Mijn dochtertje heeft al sinds ze een paar dagen oud is behoorlijk heftige reflux. Ook werd er KMA geconstateerd, de ka hoopte dat de reflux hier een symptoom van was maar helaas. Toen na het verdikken van de voeding aan de maagzuurremmers gegaan, en gelukkig werkt dit goed. Gister bekeek ik haar mondje weer eens (ivm doorkomende tanden) en toen viel me op dat met name haar lipbandje erg strak/ver doorlopend lijkt te zijn? Dit kan natuurlijk een trigger voor reflux zijn, en voor zo ver ik weet is dit nooit bij haar onderzocht Komt denk ik ook mede omdat dochter nooit bv gehad heeft en er dus ook geen problemen geweest zijn met aanhappen, maar wie kan ik hier nu na 9 mnd nou nog naar laten kijken? Volgende week hebben we controle bij de ka dus die ga ik sowieso even aan haar jasje trekken
Ik zou eens kijken wat de ka ervan zegt. Ik kwam er met 1,5 jaar achter dat het lipriempje van mijn dochter tussen haar voortanden door kwam. Was me dus echt nog nooit opgevallen Bv na een paar dagen gestopt omdat het erg veel pijn deed en ze niet goed aanhapte. Ik heb er toen niet naar laten kijken. Maar achteraf zou dit wel de oorzaak geweest kunnen zijn. Ik heb het bij de tandarts neergelegd (moest ik toch heen toen met de oudste) en met haar vervolgafspraken gemaakt.
Hey wat vervelend! Wij kwamen er bij ons zoontje ook pas met 10mnd oud achter en hebben het inderdaad laten laseren in Groningen. Ons zoontje had erge reflux, weigerde de speen en fles, en achteraf had ik last van kloven (bv) door het lipbandje. Speen wil hij nu nog steeds niet, fles kàn hij nu uit drinken zonder dat er lucht mee komt door de mondhoeken, en ik heb nooit meer last van mijn borsten gehad. Ook leuk, de enorme spleet tussen zijn voortanden is helemaal gesloten in de weken na het laseren! Vaak zit het tongriempje ook (gedeeltelijk) vast als het lipbandje vast zit. Wij hebben er voor gekozen dit niet te laten behandelen omdat de kleine dan opnieuw moet leren drinken maar eigenlijk is het tongriempje nog veel belangrijker. Laat deze dus vooral ook checken! Reflux blijft een kwestie van tijd, maar ze kunnen ook problemen krijgen met spraak.. Ik zou even goed nadenken over hoeveel last hij er van heeft: problemen met drinken? Kan hij z'n tong uitsteken? En op basis daarvan beslissen. Mijn ervaring is dat artsen het al gauw als zijnde niet al te belangrijk afdoen maar wij zijn erg blij dat we het gedaan hebben! Nou heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan
Hier ook ervaring, jongste van nu 4 maanden, dronk zeer slecht uit fles, en groeide daardoor ook te slecht. Hier was de kraamzorg de eerste die t opviel, toen de vk op visite kwam, die ook laten kijken, en die vond t ook nodig. Met net nog geen 2 weken werd hij onderzocht in zkh alkmaar. En daar vonden ze het nodig om beide te laseren. Behandeling zelf was heftig, en de 2 weken nabehandelingen ook, maar t was t wel waard. Eerste fles na laseren ging al beter en na een dag dronk hij keurig. Groeide gelijk weer goed.