    Is er iemand die dit bekend voorkomt? Ik ben op dit moment meer dan 5 weken zwanger maar bijna geen last van enig kwaaltjes.
    Natuurlijk klaag ik hier niet over. Maar je verwacht toch wel het een en ander te voelen of merken? Soms heb ik last van mijn borsten en ik ben wat moe. Maar dit kan ook zo weer verdwenen zijn.
    ik hoor zoveel mensen over misselijk en veel eten. Hier heb ik geen last van. Eigenlijk word ik er wel nerveus van.. omdat je het idee hebt dat je iets hoort te hebben.. krijg bijna het idee dat er iets mis is met mijn zwangerschap....

18 augustus mag ik voor het eerst naar de verloskundige toe.. erg spannend dus...

groeten rian

2. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    hai rian,

eigenlijk is het wel fijn om te horen dat er niet altijd zwangerschapssymptonen zijn.
    helaas kreeg ik vorige week mn ongi. ik was niet verbaasd, want ik had totaal geen kwaaltjes/symptonen. baalde dus dat ik geen symptonen had, maar nu, naar jouw verhaal gelezen te hebben, er is dus ook hoop als er geen symptonen zijn! (misschien dat het dan weer enorm tegenvalt als je ongi wordt, maar toch...)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoi Rian,

Nou hier hetzelfde hoor. Alleen lekker moe, beetje gevoelige borsten en regelmatig zo'n licht ongi-gevoel in mn onderbuik.... maar t is toch niet t zelfde als ongi zijn. Ik kan 19 augustus naar de HA, hij is nu nog met vakantie.

4. lien85

lien85 Lid

31 jul 2008
    18
    0
    0
    Dag allemaal,

hier ook even mijn verhaaltje..
    Toen ik tijdens onze vakantie tot de constatering kwam dat ik zwanger ben, had ik idd al wel wat last van wat symptomen. Vlak voor we naar huis gingen ben ik ziek geworden. Heb tijdens de hele vlucht terug constant overgegeven...:s
    Eenmaal thuis gekomen nog een paar dagen flink misselijk geweest. Ik vraag me af of het aan het eten kan hebben gelegen.. ik weet het niet zeker.
    Nu ik me weer 'beter' voel, lijken ook bij mij alle kwaaltjes verdwenen te zijn!
    Het enige waar ik het aan merk, is het 's morgens plotseling wakker worden, en vervolgens ook niet meer in slaap kunnen komen...

Hoop eerlijkgezegd dat dit voorlopig ook het enige blijft! ;)

Liefs

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb eigenlijk nergens last van. Af en toe wat krampjes en steekjes maar niets dat ik me niet lekker voel. Het maakt mij soms ook wat onzeker. Ik was maandag bij de verloskundige voor een intake gesprek en zij zei dat je echt niet misselijk of andere symptomen hoeft te hebben. Ieder lichaam is anders. Vaak luisteren we zo vaak naar anderen en denken dan ook dat iedereen dat krijgt. Haar advies was ook niet naar andere luisteren. Als zij (vk) zeggen dat alles goed is is alles goed. Ik heb alleen de mazzel dat ik al een echo heb gehad en er volgende week nog 1 krijg. dus ik ben toch wat gerust gesteld. Ik kon ook helemaal niet geloven toen ik die positieve test zag, omdat ik niets voelde. Ik wist echt zeker dat als ik zwanger zou zijn dat ik dan boven de plee zou hangen. Misschien komt het nog haha.

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Jeetje dat slapen komt mne bekend voor, ik slaap de laatste twee weken erg slecht, idd vaak wakker en moeilijk in slaap komen. Verder heb ik eigenlijk nog nergens last van, gisteren werd ik ineens misselijk van de lasagnelucht. hoop dat het ook bij mij deze keer is gelukt ;)

7. Ylse13

Ylse13 Lid

29 apr 2008
    8
    0
    0
    Hoi hoi,

Ook ik heb bijna nergens last van. Behalve dan jeukende (.) (.) en zo af en toe lage rugpijn. Dit is een spannende week voor mij want afgelopen zaterdag heb ik bloedverlies gehad. Na een dag was het al weer voorbij. Heb verder ook nergens last van gehad enzo. Afgelopen maandag huisarts gebeld. Deze gaf aan dat ze niet veel voor mij konden doen dan dat ik moest afwachten...! Mocht ik weer bloedverlies hebben dan moest ik weer contact opnemen. En anders begin volgende week afspraak maken met verloskundige. Alleen ik 'voel' me helemaal niet zwanger op die kwaaltje na.

Ylse

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb ze ook niet echt hoor.
    Tot nu toe heb ik sinds een week pijn in mijn (.) (.) en zie ik aders verschijnen.
    Ook heb ik bij vrienden thuis last gehad van de geur van hun bank, tja moet ergens misselijk van worden he.

Verder voel ik ook niet veel en dat maakt het ongeloofwaardig dat ik zwanger ben.
    Ben blij dat ik volgende week vrijdag een echo heb dat zal het vast echt maken.

9. lien85

lien85 Lid

31 jul 2008
    18
    0
    0
    @ Ylse, ja, dat wachten is inderdaad vervelend! Helaas kunnen ze inderdaad nog weinig voor je doen...
    Volgens mij bestaat de eerste periode voornamelijk uit wachten!
    Had zelf namelijk vanmorgen een brief gekregen van de VK. Hierin staat allerlei info over het intakegesprek dat ik over 2 weken heb. Lees nu net dat er waarschijnlijk weer een nieuwe afspraak gemaakt wordt voor een echo! Grrr!

Geduld, geduld! :)

10. Ylse13

Ylse13 Lid

29 apr 2008
    8
    0
    0
    Het gaat idd niet altijd zoals jezelf altijd wilt dat het gaat. Stel je zat in zo´n situatie als ik? Hoelang zou jij dan wachten?

11. lien85

lien85 Lid

31 jul 2008
    18
    0
    0
    Jeetje, dat is een moeilijke vraag! Maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat je je zorgen maakt Ik heb vanmorgen een boekje gekregen via de post van de VK. Hier staat ook een stukje in over bloedverlies in de zwangerschap.. Ik zal het even voor je overtypen. Misschien dat het je wat gerust kan stellen..

Bloedverlies tijdens de zwangerschap

1 op de 5 vrouwen verliest bloed in de 1e drie maanden van de zwangerschap. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijv. innesteling van de vrucht in de baarmoeder of een wondje in de baarmoedermond. Dit kan vervelend zijn, maar het is niet gevaarlijk voor de zwangerschap. In ongeveer de helft van de gevallen is er sprake van een miskraam. Het lichaam stoot de vrucht af, wat aanvoelt als een heftige ongesteldheid. Een miskraam is vaak verdrietig en verwarrend, maar u kunt niets doen om het te voorkomen. Neem contact op met de VK of HA als u zich ongerust maakt. Verliest u bloed na de 3e maand (wat veel minder vaak voorkomt) neem dat altijd contact op met uw VK of HA. Voor meer informatie: www.nhg.org of www.knov.nl ('voorlichting'. 'verloskunde specifiek', 'bloedverlies in de eerste helft van de zwangerschap').

Ik hoop dat je hier meer info kan vinden.. en dat het allemaal goed zit!
    Probeer je desondanks niet teveel zorgen te maken, want dit is immers ook niet goed voor jou en het vruchtje!

Succes ermee!

Liefs Lien

12. Luna 888

Luna 888 Actief lid

16 jun 2008
    149
    0
    0
    Hey dames,
    ik heb hetzelfde. Ben vandaag (normaal) net 6 weken zwanger.Af en toe heb ik steekjes in mijn lies (ze waren 2 dagen weg en vandaag voel ik ze weer, lichtjes), pijnlijke (.)(.), vooral 's nachts waardoor ik niet kan slapen. 's avonds voel ik me heel erg moe en meer ongemakkelijk maar om nu te zeggen dat ik 'misselijk' ben :( .
    Ben een beetje emotioneler maar ben al blij dat ik iets heb.
    Zucht... maak me ook ongerust.Ah ja, mijn buik is 's avonds wel gezwollen maar 's morgens is dat weer weg.
    Ik zal blij zijn als ik naar de gyn mag (19 aug). Hoop dat ik daar iets kan zien en dat het hartje klopt. Dan ga ik toch iets meer kunnen genieten denk ik.

Deel Deze Pagina