Opgezette klieren en zere keel.help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brocantje, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brocantje

Brocantje Actief lid

9 mrt 2014
    161
    93
    28
    Vrouw
    Hallo,
    Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben. Zal nu in mn 5de week zitten.
    Nu heb ik al dagen last van maagzuur,maar sinds gisteren begint mn keel ook zeer te doen(denk door het zuur). Maar sinds vandaag is het echt pijnlijk aan het worden. Ook viel me net op dat ik opgezette klieren heb in mijn nek.
    Nu heb ik dat natuurlijk weer gegoogled(foutfoutfout!!) en dan kom je de engste dingen tegen.

Iemand die dit ook heeft gehad en er niks aan de hand bleek? Of misschien nog tips?
    Zowiezo morgen even de huisarts bellen. Maar om me voor nu even gerust te stellen:)

2. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ok, ik zal t proberen:)
    Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
    waarschijnlijk heb je een keelontsteking en dit kan geen kwaad voor je zwangerschap hoor! Hou iig in de gaten of je koorts hebt/ krijgt en hou dat onder controle met paracetamol. Die mag je gewoon nemen.
    Hopelijk ben je een beetje gerust gesteld.
    Slaap lekker.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Opgezette klieren is vrij normaal als je iets onder de leden hebt. Ik krijg dat al bij een verkoudheidje :) Waarschijnlijk heb je gewoon keelonsteking oid.

4. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Het zou idd kunnen dat door het zuur je keel erg is geirriteerd waardoor je klieren opgezet zijn.

En omdat je keel geirriteerd/beschadigd is, dus erg kwetsbaar en kan daar kan je best een keelontsteking van krijgen....

Of het is gewoon een virus....

Probeer maagzuurremmers (gewoon van de drogist) en sowieso altijd handig je huisarts om advies te vraten!

5. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Ohja kamillethee (liefst degene die je in zo een theebolletje moet doen) hielp bij mij goed tegen maagzuur... en het is ook nog eens ontsmettend, wat dan weer goed voor je keel is!

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Maak je geen zorgen hoor! Wat het ook is, het zit niet in je baarmoeder;) Ik heb op dit moment een luchtweginfectie, maar die kleine doet het nog steeds helemaal goed. Maakt niet uit, mamma lijdt wel hahaha

Als je er last van blijft houden, even de huisarts bellen!

Beterschap!

Groetjes Patricia

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik sluit me geheel bij de dames aan. Ik heb bij de lichtste verkoudheid al opgezette klieren. Kan zijn dat je door je zwangerschap wat gevoeliger bent dan normaal.

8. Brocantje

Brocantje Actief lid

9 mrt 2014
    161
    93
    28
    Vrouw
    Nou super bedankt dames voor de geruststelling:)!
    Heb idd vrij snel opgezette klieren. Maar wat je dan op inet weer allemaal leest;).
    Merk dat ik me steeds zorgen maak of het nog wel allemaal goed gaat.. Ben blij als ik de eerste echo heb gehad!

9. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik kan het me voorstellen meis, het is ook niet niks natuurlijk een zwangerschap.
    Wanneer heb je je echo?

10. Brocantje

Brocantje Actief lid

9 mrt 2014
    161
    93
    28
    Vrouw
    9 april pas. Kan ik daarna beginnen met genieten.;)

11. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ik heb er tijdens mijn zwangerschap alvast meer vast van. Op en af verkouden, keelpijn, en dus opgezette klieren...
    Ik drink vooral warme dranken als ik er last van heb en neem wat meer honing.
    Als het van het zuur kolt kan je proberen hieraan iets te doen. Rennie of iets dergelijks.

12. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    Herkenbaar!
    Al ben ik wel al stukken verder ;)
    Ben sowieso heel gevoelig op mijn lymfeklieren.. Nu ook al een aantal weken aan t snotteren, op en af.. Toevallig voor straks een afspraak gemaakt omdat ik er nu ook echt slecht door ga slapen en m'n nek aan 1 kant echt zeer doet..

Deel Deze Pagina