Stage ggggrrrrr

Discussion in 'De lounge' started by Monique1985, Apr 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Ik loop stage nu bijna 1 jaar .. nog 4 weken te gaan .. en ik voel mij letterlijk genaaid ..
    ik heb altijd positieve feedback gehad , ik heb een tussen beoordeling gehad met ruim voldoende in december. Na dat gesprek is mijn stage begeleider weg gegaan bij de instelling en nu zegt mijn stage 4 weken voor het einde dat mijn opdrachten door haar niet getekend mochten worden en ze wisten niks van de tussen beoordeling ..

12 dec heeft mijn stage begeleider zich ziek gemeld . Mijn gewone opdrachten zijn ruim voor die tijd afgetekend maar mijn blauwe boekje op 14 dec en op 22 dec heeft de tussen beoordeling plaats gevonden ( voor de duidelijkheid op 16 dec heb ik kantoor nog gemaild wie mijn tussen beoordeling zou gaan doen ) en hun gaven aan mijn oude stage begeleider . Ik wist dis niet dat ze nog ziek gemeld stond en dat zij geen kantoor taken meer mocht doen ( zij heeft zelf ontslag genomen )

Maar nu zegt stage dus dat mijn opdrachten NIET geldig zijn dus en geven ze mij dus een onvoldoende ..
    school moet dit nu met examen commissie bespreken hoe of wat..
    Ik merkte al een tijdje dat ze een vies spelletje spelen . Mijn oude stage begeleider heb ik dus nog steeds contact mee en zij is met ruzie weg gegaan enzo en als ze over haar gingen roddelen tegen mij ( slechte verpleegkundige , als zij er nog werkte was het bedrijf ten onder gegaan blablablabla en ik erop antwoorden dat ik liever dat geroddel niet wilde en ik geen uitspraken erover doen.. ook zeggen ze nu dat oude stagebegeilder mij niet goed begeleid heeft enzo en dat de begeleiding tot december niet goed was .. en ik aangaf dat zij veel de wijk met mij in ging en mijn nieuwe stage begeleider kan mij niet beoordelen omdat zij mij nog nooit heeft zien werken in de wijk enzo ..

Ik ben best wel boos inmiddels ben ik daar ook weg gegaan ik zelf en loop sinds een week ergens anders stage . Ik vertelde mijn coach op school dat ik liever de verlening in ga dan daar nog 5 min langer blijf .,

Maar heeft iemand hier ervaring / verstand van ? Wat kan ik nog doen tegen die opdrachten ? Anders fs ik sowieso de verlening in . Want binnen 4 weken de verpleeg technische handelingen allemaal nog te doen is niet te doen gewoon ... mijn stage uren heb ik al ruim gehaald ( moest 720 uur en zit al ruim op 900 uur ) ik heb mij echt uit de naad gewerkt bij mijn oude stage .. stank voor dank dus .. zelfs mijn laatste loon niet gehad ( zorgverzekeraar nog niet uitbetaald ofzo ) moest het een week geleden al krijgen ..

2. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,238
    11,816
    113
    Ik neem aan dat er een ondertekende tussenbeoordeling ligt. School heeft die ook gekregen neem ik aan.
    School beoordeelt wat jij opnieuw moet doen. Het zou logisch zijn dat je op zijn langst dat laatste half jaar moet herhalen.

3. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ze kunnen jou toch niet een onvoldoende geven, alleen om de opdrachten door een verkeerde zijn beoordeeld.
    Het is hun fout dat zij opdrachten heeft goed gekeurd, terwijl ze dat eigenlijk niet mocht doen (of dat te recht is of niet). Ze zullen jou de kans moeten geven deze opnieuw te doen of opnieuw na te kijken. Ik zou dit ook met school overleggen, een beetje vreemd om iets op een onvoldoende te beoordelen terwijl je niet weet wat je beoordeeld.

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Ik werk bij een hbo. Als een stagiair zonder overleg met school z' n stage voortijdig beeindigt, pleit dat niet in het voordeel van de student. We vatten dat op als een onprofessionele houding en een incompleet dossier, en een voldoende wordt dan over het algemeen erg lastig.

Maar omdat we als opleiding de lulligste niet zijn geven we studenten altijd de mogelijkheid om via de examnecommissie hun verhaal te doen. Als het goed is heb je zelf alle opdrachten en verslaglegging ook achter de hand, dat zou dus niet zo'n probleem moeten zijn. Ik vermoed wel dat de school ook langs zal gaan bij je stageverlener om de zaken door te spreken. Normaliter is dat in aanwezigheid van de stagiair. Wellicht kun je daar ook bij zijn ook al ben je weg. Dan weet je wat er besproken wordt en kun je er nog wat van opsteken.

Share This Page