Vorige week hoorde ik bij de VK dat onze kleine nog niet is ingedaald, als het morgen nog niet ingedaald is moet ik voor de zekerheid even langs de gyn voor een echo. De afgelopen week is er voor mijn gevoel echt nog niets veranderd, dus ik ben bang dat ik inderdaad doorgestuurd ga worden naar de gyn. Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben? Zijn jullie kindjes uiteindelijk nog wel voor de bevalling ingedaald en zo niet heb je daardoor dan een langere of moeilijkere bevalling gehad?
Ooh wat balen zeg!! Dit is precies waar ik bang voor ben; onze kleine ligt tot nu toe steeds maar met het hoofdje bovenaan en lijfje naar beneden. Verloskundige zegt dat ie nog genoeg kan draaien; tuurlijk! Maar ik heb zo`n voorgevoel dat dit eigenwijsje lekker zo blijft liggen en ik uiteindelijk voor een keizersnede zou moeten gaan... Ik hoop voor jou dat je kindje alsnog héél snel draait! Succes in elk geval!
Hier waren beide kindjes niet ingedaald voor de bevalling. Werd verder nooit een probleem van gemaakt. Zorgde er overigens wel voor dat ze konden blijven draaien tot het laatste moment. Dochter lag daardoor ook in stuit en koos voor keizersnede. Zoon daalde pas in tijdens de bevalling.
Je zorgde er zelf voor dat ze konden blijven draaien? - Hoe dan? (Of begrijp ik het nou verkeerd haha) En dat je zoon pas indaalde tijdens de bevalling...vond je dat niet eng? Of ging je in eerste instantie gewoon voor een stuitbevalling in de hoop dat het vanzelf zou vorderen? Benieuwd naar je verhaal!
Mijn uk is ook pas met 37.5 ingedaald. En de week ervoor nog helemaal niet. En ik heb er ook helemaal niks van gemerkt dat ze was ingedaald. Dus het kan wel dat je vandaag goed nieuws krijgt.
Eerste was ook niet ingedaald met 38 weken naar ziekenhuis daar was ze ingedaald drie dagen later geboren Nu met de 2de ook nog niet ingedaald maar kon geen kwaad ze weten dat past en niks voor zit alleen als vliezen breken moet je gaan liggen
Huh? Ik dacht dat bij mij de baby ook nog niet ingedaald was met 38 weken. Daarna lag hij los in het bekken (dat is ook niet echt ingedaald) en nu is hij sinds 40 weken ofzo wel ingedaald. Ik hoefde niet naar de gynaecoloog. Dus het lijkt me op zich best wel fijn om even gecheckt te hebben voor je of alles oké is, maar ik zou me er dus niet per se druk om maken. Verloskundige vertelde mij ook dat de baby tijdens de bevalling die draaiing ook wel kon maken, meende ik.
Ja dat inderdaad wel. Als de vliezen breken is er nog niks aan de hand, maar moet je voor de zekerheid wel gaan liggen. Dit is om te voorkomen dat bijvoorbeeld de navelstreng per ongeluk tussen het babyhoofdje en je bekken komt en zo zou afknellen (kleine kans, maar toch). Maar als je dus gewoon 'meteen' gaat liggen, is het niks aan de hand.