Hallo dames, Mijn dochtertje heeft vandaag een oproep gekregen voor de griepprik. Ze heeft vorig jaar in de winter een keer een flinke verkoudheid gehad waarbij ze ook (3 dagen) ventolin heeft gehad. Waarschijnlijk krijgt ze daarom nu een oproep. Ik vroeg me af of dit eigenlijk wel nodig is. Wat zouden jullie doen?
Wat gek dat ze dan die oproep krijgt. Weet je zeker dat het niet om een andere reden is??? Onze dochter heeft nl al 10 ventolin en flixotide kuurtjes achter de rug en krijgt ook geen oproep. Mijn vriend krijgt er nog wel steeds 1, omdat hij vroeger astma gehad heeft, hij is daar volledig overheen gegroeid, maar krijgt die oproep nog wel. De laatste keer is hij ook niet meer gegaan. Misschien even je HA bellen waarom ze hem krijgt en of het echt noodzakelijk is, anders hoef je je meisje dat misschien niet aan te doen.
Als ze verder gezond is, zou ik het niet doen. Ze heeft een prima afweer dus, dus waarom extra dingen toedienen als het niet nodig is. Quinn heeft de oproep ook gehad, maar heeft babyastma, en zit nog steeds aan de longmedicatie vanaf hij 1 1/2 jaar is, dus daar wil ik geen risico mee lopen
ik zou even overleggen met je huisarts over het belang ervan -ik denk dat hij in dit geval beter kan oordelen over de precieze situatie/noodzaak.
ik heb de oproep ook gehad, maar ik heb bronchitis. Volgens mij is het indd alleen als je bijv astma of bronhitis ofzo hebt.. zou dus eerst even de ha bellen waarom je een brief hebt gekregen
Ventolin alleen is officieel gezien geen rede voor een oproep. Flixotide daartegen wel. Persoonlijk zou ik hem in jouw geval niet laten zetten. Ik vind de bijwerking en risico's bij kinderen van een griepvaccinatie niet opwegen tegen de voordelen ervan. Willicht zou je bij twijfel idd je huisarts kunnen raadplegen.
Mijn dochter gebruikt seretide en ventolin, en zij heeft ook de oproep gekregen. Net als elk jaar. Ook dit jaar gaat ze 'm halen. Voor ons wegen de event. bijwerkingen niet op tegen de opnames die ze al achter de rug heeft ivm haar zware astma.
Als je twijfelt zou ik overleggen met de huisarts waarom hij het nodig vindt dat ze wel de griepprik krijgt.
Ik heb hem zelf wel gekregen maar heb toen ik een jaar of 16 was een keer een astma aanval gehad en daarna 5 jaar aan een puf gezeten en krijg hem sinds dien ieder jaar.Zelf vind ik het wel makkelijk met de kids toch geen tijd om ziek te zijn. Of ik hem de kleine zou laten halen tja ze heeft maar 3 dagen de puf gebruikt en is daarna niet meer ziek geweest. Ik zou zelf eerst de huisarts bellen en vragen waarom ze hem moet halen.
we hebben gebeld met de huisarts. En het was inderdaad omdat ze een keer ventolin heeft gebruikt. Het schijnt landelijk beleid te zijn om iedereen op te roepen die dat heeft gebruikt. Het was voor ons dochtertje toen eenmalig, dus we gaan ook geen griepprik halen. bedankt voor jullie reacties.
mijn dochter heeft vorig jaar een beroerde herfst/winter gehad, veel luchtwegproblemen en ook zij kreeg eergister een oproep. Heb ook gebeld en was idd daarom. Wij laten hem wel zetten.