Opgezette klieren in hals.... Bang...

Discussie in 'De lounge' gestart door Donja62, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Zodra je lijf klaar is met dat virus bestrijden, zal die lymfklier ook 'verdwijnen'.
    Ondanks dat (ik dacht dat) mn oorontsteking over was, bleven mn klieren opgezet, totdat ik uiteindelijk vannacht enorme steken weer kreeg. Vanochtend dokter gebeld en ja hoor, oorontsteking is er nog, dus mag een 2e kuurtje druppels doen nu.

Fijn te lezen dat ze geslonken zijn. Geeft ook aan dat je lichaam aan het winnen is tegen die infectie.

2. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ben er ook heel bang mee geweest de afgelopen tijd, precies onder m'n oorlel naast m'n kaak en nek heb ik aan één kant een bultje wat ik voel. Ik kan dat bultje ook heen en weer bewegen. Iedereen zegt een vetbobbeltje. Doet geen pijn als ik eraan kom. Ben ook erg bang geweest voor kanker, het zit er al zolang bij mij! Maar toen ik hier een topic over opende, waren er meer die dat al jaren hadden.. Gelukkig maar!
    Bij jou zou ik me helemaal geen zorgen maken, heb inderdaad aan de andere kant ook wel eens een opgezetten klier gehad, wat zo weer weg was! Snap je angst heel goed hoor! Beterschap!

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Mijn dochter had vorig jaar een ei onder haar kin bij der hals. Ik zweten peentjes en zijn ermee naar de huisarts geweest. Bij haar was het een opgezette klier. Nooit geweten dat die dingen zooooo groot konden worden. Vaak stelt het dus niks voor. Het moet binnen 4 weken weg zijn. Lees dat het gelukkig al minder is geworden.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    En als je het dus al jaren hebt zonder dat het kleiner wordt maar ook dat er niets blijkt uit echo, bloedtesten en meerdere puncties. Zouden jullie dan ookl nog gerust blijven?

5. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Ik ga vandaag toch maar weer langs de ha. Het blijft me bezig houden. Ik blijf voelen en het kliertje is volgens mij kleiner maar na ruim een week Nig niet weg.

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik heb al maanden een opgezette klier in mn hals. Wel mee naar hangegaan en die heeft me doorgestuurd voor een echo. Die was goed.
    Hij zit er nu nog, soms pijnlijk aanwezig. Ben niet grieperig of iets maar waarschijnlijk is me lichaam wel iets aan t bestrijden.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Van die opgezette klieren heb ik ook vaak. In mijn hals kan ik ze standaard voelen aan de buitenkant, en als ik verkouden ben of een keelontsteking heb zijn ze zo groot als kwarteleitjes en doen ze ook pijn bij aanraking. En af en toe heb ik ineens zo'n bultje in mijn nek, achter mijn oor of in mijn oksel. Tot nu toe gaan ze allemaal vanzelf weer weg. Ik ben er ook wel eens mee naar de huisarts gegaan, je neemt immers geen risico's met dit soort dingen, maar het is nog nooit iets ergs geweest.

Zelfs zoon heeft al een keer een heftige lymflierontsteking gehad. Dat was wel even eng, maar ook dat bleek niets ernstigs. Hij is ervoor behandeld met een stevige AB-kuur, maar bij mij is het zelden iets bacterieels.

Kortom: ik zou me er niet te druk om maken. Goed dat je ermee naar de dokter bent gegaan, en de kans is het grootst dat het relatief onschuldig is.

8. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Gisteren dus weer hij ha geweest. Hij volde nu niets en was van mening dat klieren geslonken waren tov vorige week. Ik voel zelf wel een knobbeltje naar hij kon het niet ontdekken. Wat nu? Blijf ongerust, belachelijk wellicht...? Ha adviseert twee weken aanzien en anders echo. Voor mijn gemoedsrust. Adviezen?

9. flerk

flerk Niet meer actief

Volgens mij is het juist heel positief dat ze geslonken zijn. Als het iets ernstigs was geweest, slinkt er niks. Dan groeit het hooguit. Een tumor zou alleen maar groter worden, niet af en toe slinken. Dus probeer het los te laten, ik heb het vaker en mijn zoontje had het laatst ook (toen ben ik wel meteen naar de huisarts gegaan) maar hij was verkouden en het verdween ook weer.
    Lastig voor je dat je zo bang bent. Sterkte.

10. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Juist opgezette lymfe betekent dat je geen kanker hebt. Kanker zijn cellen die lichaamsvreemd zijn en je lichaam dat op dat moment niet af breekt. Dat zou je normaal met lichaamsvreemde cellen doen namelijk. Dr. Oz zei iedereen van ons heeft lichaamsvreemde cellen maar kanker wordt veroorzaakt doordat je lichaam er niets aan doet. Opgezette lymfe betekend dat je een over productie maar aan witte bloedcellen...de soldaten tegen infecties virussen en ook kankercellen. Dus je lichaam laat je zien dat het gewoon werkt zoals het zou moeten!!

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Je moet je niet zo druk maken. Ik voel mijn klieren altijd. En ze worden groter als ik een virusje o.i.d. heb. Toen ik flinke pfeiffer had, had ik wel een jaar opgezette klieren.
    Ze zijn al kleiner geworden dus zou het gewoon laten zo.

Die klieren zitten er altijd en kan je gewoon voelen, ook al is er niets aan de hand.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Jinne Wat je schrijft, klopt niet helemaal. Opgezette lymfeklieren kunnen wel degelijk een teken van kanker zijn. Bijvoorbeeld opgezette lymfeklieren in je oksel als gevolg van lokaal uitgezaaide borstkanker. Blijvend opgezette klieren in je hals kunnen ook met lymfeklierkanker te maken hebben. Opgezette klieren zijn dus niet altijd onschuldig, helaas...

Donja Opgezette klieren door kanker worden nooit kleiner. Als het er eenmaal zit, kan het alleen maar groeien. Kanker krimpt nooit spontaan! Als je klieren nu beduidend kleiner zijn, hoef je je geen zorgen te maken. Na een virus kan het soms weken duren voordat een opgezette klier helemaal weg is. Probeer op de artsen te vertrouwen en het een beetje los te laten. Sterkte!

13. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Ik blijf maar zeuren hier.... sorry.. maar merk dat het knobbeltje me bezig blijft houden en ik er niet gerust op ben ondanks twee keer ha bezoek en bloed. Ha stelde voor evt echo als het er over twee weken nog zit, voor mijn geruststelling. Maar volgende week gaan we met vakantie (donderdag vo week) en eigenlijk wil ik dan er niet emer mee bezig zijn. wat zouden jullie doen??

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Loslaten. Volgens mij heb je al meermalen bevestiging dat het niets ernstigs is. Gewoon op vakantie gaan.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Donja Zoals ik al schreef, krimpen tumoren nooit (ik heb helaas ervaring...) Je huisarts zei vorige week dat de klieren duidelijk geslonken zijn. Tevens is je bloed nagekeken en ook daar is niks verontrustends uit gekomen. Ik denk dat je het moet loslaten.

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.557
    113
    inderdaad loslaten. kanker krimpt niet.

17. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Waar ben je precies bang voor?
    Kanker krimpt niet terwijl de bobbel in jouw klier inmiddels wel geslonken is?!?

Gewoon op vakantie dus!

18. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Inderdaad gewoon loslaten, zowel letterlijk als figuurlijk.

Als je de hele tijd aan die plek blijft voelen, duwen, knijpen dan wordt het weer dikker. Blijf er vanaf en je zult zien als je op vakantie bent of er na is er vast niets meer van over.

19. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Er waren meerdere opzwellingen. Deze zijn inderdaad afgenomen. Het bultje waar ik het over heb blijft gelijk.. Als reactie op Estha.

Ik weet dat jullie gelijk hebben hoor, rationeel. Maar ik blijf onrustig, bang dat het toch kanker is. Raar he..

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Op basis waarvan dan Donja? Je hebt bloedonderzoeken die het tegendeel bewijzen, geslonken klieren. Als ik verkouden ben, heb ik al opgezette klieren. Heel normaal.

Je moet het toch gaan loslaten. En dat kan alleen jij doen. Er is geen hoeveelheid aan testen, foto's bloedonderzoeken, woorden van je ha die daar iets aan gaan veranderen. Ik denk toch dat wanneer jij die foto's toch zou maken, en die klier blijft zitten, dat je dan toch ook weer gaat twijfelen aan de foto's ...

Ergo - loslaten!

Deel Deze Pagina