Opgezette lymfeklier

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiek100290, 24 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1
    Hi dames,
    Sinds inmiddels al een half jaar ongeveer heb ik een opgezette klier in mijn hals. De klier is voelbaar en enigszins beweegbaar. Verder heb ik geen atypische symptomen zoals nachtzweten/onverklaarbaar gewichtsverlies etc. Maar maak me er toch wat zorgen om. De klier groeit niet per se verder maar krimpt ook niet.
    Hebben andere dames hier ervaring mee en/of hebben tips? Misschien toch handig een echo te doen maar weet niet of dit het eea uitsluit.
    liefs
     
  2. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Misschien is het je schildklier? Zijn allemaal wel symptomen van een snelwerkende schildklier.
     
  3. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Ik zou maar eens naar de huisarts ermee gaan.
     
    Ang1987 vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.335
    113
    Vrouw
    Volgens mij schrijft ze dat ze geen symptomen heeft.
    Maar het zou best kunnen dat het van haar schildklier komt, zoals je zegt.

    Eigenkijk laat je het best onderzoeken.
    Vetbol, klier, cyste, slechtere zaken.
    Het kan vanalles zijn.

    Je hebt toch geen slechte tand ofzo?
     
  5. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Hoi hoi, ik denk dat wij dat zo niet kunnen beoordelen en dat het een goed idee is om het eens te laten checken bij de huisarts.

    Heb zelf ook wel eens opgezette klieren zoals iedereen en toen het er 1 was die vrij lang opgezet bleef ben ik naar de dokter gegaan. Die had bloed afgenomen en daaruit bleek dat ik een infectie had gehad.

    Verder snap ik ook wel dat je het spannend vind hoor. Ik heb zelf best wel veel hypochondrische neigingen gehad in het verleden en ging al mijn eigen diagnoses stellen met behulp van dokter Google en die zijn nooit positief...
     
  6. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1
    precies! Ik heb hetzelfde. Vaak dingen opzoeken op internet, en daar komt altijd het ergst mogelijk uit… hoe lang was jouw klier opgezet? En dus alleen uit bloed was voldoende te zien? (Dus geen echo oid nodig?) bedankt voor alle reacties!
     
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    oh oeps.. verkeerd gelezen.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  8. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Ik weet het niet meer precies, het is heel lang geleden. Maar het ging vanzelf wel. Heb trouwens nog 2 keer al mijn klieren laten checken door de huisarts.
    Als ze een klier blijvend te groot hadden gevonden, hadden ze vast een biopt afgenomen ofzo na bloed. Maar ik heb nu wel vertrouwen in mijn lichaam en de artsen.. maar snap je helemaal.

    Op den duur was mijn een keer suiker te hoog en ik kon dat zo slecht handelen dat ik in therapie ben gegaan omdat ik zo bang was ziek te zijn.
    Ik bleek een angststoornis te hebben (niet alleen gericht op ziekte).
    Ik zou echt naar de dokter gaan en ook je angsten kenbaar maken. Hij of zij kan je hier echt goed bij helpen. Misschien is het niet zo erg als dat het bij mij was maar toch goed om te gaan denk ik hoor.
    Als je het spannend vind kan je misschien je angst bespreken met een vriendin oid die kan je hopelijk steunen.
    Liefs.
     
  9. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1
    Knap van je dat je dit zo durft te vertellen!
    Maar de angststoornis kwam door de te hoge suiker of had je angst omdat je suiker te hoog was en je dacht wat te hebben?
    Bedankt voor je advies. Ik heb met mijn huisarts gesproken en het erover gehad, en krijg een echo van mijn hals! :)
     
  10. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Dank je. En wat goed dat je een echo krijgt van je hals. Ik hoop heel erg dat alles goed is en dat je weer zorgeloos kunt leven.
    Mijn suiker was te hoog (kwam uit algemeen bloedonderzoek, achteraf heel stom dacht nuchter te zijn als in ik had niets gegeten maar wel een glas siroop gedronken oeps) en toen dacht ik heel ziek te zijn. Maar was dus echt letterlijk nergens op gebaseerd. Ik had niet door dat het echt een angststoornis was maar dat kwam uit een vragenlijst en wat gesprekken met de psycholoog. Het gaat nu goed hoor al blijft het wel iets waar ik gevoelig voor kan zijn.

    Wanneer heb je de echo? Veel succes♡
     

Deel Deze Pagina