Hoe ging jullie IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nikske89, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Om iets na 8 uur gaf ik het potje af op het fertiliteits lab.
    Om kwart voor 10 moest ik weer terug zijn daar. Het zaad was gewassen en bewerkt. Er bleek dat er nog ruim 8 miljoen zwemmers over waren.

Toen met mijn gevulde spuitje richting de poli gyn voor de IUI. Nou daar zit je dan in de wachtkamer, toen hoorde ik mijn naam. Met knikkende knietjes naar binnen, en toen begon het geworstel.

Het blijkt dus dat ik een bocht in mijn baarmoederhals heb, daardoor kon die dunne catheter niet mijn baarmoeder in. Na wat wrikken en wroeten wou het nog steeds niet lukken. Toen kwam er een tang aan te pas, met die tang trokken ze mijn baarmoederhals recht en daarna kon de catheter zo naar binnen.

De zwemmers werden in mijn baarmoeder gespoten en daarna een kwartier met de beentjes omhoog. En dat terwijl ik bloedde als een rund!!

Nu heb ik een aantal vragen :)
    Hoe ging jullie IUI??
    Na hoeveel IUI's waren jullie zwanger??
    Hoeveel zaadjes waren er terug geplaatst??

Bedankt alvast voor het delen van de ervaringen...

Liefs
    N.

2. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Hey meis,

Om je ervaring te delen en uit te wisselen met andere meiden, die ook in het zelfde schuiten als jou zitten...
    Kun je je misschien dit ook voorleggen in een andere topic; IUI deel 3.

Zelf doe ik nu niet meer aan IUI behandeling, ivm relatiebreuk!
    Maar klets nog wel bijna dagelijks mee op die forum...;)

Ik wens je in iedergeval heeeeeel veel suc6 en sterkte!
    En nu maar hopen en duimen op een positieve +++ test over 2 weken.

Liefs Duivinnetje :)

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Klinkt niet echt als een prettig IUI ervaring :S
    Ik heb net mijn 2e IUI gehad en moet nog een weekje wachten voordat we weten of het gelukt is.
    Bij ons waren er beide keren maar 2,8 miljoen zaadjes over na het wassen. Jullie aantal lijkt me meer dan goed!
    De IUI verliep bij ons een stuk gemakkelijker. Het slangetje gaat er in en binnen een paar seconde is het alweer klaar. De eerste keer kon ik ook meteen opstaan en aankleden. De tweede IUI heb ik gevraagd of ik even mocht blijven liggen, wat gelukkig geen probleem was.

Succes met wachten! Hopelijk ben je zwanger van de eerste IUI :D

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Het was inderdaad niet echt een fijne ervaring, zeker niet als het je eerste IUI is. Maar ik heb het er natuurlijk voor over :)

Bij ons in het ziekenhuis is het standaard dat je 15 minuutjes moet blijven liggen.

Volgende keer ga ik in ieder geval niet meer alleen, voor het geval dat het weer zo vervelend word!

Bedankt voor je reactie!

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meid

Wat vervelend van je relatiebreuk zeg!!

Ik zal zeker eens spieken bij IUI deel 3. Bedankt voor je reactie

Liefs
    N.

6. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Mijn ervaring bij 2x IUI, en allebei anders:

1e keer:
    40 miljoen zwemmers, pijnloze inseminatie, direct weer wegwezen en na 11 dagen ongie.

2e keer:
    11 miljoen zwemmers, iets pijnlijke inseminatie maar zonder bloed, 10 minuten blijven liggen en morgen testen!

Succes met de IUI's Nikske! ;)

7. J00S

J00S Actief lid

22 apr 2010
    223
    0
    0
    poli kliniekmederwerkster
    noord-holland
    jeetje Nikske wat een nare ervaring ik kan me voorstellen dat je even op zoek ben naar info van andere lotgenoten.
    Ik heb 3 keer een IUI gehad en eigenlijk alleen de laatste keer lag mijn baarmoeder gekanteld en moesten ze dus even aanhaken maar dat deed ze gewoon met het cathetertje wat ook best gevoellig was maar gelukkig zonder bloed enzo_Ook in ons zh 15 min liggen.(laatste keer benen in de beugels gehouden) Ik hoop voor je dat het gelijk raak is en mocht er onverhoopt toch nog een 2e behandeling komen dat het gewoon soepel verloopt.

En idd kom gezellig mee lezen en kletsen op IUI deel 3

8. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb 3 keer iui gehad en ging alle 3 de keren eigenlijk goed. Alleen bij alle 3 de keren werd een andere tijd gezegd dat ik moest blijven liggen. De 1, 5 min en de ander 10 min. Bij de 3de ben ik gewoon wat langer blijven liggen.

We zijn wel na de 3de IUI op vakantie gegaan voor 2 weken. Toen ik thuis kwam dacht ik ineens hmmm laat ik maar eens een testje doen haha

9. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meid,

Wat een vervelende eerste IUI! Gelukkig wel veel zwemmers.
    Ik heb 6 x IUI gehad maar dat is alweer 2 jaar geleden, helaas niet zwanger geworden.
    Mijn baarmoeder ligt ook wat gekanteld en bij mij hebben ze destijds een groter speculum (eendebek) gebruikt.
    Heel veel succes en ik duim voor je dat je over 2 weken een positieve test hebt.

Liefs Maaike

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat een ervaring! :(

Ik heb 1x IUI gehad. Helaas maar 1 miljoen zaadjes, maar das beter dan de 2e IUI. Die ging niet door omdat er geen zaadjes meer over waren :(
    Mijn eerste IUI was volkomen pijnloos en binnen een minuut voorbij. Ik mocht ook een kwartier blijven liggen.

11. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Mv1977: weet je al of de IUI gelukt is? Zag dat je vandaag kon testen? Spannend! Hopelijk ben je zwanger :D

12. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Nikske, wat een vervelende ervaring heb jij met de IUI! Ik heb van beide keren eigenlijk weinig tot niks gevoeld, alleen de eendebek even, ik vind het altijd net een autokrik! :D

Misschien, ik hoop dat 'ie er niet komt, de volgende keer met een volle blaas gaan, ik heb weleens gelezen dat dat de baarmoeder helpt kantelen.

Heel veel succes in elk geval!

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik zie dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!

14. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Gelukkig komt er voor mij geen nieuwe IUI meer (als alles goed blijft gaan.) ik ben namelijk zwanger :D :D

Ow saskia bedankt voor je felicitatie :D

Deel Deze Pagina